Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Det var riktigt otäckt! Killen hann inte heller fatta vad som hände, ena sekunden gick vi och pratade och nästa låg jag på backen och skrek av smärta :o Nä, svimmade aldrig utan det var benen som bara "försvann". Har inte lika snabb reaktionsförmåga och balans heller sen jag blev gravid så hann inte riktigt uppfatta vad som hände och ta emot mig i fallet.

Usch, vad läskigt!

Jag ramlade ihop sådär i förra graviditeten en gång i en trappa... Måste ha varit vid den här tiden ungefär (typ v. 25-28 nångång). Sen hände det inte mer. Det var när jag var trött i benen också.

Jag har blivit så grymt trött och sliten och orkar ingenting längre! Jag hade en del ork i veckan, men över helgen har allt bara försvunnit... Allt bara känns... Blä..? Orkar inte, vill inte...

Aja, det går väl över hoppas jag. Dessutom börjar jag nästan bli fundersam på om lillebror är oroväckande lugn i magen...

Min lilleman är också oroväckande lugn.... :crazy: Men jag känner ju av han dagligen,så jag vet ju att han lever,men det kan ju vara annat som är galet endå...

Ang trötthet så är jag helt färdig efter denna helg... I går så släppte vi ut 17 hästar tiiiidigt,sen mockade och gjorde klart till våra två,sen hem och storstäda huset,sen drar igång en bulldeg,medans den jäser så gör jag en kladdkaka,sen baka ut typ 90 bullar,tog ett antal timmar kan jag säga.... :crazy: Efter det dags för mat,eftersom man inte ätit mer än frukost,sen vart det halvdäcka framför tv:n runt 21-tiden, tillslut vid 23-tiden ger jag upp och går in och lägger mig...

Vaknar vid 02-04.30 och 07,ger upp vid 8.30 och stiger upp,åker till stallet och fixar och donar,gammelman skulle ha bort gips och sen bort från sjukhage in i gamla flocken,kolla så allt går bra,sen hem och tvätta tvätta,byta däck på bilen,sen fick vi främmande på eftermiddagen eftersom mannen fyllde 30 år i dag,sen nu åkte dom sista gästerna hem... PHU säger jag bara!

Och då har vi inte hunnit äta i dag heller,inget mer än fika,så känner mig helt speedad av allt socker man fått i sig. :p

Nu blir det att åka till affären och handla,för vi har ingen mat hemma alls,sen blir det en sen middag,vilket kommer ge mig halsbränna hela natten,sen jobb i morgon igen.... YAAAAY! :grin:

LÄNGTAR tills man får gå hem nu,jag är trött,irriterad,magen är i vägen,jag har ont i hela benen,i ländryggen,och jag kan knappt andas känns det som. Allt tar emot och är ivägen. Blööö....

Jag gjorde inte många knop över huvudtaget igår... Idag vek jag vårat enorma tvättberg och sen söndagsmiddag hos svärföräldrarna. Sonen var supermammig (hur gick det till, det brukar bara vara pappa som gäller?!) och skulle bara vara med mig hela tiden. Det innebar att jag fick böja och bära en del. När vi kom hem tog det en timme innan sammandragningarna gett med sig och då låg jag bara rakt upp och ner i sängen...

Aja, nu nattar sambon sonen och sen ska vi förhoppningsvis få i oss något att äta. Sen tänker jag gå och sova! :D

Blev inte många knop här heller, vi var ut i skogen och märkte ut årets gran - vilket såklart resulterade i massa SD.. Åt lunch hos svärföräldrarna, åkte hem och dammade och städade av toan medan sambon dammsög, sen umgicks vi med min pappa en sväng också.
Idag är det läkarbesök på spec. MVC som gäller, ska bli väldigt skönt att få kolla upp hur det står till då jag från och till nu även får färgade flytningar, i kombo med massa SD.

Just precis nu ligger jag i dotterns säng och njuter av att se och höra henne leka så bra på egen hand. Det var hennes förslag att jag skulle ligga här och vila. :D :love:

Vilken klok dotter du har! :love:

Har ni henne hemma hela tiden eller är hon något på dagis?

Håller tummarna för att allt är lugnt med Mini i magen! :)

Ja, hon är fantastisk! Det händer flera gånger varje dag att hon säger "Lägg dig här och vila mamma så läser jag Pettson för dig" :love: Alltid så omtänksam, tänk att man kan vara 2,5 år och redan så :love: :love:

Hon går på fsk, nu när jag varit hemma har vi kört på 15 h/v, sambon jobbar 2-skift och är hemma mycket. :) Idag är hon hemma med mig, och jag tror att hon egentligen skulle kunna vara hemma på heltid eftersom hon är så pass "stor", det går ju att diskutera med henne och förklara varför mamma inte orkar/kan göra allt just nu.
För hennes skull är dock fsk bra, hon får leka av sig och får stort utbyte från de andra barnen och sen komma hem till en mamma som orkar lite mer :)

Jag är ju en sån hemsk mamma som lämnar iväg sonen, 1,5 år till dagis redan 7.30 och hämtar när det passar beroende på dagsform... Det är ju morgonen som är värst här annars. Dessutom har han haft jättesvårt att sova, och då är det en bra grej att han ska upp och iväg på morgonen. Efter vi började med det har både läggningar och nattsömn blivit mycket bättre (för samtliga i familjen...). :)

Men så fort den här graviditeten är ett avslutat kapitel så blir han 15-timmars också och jag får ha två prinsar hemma och mysa med istället för att sitta själv om dagarna. :love:

Än så länge är i alla fall lillebror betydligt lugnare än storebror var vid samma veckor i magen. ;)

Usch, vad läskigt!

Jag ramlade ihop sådär i förra graviditeten en gång i en trappa... Måste ha varit vid den här tiden ungefär (typ v. 25-28 nångång). Sen hände det inte mer. Det var när jag var trött i benen också.

Jag har blivit så grymt trött och sliten och orkar ingenting längre! Jag hade en del ork i veckan, men över helgen har allt bara försvunnit... Allt bara känns... Blä..? Orkar inte, vill inte...

Aja, det går väl över hoppas jag. Dessutom börjar jag nästan bli fundersam på om lillebror är oroväckande lugn i magen...

Usch låter inge vidare att ramla i trappen, det kan ju gå riktigt illa.
Tröttheten har slagit till extremt här också. Även fast jag är trött så kan jag inte sova, riktigt frustrerande!

KL

Jag är så psykiskt och fysiskt slut! Jag fattar inte hur jag ska klara av 26 arbetspass till innan jag får gå hem,och då ska jag dessutom bara bli tyngre och tyngre under den tiden.

Jag som normalt gillar mitt jobb vill bara kräkas på tanken av att gå dit,jag är trött och jag vill inte.

Jag kan inte sova om nätterna,och dom timmar jag sover är det bara någon halvsömn.

Jag känner mig så slut så jag vill bara lägga mig ner och grina snart,tanken av att detta är min kvällsvecka,jobbar fram till midnatt 6 dagar av 7,får mig ännu mer slut,jag orkar inte...

Samtidigt så säger andra hjärnhalvan att jag ska bita ihop,att det "bara" är 26 pass kvar,att se till att hålla dig på jobbet tills du går hem nu så ni får en skaplig inkomst fram tills december iallafall..

Ge mig styrka att orka med detta,har aldrig kännt mig så totalt utmattad som jag gör i dag...

Usch låter inge vidare att ramla i trappen, det kan ju gå riktigt illa.
Tröttheten har slagit till extremt här också. Även fast jag är trött så kan jag inte sova, riktigt frustrerande!

Det var ingen fara, jag var på uppväg och slog bara i knät. :)

Fibusen: Du ska ju inte behöva må så dåligt! Att inte kunna sova på nätterna kan liknas vid tortyr efter en tid... Har kollegor som blivit sjukskrivna för det, och vi har varken ett farligt, tungt eller ansträngande arbete.

Jobbigt att du känner så :( Finns det inte möjlighet till sjukskrivning så du får gå hem tidigare än tänkt?

Är inte så kunnig i hur det fungerar då jag är arbetssökande + pluggar för tillfället.

Barnmorskan ville ju att jag skulle träffa läkaren som skulle vara där den 17: de Oktober,men jag tackade nej. Då var det dock pga värken och jag skulle ju få en till personal när jag jobbade för att underlätta för mig,så jag tänkte ju prova att se hur det funkade först.

Nu har värken blivit bättre,är jättestel och känner mig låst i ländryggen,men har inte jätteont längre,utan nu är det bara pga tröttheten. Och det känns så j*vla slött rent ut sagt att bli skjukskriven pga att jag hellre "vill" vara hemma och sova typ....:cry: Känner mig så dålig som inte bara kan bita ihop och fixa det när det finns dom som tvingas jobba iallafall trots att dom har så ONT så dom knappt kan röra sig.

Sen får jag så dåligt samvete mot mannen också,han jobbar och sliter först på jobbet,sen här hemma,jag gör inget alls känns det som,sen ska man gå hem redan nu,se till så man blir urfattig typ för allt som vi måste köpa innan vintern,han ska dra det stora lasset ekonomiskt,och jag ska bara sitta hemma och slöa.... Han är så snäll och förstående,och jag är så dum och lat som bara inte kan visa lite jävlaranamma och ta tag i det sista passen nu ! :cry::cry::cry:

Sen får jag så dåligt samvete mot mannen också,han jobbar och sliter först på jobbet,sen här hemma,jag gör inget alls känns det som,sen ska man gå hem redan nu,se till så man blir urfattig typ för allt som vi måste köpa innan vintern,han ska dra det stora lasset ekonomiskt,och jag ska bara sitta hemma och slöa.... Han är så snäll och förstående,och jag är så dum och lat som bara inte kan visa lite jävlaranamma och ta tag i det sista passen nu ! :cry::cry::cry:

Fast vet du? Det handlar om en kort tid som är kvar. Det ekonomiska blir inte någon jättestor skillnad på att vara sjukskriven (antar att vi ligger relativt lika i lön om du är i hemtjänsten har jag fattat det som?) och att jobba. Klart att det ger ett visst glapp i plånboken, det gör det. Men ditt välmående, vad är det värt?

Samtidigt kanske du skulle ha ork att göra något hemma om du var hemma hela dagarna? Jag har äntligen kunnat börja göra något hemma. Jag tvättar, diskar och lagar mat. Det har jag inte kunnat gör överhuvudtaget på länge, så de dagarna jag klarar det så är min sambo överlycklig. :)

Jag måste säga att jag är väldigt lik dig, och det är nog bara "tur i oturen" att jag inte har något jobb för tillfället på det sättet att jag vill alltid göra ett så bra jobb som möjligt, tar i lite för mycket och kan inte läsa av min kropp när det är dags att ta det lugnt. Kan hända att det var därför jag ramlade ihop i lördags, jag struntade i varningssignalerna att en nerv låg i kläm så jag inte kunde lyfta ena benet normalt och att jag domnade och tappade känseln.
Samtidigt mår jag skitdåligt över att jag inte drar i några pengar till hushållskassan.

Jag är envisare än en åsna och tror att jag klarar av så mycket mer än vad jag gör och det var verkligen en väckarklocka att börja lyssna på kroppen efter att jag ramlade ihop.

Så prata med din läkare igen, det är INTE värt att utsätta dig och ditt barn för fara. Du är absolut inte lat för att du vill vara hemma. Det är din kropp som säger ifrån att du MÅSTE ta det lugnare.

Vila upp dig nu istället så du är pigg sen när barnet kommer :)

Meh stackare, vila och slöa varje sekund du får över så ska du se att det känns bättre och ta det lugnt angående bebin! Min är också vääldigt lugn vissa dagar så man blir helt nojig, men en eller ett par dagar senare är det full rulle igen :)

KL

Jag har också haft en monsterhelg, i fredags jobbade jag sent, i lördags var det morgonfodring, mockning och hästskötsel i stallet och sen i ilfart hem eftersom sambon fyllde år. Han hade dock missbedömt antalet gäster som skulle komma en aning, så jag fick kuta till affären och komplettera kak- och tårtutbudet innan de närmare 20 gästerna kom :eek: I söndags var det babymässa och sen travkurs på Solvalla. Och mellan allt det här andra har vi hunnit med att storstäda och röja i lägenheten inför fotograferingen som är idag inför försäljningen :eek:

Så där känner jag med ibland, min kille gör en STOR del av hushållsarbetet nu eftersom jag typ är död efter jobbet (som inte är fysiskt ansträngande) och hästarna (som jag får massor av hjälp med av mamma och systrar). Han är så snäll, omtänksam och förstående att man knappt kan tro att det är sant. Samtidigt är det ju så det "ska" vara - det är väl det som är meningen med att man lever tillsammans, att man hjälper varann när den ena inte mår bra och orkar. Jag skulle ju aldrig nånsin tänka att han är lat om han inte gjorde lika mycket hemma eller orkade jobba för att han t.ex. var nyopererad eller hade lunginflammation. Dessutom har måste man ju tänka på vad som är bäst för bebisen, om man jobbar på och tar i som vanligt är ju risken stor att den föds för tidigt med alla risker och komplikationer som det kan innebära.

Tack för era ord. Jag ringde faktist till chefen,jag han säga "Hej",sen fullkommligt bröt jag ihop... :cry: så jag har väll tillbringat en halvtimme med att sitta och storböla i telefonen.

Vi sa så att jag är hemma tills på Onsdag,träffar läkare,sen får vi se därefter. Jag lär ju få nånting så jag kan få sova,för det här håller inte.

Jag sa att jag kommer gå ut på vägen och ställa mig framför en bil snart,att jag bryter ihop fullständigt,för det är så det känns.

Tack och lov så har jag världens bästa chef (har jag sagt förut) så h*n tog sig tid och pratade med mig,peppade mig,och sa att h*n förstår precis hur jag känner mig/mår då h*n jobbat innom militären tidigare och sett hur sömnbrist påverkat människor,och h*n sa att alla mina tankar/känslor var helt normalt för just sömnbrist. Kändes massa mycket bättre efter att vi pratat,jag känner mig inte längre som nått förslöat pack som inte "VILL" jobba,utan jag känner att jag måste faktist tänka på mig och barnet,och måste kunna få börja sova först och främst.

Ringde även sen till min arbetsplats och pratade med dom mest för att verkligen berätta att det INTE är dom som tröttar ut mig,utan att det beror på min kropp som säger stop,och att jag fortfarande tycker om dom lika mycket som alltid typ,även fast jag jobbat lite si och så på slutet,bröt ihop igen bara för att dom är så snälla och förstående,dom sa att dom saknade mig,och att dom har tyckt jag sett helt färdig ut en lång tid så det var jättebra att jag tagit tag i det här nu för min och bebis skull,dom skulle fixa personal till mina pass denna vecka.

Alla människor är så fina och underbara och förstående,känner mig nästan bortskämmd över att jag har så bra människor runt omkring mig,som verkligen förstår. Ska köpa något riktigt fint och personligt åt dom sen i present när jag går hem med grav.pengen för att verkligen visa min uppskattning. Önskar att alla människor vore lika fina som dessa. :love:

Ska se i fall jag har några sparade semesterdagar så jag kan ta semester nu för mån-tis-ons,sen är tors min lediga dag. Har för mig att jag sparade några dagar för att kunna vara ledig runt jul när jag planerade årets semestrar i våras innan vi visste om lillen,nu blir jag ju hemma över jul igen,och vi lär använda alla våra semesterdagar,vi kan inte välja att få ut dom i pengar istället,så kan passa på att ta dom nu då kanske.

Om jag kanske sen får något mirakelmedel hos läkaren så kan jag mao sova hela onsdag och torsdag,sen blir det förhoppningsvis att jobba på fre-lör-sön,bara jag får EN natt med sammanhängande sömn så skulle jag vara fit for fight igen,för kroppen är som sagt MYCKET bättre,är bara sömnbristen som ställer till det så förbannat. :crazy:

Jag trodde aldrig,i min vildaste fantasi,att sömnbrist kan orsaka att man mår så fruktandsvärt dåligt.

Det låter jättebra att du tagit tag i det! Det behöver du nog. :)

Vi får hoppas att du får träffa en vettig läkare på onsdag då.

*fortsätter på samma knapp*

Jag håller på att köpa syskonvagn nu! Hittade en som stämde relativt väl med mina önskemål som "bara" var 10 mil bort. Så i morgon ska jag och min mamma åka och titta på vagn. :)

Vilket märke har ni kikat på? Känns som det nästan är uteslutande emmaljunga i den här gruppen, känner mig lite utanför som beställt en Teutonia Cosmo ;):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 334
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar