Sv: Vinterföräldrar 2012/2013
Skönt att det gick bra för dig
Delvis KL:
Det verkar vara lite olika beroende på vilket län man bor i vad dom gör och hur ofta man går till BM.
När jag var in vecka 25 tog dom inget blodprov i armvecket utan bara ett stick i fingret. Sen fick jag fråga om att väga mig för det ska tydligen inte göras förrän i vecka 33?! Hon skrev inte in nåt i journalen heller om vikten.
Jag skulle vilja väga mig varje gång för att ha lite koll eftersom jag inte har nån våg hemma.
Jag tror inte det görs någon glukosbelastning här heller, inget hon nämnde sist i alla fall.
Sådär, BM-besöket avklarat. Fick dock träffa samma BM som de tidigare gångerna i den här graviditeten, inte för att det gör mig något men jag hade ju förväntat mig ett annat ansikte.
Hjärtslag 130 spm och SF 22 cm. Ligger visst precis på nederkanten av normalkurvan, men jag tror hon mätte precis i en sammandragning... Blodtrycket var 110/60, lite högre än vanligt för mig, men helt okej ju. Vikten var ytterligare ett kilo plus tydligen, så nu står jag på -3 kg från inskrivningen. Järnvärdet hade sjunkit och var 115, så nu ska jag börja med järntillskott. Hade lite bakterier, men inga ketoner den här gången.
Just ja, det viktigaste av allt: Jag svimmade inte! Trots det behövdes tre stick innan det ville komma något blod!
Skönt att det gick bra för dig
Delvis KL:
Det verkar vara lite olika beroende på vilket län man bor i vad dom gör och hur ofta man går till BM.
När jag var in vecka 25 tog dom inget blodprov i armvecket utan bara ett stick i fingret. Sen fick jag fråga om att väga mig för det ska tydligen inte göras förrän i vecka 33?! Hon skrev inte in nåt i journalen heller om vikten.
Jag skulle vilja väga mig varje gång för att ha lite koll eftersom jag inte har nån våg hemma.
Jag tror inte det görs någon glukosbelastning här heller, inget hon nämnde sist i alla fall.