Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Känner ni av era bebisar mycket??

Min är verkligen helt piggelin hela tiden, sparkar o sprattlar och röjjer runder där inne. :rofl::love: Hahah känns helt sjukt när dom är så aktiva! :D Är snart i vecka 23.

Jo,jag tycker det är hyfsat mycket aktivitet - oftast mest på kvällen dock. De senaste veckorna har den blivit så stark tycker jag, nu kan den säga till på skarpen om den vill ha uppmärksamhet ;)

*KL*

Nu är jag halvvägs i graviditeten! Känns lite som en milstolpe! Nu är nästa milstolpe v25..

Jag känner mest på kvällen och sen runt 4 på morgonen väcker hon mig med sina rörelser. Känns som hon studsar från sida till sida i magen så det är lite svårt att sova :love: Jag är i vecka 26 nu

ahahah så tycker jag också. Helt galen att någon som är så liten kan va så stark!! :) Tänk då hur det blir när man är längre gången.... :angel:

Lillebror är inte alls lika livlig som Hugo var i magen. Det kanske är skönt, för livligheten har hållt i sig även utanför magen... ;)

Han börjar få in ordentliga sparkar, men det gör inte ont som det kunde göra med H vid den här tiden.

Jag tyckte inte det blev så mycket värre när han blev större, då har de ju mindre plats att röra sig på också. Tror det är värre när de kan sparka på revbenen, men det har jag klarat mig ifrån. :)

Igår var jag in på Apoteket och skulle hämta ut mer av min illamåendemedicin. Den fanns inte längre! Den hade slutat tillverkats! Hur kan de göra så?

Två dagar har jag kvar av det förra uttaget, sen bryter väl helvetet loss igen... :(

Hej!
Tänkte ansluta mig till denna grupp oxå hoppas att det är ok ;).. Jag och min sambo väntar vårat första barn den 15 februari och vi fick veta förra veckan att det är en tjej:rofl:

Men finns det ingen liknande medicin? Någon kopia?

Igår var jag in på Apoteket och skulle hämta ut mer av min illamåendemedicin. Den fanns inte längre! Den hade slutat tillverkats! Hur kan de göra så?

Två dagar har jag kvar av det förra uttaget, sen bryter väl helvetet loss igen... :(

Jo, jag har provat den eftersom den är ett billigare alternativ som Apoteket får byta ut den jag har utskriven till. Den hjälper dock inte alls...

Kan du inte åka till något annat apotek? Någon kanske har kvar hemma fast det inte tillverkas längre? Hoppas det löser sig, illamående är inte kul! Själv kämpar jag med halsbrännan från helvetet just nu :devil:

KL

Jobbar 50 % nu och det känns riktigt bra :) I namnfrågan hade vi massor av flicknamn men knappt några pojknamn. Vi har egentligen bara ett namn till vår gosse. Enda "problemet" är att det slutar på S, och mitt efternamn som han ska ha börjar på S. Vi får hoppas att han inte läspar :D Vi kommer inte bestämma oss förrän han kommer ut, men det är kul att klura på namn under tiden.

Förresten så födde min kompis i bilen på väg till förlossningen häromnatten. Andra barnet "som tur var" och en handlingskraftig sambo :) Är glad över att bo mitt i skåne, nära till sjukhus åt alla möjliga håll!

Senast ändrad:

Receptarien kollade upp om den fanns på något annat Apotek i närheten, vilket det inte gjorde... Hon kunde ju bara se Apoteken från Apoteket AB dock, men det har inte funnits på något apotek jag varit in på tidigare, utan varit en medicin just som de fått beställa från tillverkaren...

Ok, har du hört med Kronans och Medstop? Jag måste säga att det var bättre när det bara fanns ett apotek. Är det Zofran du är ute efter? Det använder vi massor av på jobb, jag har inte hört att det ska försvinna men jag blir inte förvånad heller.

åhh jag är också glad att jag bor mitt i Skåne, nära till det mesta! :D Vill inte föda i en bil eller hemma.

Tog ett bad för en stund sedan... bebis sparkade så mkt och krafftigt att det vart vågor i vattnet! haha helt galet! :love:

Sen dum som jag är så satt jag inne o tittade på lite hästannonser till salu oh hittade verkligen mitt drömhäst!! Det är ju skit att den ska säljas just nu o inte sen i vår då jag ska köpa häst igen. Men men de kommer väl föer hästar... men denna har precis allt jag söker! :banana:

Usch va läskigt om förlossningen skulle starta innan man hann fram :eek: Tur att jag inte har allt för långt att åka iallafall!

Ok, har du hört med Kronans och Medstop? Jag måste säga att det var bättre när det bara fanns ett apotek. Är det Zofran du är ute efter? Det använder vi massor av på jobb, jag har inte hört att det ska försvinna men jag blir inte förvånad heller.

Japp, det är Zofran jag har utskrivet. I frystorkad tablett, det är tydligen bara den som slutat tillverkats. Receptarien skulle ta hem en ask i tablettform till mig istället, får se om det fungerar. Det som är så bra med de frystorkade/munsönderfallande är ju att de verkar så mycket snabbare och att jag dessutom har kunnat få problem med magen av tabletter. Jag får väl prova och hoppas att det funkar helt enkelt.

Ondansetron som är substitutet de byter ut mot hjälper inte alls. Jag fortsätter kräkas när jag tar dem. :crazy:

Jag har ingen Kronans eller Medstop i närheten... Så är det när man bor långt ute på vischan... :grin:

Jag är lite smårädd för att inte hinna till förlossningen i tid, men det är nog en obefogad rädsla. Får se till att åka i tid när jag börjar känna att det är på riktigt bara. :)

Johodu trazel, du har kronan och doc Morris här hos mig! ;)

Jag har fått tummen ur nu och kontaktat vården för ev sjukskrivning. Dom hade ingen tid den närmaste veckan, så jag fick rådet att sjukskriva mig själv resten av denna vecka och sen ringa direkt imorgon bitti och få en akuttid. Snälla damen i telefon skrev till och med in i min journal att jag skulle ha en tid så fort som möjligt - mycket snällt då jag själv anser att akuttiderna är till för typ halsfluss och liknande åkommor... Jag är såklart tacksam, för jag har gått alldeles för länge nu med kraftiga SD och nu med all stress på jobbet så blir det knappast bättre...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar