Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vad härligt! Grattis! :)

Usch, jag har grymt ont i magen nu... Det är en punkt i magen som känns som att någon sticker in en kniv och snurrar på den typ. När jag tänker efter var det precis lika på samma ställe när jag väntade H. Då sa BM att det var magmusklerna som delade sig.

Ovanpå det är jag jättesnuvig och fryser som en tok! Skulle tro att sonens virus hittat till mig nu... :crazy:

Ett litet klagoinlägg mitt i natten sådär.:angel:

ÅHH så skönt för dig! Nu har du något att se framimot... det är inte långt kvar! ;)
Funderar på om jag ska söka det också.. men vet inte om jag kommer bli beviljad, får kanske köra på min sjukskrivning in i det sista istället.

Jag har fortfarande inte hört något om jag blivit beviljad min sjukskrivning! :crazy: Hoppas verkligen det kommer snart... känns som det var länge sedan jag postade brevet....

Nu ska jag köra till frisören och bli ompysslad!! :banana:

Jag trodde jag svarat på det här! :o

Jag hittar ju inte alls i Köping. Är det något av de apoteken som ligger nästan mittemot gamla Expert? Det är det enda jag hittar till, utom BigInn... :angel:

Kronan ligger typ mitt emot gamla Expert, och Doc Morris ligger bredvid Systembolaget, snett emot Hemköp. (om du går in på Kronan så kan du gena genom Kappahl och ut på Stora Gatan, då är det bara att knalla upp mot Hemköp så ligger Doc Morris på vänster sida :)) Sen finns det även ett uppe på sjukhuset också, osäker på om det är Apoteket eller Apotek Hjärtat..

Ah, okej, tack! :laugh: På sjukhuset är det Apoteket AB vet jag, för de kunde se här att medicinen inte fanns där. :)

Får se när jag orkar ta mig dit. Det är jobbigt att vara förkyld i vanliga fall, men det är riktigt jobbigt när man är gravid! :crazy:

Nej,har räknat ut att jag har typ bara 30 arbetspass kvar,det ska jag nog kunna fixa! Får dessutom in en till på mina pass from Tisdag,vilket kommer underlätta MASSOR! :bow:

Idag är det för mig 4 mån till beräknad förlossning... :banana: usch vad tiden går fort nu.... för mig så springer veckorna iväg.

Hur tycker ni det går/känns??

Letar fortfarande vagn också.... men har ju lite tid på mig.... men känns så lustigt att tänka att man redan hunnit va gravid i över 6 månader. :D

Idag har jag för första gången sedan i juli varit utan medicin (Bafucin undantaget)! :D:bump::banana:

Och jag är människa. Jag är rädd att jag idag har insett hur mycket biverkningar medicinen egentligen har haft på mig. Idag har jag så gott som mått som innan graviditeten, kunnat gå på (en lugn) promenad utan att få sammandragningar och ja... En toppendag helt enkelt! :D

Jag vet inte riktigt hur längt jag har till BF... Jag var tvungen att räkna på fingrarna för att kolla hur många månader det var kvar... Men typ 3½ månad kanske då. :angel:

I veckan ska jag försöka hämta in liggdelen till vagnen och tvätta tyget till den i alla fall så det är gjort. Fast jag har gått och blivit lite småsugen på en ny vagn... Men det får jag nog inte igenom hos sambon. Jag är nog lite av en vagnoman. :crazy:

På Onsdag har jag 100 dagar kvar bara! Shit.... Skräckblandad förtjusing... Är ju första barnet för mig/oss,så jag har börjat funderat väldigt mycket på hur allt kommer bli,i natt när jag inte kunde sova så låg jag och var livrädd över att "det här komer jag inte kunna fixa..." men när jag vaknade i morse så kändes det bra igen,konstiga känslor man har som åker bergochdal-bana.:p

En sak är säker och det är att man inte vet hur det blir när bebisen är ute! :D

Man kan planera så mycket, men inget blir ändå som man planerar. Så jag låter bli att planera mer än vad som jag tror underlättar vardagen. ;)

Jag har tydligen 111 dagar till BF. Det känns som en evighet. Jag vill sluta vara gravid nu, men jag vill ju samtidigt att lillebror ska stanna där minst över nyår i alla fall. ;)

Denna morgon har varit ett enda stort kaos och med kaos kom ju illamående och sammandragningar som ett brev på posten. Men, sambon är på jobbet och sonen på dagis. En tvättmaskin ska jag väl få igång innan jag dör lite i ett varmt bad och hoppas att sammandragningarna ger med sig i alla fall.

Tror ni inte att jag lyckades fylla hela badkaret med kallt vatten också? Inte min dag idag! :grin:

Annars måste jag berätta en lite rolig grej. För ett par veckor sedan pratade jag med min mamma om att det skulle vara roligt att ha lika tröja till sonen och sen en lika body till lillebror, så det liksom syndes att de "hörde ihop". Inget jag tänker hålla på med varje dag förstås, men någon gång ibland vid speciella tillfällen och så. ;)

I lördags var jag dit en sväng för att hämta några grejer, så kom mamma och visade vad hon köpt. Då har hon köpt en tröja och body till killarna som jag suttit och tittat på och bestämt mig för att jag ska köpa "lite senare". :D Nu snackar vi nätshopping (från icke specificerad butik), så det finns en hel del och ändå valde hon både den färg och det mönster jag hade bestämt mig för. Detta utan att jag sagt något om det alls alltså.

Jag är nog lite skadad av min mor... Eller så vet hon vad jag gillar! :angel: :love:

Har 97 dagar kvar till BF. Tycker tiden har gått otroligt segt tidigare, men det känns nästan som att veckorna flyger fram nu istället. :banana:

Jag hade gärna åkt dit om jag mått bättre. Men just nu känns det som ett tåg kört över mig. :crazy: :(

Ang. tiden så känns det som att den här graviditeten går mycket snabbare än förra! Men nu har jag ju en liten att jaga... ;)

*kl*
Här är det 90 dagar kvar, förstår verkligen inte var tiden tar vägen... Går så sanslöst fort, men jag antar att det är så med andra barnet - fullt upp mest hela tiden. ;) Tycker jag nyss gick in i v 26, och idag blev det v 28! Här har jag missat en hel vecka haha!

Och jag tyckte det nyss va vecka 20 och insåg idag att jag gick in i vecka 25... :D

Och jag har 62 dagar kvar! Hjälp.
Går in i v.32 idag. Känns som att det börjar bli dags att ta upp bebiskläderna och tvätta och sortera.
Skötbord ska vi nog köpa i helgen. Har haft badkarsskötbord till alla barnen, men är så trött på det nu. Jobbigt att hålla på och lyfta upp och ner.
Och så ska vi hitta en begagnad syskonvagn har jag bestämt :laugh:
Kommer behöva gå många promenader för att bli av med allt jag lägger på mig nu när jag är rätt orörlig.

Min sjukpenning har jag fått nu. Bara beslut om graviditetspenning kvar nu. Sen kan jag släppa oron om ekonomin. Lite iaf.

Jag har beslutsångest om vi ska ha en syskonvagn! :crazy:

Hugo kommer ju vara 22 månader när lillebror föds. Han åker mer än gärna vagn idag, men hur han är om 4 månader är ju omöjligt att veta. Hade jag haft båda barnen hemma på heltid hade jag inte funderat, då hade jag köpt en syskonvagn. Samtidigt är det ju bara 15 timmar i veckan Hugo ska få vara på dagis, så det blir ju ändå mycket tid som jag/vi har båda hemma.

Vi har bestämt att försöka ha sambon hemma på fredagarna och göra tredagarshelger när lillebror kommit, för att hinna med både allt hemma och att vara en hel familj och göra roliga grejer ihop. Vi har gott om dagar kvar från Hugo, så han kan plocka lite föräldradagar där.

Slutsatsen är att jag kommer antagligen bara vara själv med barnen en dag i veckan, och känner jag mig själv rätt så kommer många av de dagarna hamna hemma hos mormor.

Vi har inte promenadavstånd till dagis, så att gå och hämta och lämna på dagis är inte aktuellt om jag inte får någon typ av superkondis omgående efter förlossningen. :angel:

Fast å andra sidan kanske det skulle bli aktuellt om jag kunde, har jag ingen syskonvagn kommer jag inte kunna göra det... Svårt det där! :confused:

Jag får nog ta tillbaka att det inte är promenadavstånd till dagis. Efter att ha mätt en promenad på Eniro till dagis så visade det sig att det är ca 2,5 km promenadvägen. Bilvägen däremot är det 5 km...

Så ja, det får nog bli en syskonvagn när jag tänker ett varv till. ;)

Jag hade gärna åkt dit om jag mått bättre. Men just nu känns det som ett tåg kört över mig. :crazy: :(

Ang. tiden så känns det som att den här graviditeten går mycket snabbare än förra! Men nu har jag ju en liten att jaga... ;)

Jobbigt att må så dåligt :/ Hoppas att det blir bättre snart :)

Förstår att det känns som att tiden går snabbare när man väntar andra barnet eller när man har super mycket att göra hela tiden, då hinner man inte tänka lika mycket.

Den extrema tröttheten jag hade i början av graviditeten börjar komma tillbaka. Nu orkar jag knappt vara uppe en hel dag och det känns som jag går i en sorts dvala nästan hela tiden. Är nästan ett måste med en powernap för att orka.

Hur mår ni nu? Har "måendet" ändrats mycket längs graviditetens gång eller har det vart likadant nästan hela tiden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar