Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3q

Även jag beundrar dig numma! :bow:

Här är en gnälligt och slitet. A har varit förkyld länge nu och senaste veckan haft feber till och från. Han sover sämre och ja, det är väl allmänt lite tufft nu. Det går ju över. Nu har jag börjat noja att A har öroninflammation... Vi fårväl se, tänkte kolla med 1177, men de hade så lång kötid. :o

Vi får väl se nu när han vaknat hur han mår, jag ringer väl igen om han verkar ha ont nu...

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Hur gick det med A? Var det öroninflammation?

Ellie somnade om redan vid åtta i morse och sover än! Har hunnit fixa mig i ordning, slänga in tvätt i maskinen, sortera tvätt, städa köket, impregnera tre par skor, packa matsäck och femton saker till så jag känner mig som superwoman ungefär :) vi tänkte åka på naturhistoriska museet idag.

Nu är det bara drygt tre veckor kvar tills jag börjar jobba. Det är minst sagt blandade känslor, älskade mitt jobb förut och är jättesugen på att börja jobba igen men jag har fått en ny chef och massa nya kollegor medan jag varit borta så ingenting kommer antagligen vara som förut plus att ångesten över att lämna Ellie hela dagarna är stor! Trots att hon ska få ha det bra med pappsen och jag vet att de kommer ha det jättebra. Men ändå ångest! Det är väl någon slags modersinstinkt som talar om för mig att jag inte ska lämna mitt barn! :(

Det verkar ha varit lugnt med As öron. De senaste nätterna har han sovit som vanligt igen. :)

Känner igen den där ångesten över att gå tillbaka till jobbet... Jag känner den fortfarande varje dag efter en månad tillbaka på jobbet. Det blir inte bättre av att jag och sambon har olika åsikter om hur vissa saker ska göras. Han gör ju inte fel, han gör det bara inte på mitt sätt. ;)

Jag var in till A nyss som sovit sedan 9.00. Eftersomdet gått två timmar vile jag kika så allt var okej (normalt sover han bara 37 minuter dagtid ;) ), kommer in och hittar först inte honom?!? :eek: Snabbt konstaterar jag at han ligger helt under filten, med huvudet också alltså. Jag lägger aldrig över honom den ens, vet inte om sambon gjorde det eftersom han la honom innan han gick.

Hur som helst så stannade mitt hjärta när jag fattade att han låg het under filten. Alltså, jag är ingen supernojig mamma, men panikenja han känna i dessa tiondels sekunder var enorm. Så himla overklig känsla.

Nu var ju allt bra förstås, han är väl bara lite extra trött idag.

Senast ändrad:

*KL*

Kul att läsa om era små! Har fullt upp mest hela tiden så jag hinner aldrig skriva..

Julius är nu 7,5 månad och fortfarande världens gladaste unge.. han är hemma med pappa på heltid nu då jag började jobbaheltid förr veckan.. Det är lite ångestfyllt men som tur är älskar jag mitt jobb.
Julius har inte fattat hur man kryper än. Han ålar som en liten knubbsäl :p
, sitter stadigt nuförtiden.

Imorgon ska vi till barnkirurgen för att diskutera operation. Har rejäl ångest inför det.. VILL inte behöva operera min lilla plutt.. men antar att det kommer behövas.. :crazy:

Bifogar bild på lillkillen :)

1239772_10202007950907496_489564180_n.jpg

Såhär tycker ena hunden att de ska mysa på morgonen
1238780_10201916278775750_1767681221_n.jpg

Vilken liten sötunge! :)

Vi hamnade också hos läkaren idag. Dock inte alls under lika jobbiga förhållanden som ni (hoppas jag)...

A hade 39 graders feber i natt igen, så BVC-sköterskan tyckte att läkaren skulle kolla på honom. Så nu sitter vi i bilen utanför VC där vi fick tid kl 10. Ska väl väcka A och ta oss in nu :)

Jobbigt med sjuka barn, även vi har haft en nästan sömnlös natt med förkyld liten tjej.

Annars flyter det på rätt bra, F kan stå upp själv utan stöd lite längre stunder. Samt att hon för tre dagar sen tog ett steg själv utan stöd. Hon älskar hunden och har ofta henne som "gåhjälp" runt i lägenheten.

Hon har lärt sig att vinka tillbaka när vi vinkar till henne. Lilla räkan :p Hon känns inte som hon är 9 månader gammal då hon är så liten i övrigt.

Nu vill vi bara bli friska. Jag själv har varit sjuk i närmare 4 månader nu så jag spyr på de :yuck:

Jag läste innan du lagt till ditt andra inlägg och tänkte "att hon inte gått till doktorn!"... ;)

Det gick bra för oss. Jag älskar vår VC! Snabbt, smidigt och så. På 15 minuter hade läkaren kollat honom, tagit snabbsänka och fått resultat. En vanlig, seg förkylning var domen.

Nu sitter jag med honom somnad i selen, han hade 40 grader för ett par timmar sen. Nu hade vi fått ner tempen till 38,7 i alla fall med Alvedon. Han känns dock varmare igen nu... :(

Det är det tristaste med hösten, alla sjukdomar...

*kl*

Senast jag skrev så beställde jag ju att F inte skulle lära sig att resa sig upp på ett tag, så självklart gjorde han ju det typ dagen därpå :meh:. Nu börjar vi dock komma ut på "andra sidan" - han börjar bli rätt säker på att både stå och gå längs möbler även om landningstekniken vid fall inte är helt optimerad än, och när själva ställandet blivit lättare så har han också börjat ställa sig mot saker som jag tycker att är lämpliga att stå mot (typ soffan, vardagsrumsbordet) istället för enbart de utdragna kökslådorna... Han har också börjat krypa en del, även om ålandet fortfarande är förstahandsvalet när det ska gå fort. Tror snart att det kommer att ändras dock, för det blir mer och mer krypande. Och så har vi precis köpt en ny sele åt honom, en Tula toddler. Jag är jätteförtjust, för jag gillade aldrig hans gamla sele riktigt (jämförde den bara med storebrors...).

*kl*

Jahopp. Träffade läkaren och de har bestämt sig för att operera honom. Så om två månader ungefär ska Julius alltså opereras. Det är en vanlig operation, tar ca 2h. Sen blir vi kvar på sjukhuset i ca 5d-7d.
:(
Det var ju väntat men ändå jobbigt som fan att höra. Såg bara framför mig bilden av min lilla lilla kille som ska ligga där nedsövd och skäras i. Fan fan fan.
Men det positiva är att efteråt så ska han förhoppningsvis kunna slippa sjukvården för gott. Och att läkaren inte såg några hinder för ridning. Så jag hoppas han vill bli ryttare eftersom vi har en ponny ;) (nej det var faktiskt mest på skämt. Men ändå)

Nåja. Har känt mig gråtfärdig hela eftermiddagen och tjutit emellanåt men nu så är det bara att bryta ihop och gå vidare..

Till råga på allt så ramlade hans storasyster med honom i famnen så nu har han en bula i pannan och röd näsa..

Ingen bra dag..

KL

Har vart in och läst massor, men glömt/inte haft tid att skriva något.

Hur sover era små nu? Alicia har kommit in i en period där de är fullt ös medvetslös och hon vägrar sova mer än en gång mitt på dagen. Då sover hon ca 1 1/2 tim.
Nätterna sover hon ca 19.00-06.00. Men det känns som att hon skulle behöva sova mer på dagen för hon blir extremt kinkig och trött på eftermiddagen. Men det är helt omöjligt att få henne att sova både i vagnen, i sängen eller i famnen. Kan tillägga att hon inte vill somna i bilen heller, förutom efter babysimmet och vi kan ju inte bada varje dag ;)

A sover frtfarande oftast 3 gånger/dag fortfarande. Sammanlagt ca 2 timmar om dagen kanske. Sover ca 19:30-6:00 på nätterna.

Det går inte att lägga hennes sovpass lite senare så hon orkar kvällen bättre?

Oj, om hon ändå somnar så tidigt hade nog jag väckt och hoppats på att få henne att somna en gång på em också. :)

Här tog jag nyss hand om disk och lagade mat. Barnen roade sig så bra i vardagsrummet själva, så lika bra att passa på! När jag kommer in där har barnen lyckats riva upp alla soffkuddar, röja runt en massa leksaker och öppna en kartong med fingerfärg. Ändå blev jag mest glad när jag såg röran! Färgburkarna var ju oöppnade och ungarna haft kul! ;)

tessiem - vad jobbigt med operation, och att ni beräknas bli kvar så länge. Men skönt att han kommer bli helt bra sen!

Angående dagsömn så brottas vi också med det just nu, fast där är problemet att F inte alls vill somna - så ska han sova två pass så hamnar det ena så himla nära läggningen för kvällen, men sover han bara ett så blir det ofta för lite (om han inte sover lite drygt två timmar, för då blir det rätt bra, men tyvärr gör han inte det på beställning...)

Skönt att höra att det inte bara är vi som har jobbigt med sömnen :) det är ju ett elände att få ungen att somna, fast hon är så trött att ögonen går i kors och hon vinglar när hon kryper :p hon bara kravlar iväg och börjar leka i sängen och kan verkligen kämpa in i det sista mot att somna. Ger man upp och går upp med henne är det ju bara gnäll och gråt, så hon ÄR trött på riktigt men vägrar somna.

Nätterna har också varit ett helsike här de senaste veckorna. Hon vaknar heeela jäkla tiden (ibland somnar hon bara om för några minuter innan hon vaknar igen :meh: ), sover oroligt, gråter och gnyr i sömnen. Tror ändå att hon får tillräckligt med sömn för sen när man väl får henne att somna på dagarna sover hon gärna ett bra tag, medan jag är trött som fan eftersom jag har så jäkla svårt att sova på dagen. Fattar inte hur jag ska orka mer snart :(

Trazel: förstår att du blev rädd när du inte såg honom! Läskigt, men tur att allt var som det skulle!!

tessiem: Jäklar vad jobbigt med en operation på en sån här liten :( Hoppas allt kommer att gå jättebra och skönt att han blir helt frisk sen. Peppkramar!

Det var ju väntat men ändå jobbigt som fan att höra. Såg bara framför mig bilden av min lilla lilla kille som ska ligga där nedsövd och skäras i.

Vet hur det är! Min etta fick ju opereras när han var 14 månader gammal, så äldre än vad Julius kommer vara, men illa nog. Var mindre trevligt att se dem ge honom narkosmedlet och se honom gå från vaken till lealös på några sekunder. Och sen se läkarna snabbt ta honom ifrån min man. Jag är oerhört tacksam över att min man var den som höll honom i det ögonblicket. Som tur är så minns de ju inget av det sen, det är fördelen med att de är små vid operationen.

Apropå sömn så sover min lilla räka mer än gärna, vaken-tid per dygn är väl drygt 8 timmar. 12 timmar nattetid (med matning en gång vid 5-6 på morgnen) och sen 4 timmar utspritt under dagen. Problemet är dock att hon är en kvälls"människa", och helst inte somnar innan 11 på kvällen (=jag blir psykiskt utmattad då jag är morgonmänniska, samt att sonen är densamma). Men men, det brukar ordna sig då jag passar på att sova ikapp lite när storebror är på fsk. ;)

Äntligen så kan jag nog säga att jag är frisk, men nu är ju lillan sjuk istället. Snorig till max samt att hon hostar, men piggelin & äter bra. Så är inget nämnvärt orolig, hon har bara fått samma virus som vi andra.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 374
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 090
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar