Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Håller tummarna att batteriet håller sig laddat.

Hoppas ni får era bebisar snart och slipper foglossningar och sömlösa nätter.
Har inte heller sovit nåt i natt, Rasmus sov på mage i natt också, mellan 22 och 05.30:eek: Men jag vågade ju inte sova när han låg på mage, så är lagom trött nu:p

Hur mycket kan en bebis kräkas eg?
Rasmus kaskadspyr varje gång han äter, torka golven efter varje gång är numer standard. Lägger ju upp honom på axeln efter att han ätit så han får rapa, och det gör han iof också, men han spyr ner golvet också. Igår spydde han upp hur mycket som helst.

Suck!
Vi har skrikdag här idag.
Rasmus skriker för precis allting, Isak jagar katter och gör allt för att leva om så mycket det går och sambon sover. Han måste fan vara stendöv när han sover.

Det gjorde det inte tyvärr så det blev lite kris när vi skulle iväg och hämta pellets idag på fm då pannan stannat inatt (har ju varit runt -20 grader här på nätterna:crazy:) och det var typ 12 grader inne. Tack vare snälla föräldrar löste det sig ändå som tur var men det känns sådär att bilbatteriet är så opålitligt nu..

Har tyvärr inte kunnat rida på 3 veckor då det först varit väldigt knöggligt+hårt i hagen i lösdriften och sen lite småhalt på det så hästen har varit lite halvt ömfotad emellanåt. Hon har gått mycket bättre de senaste dagarna dock så idag på promenaden kom jag på den lysande idén att hoppa upp på hemvägen för det var riktigt tungt att gå i uppförsbackarna och hon går inte direkt sakta så man får halvspringa bredvid. Desvärre kändes det som att någon försökte klyva mig nerifrån och upp med ett svärd el nåt...tog säkert 10 min att lyckas ta mig ner igen dessutom. Hemvägen tog låååång tid och nu kan jag knappt gå 5 meter här hemma utan att nästan börja gråta.:crazy:

Ajdå, inte kul att ha kallt inne.
Men bra att det löste sig med pellets ändå.
Finns det ingen som kan låna ut en bil så länge, som batteriet håller på?
Så slipper ni oroa er för det alla fall.

Vilken dag du har haft :(
Så som du beskriver att det kändes att hoppa upp på hästen idag har jag haft sedan v. 17. Då fick min sambo lyfta ner mig och jag kunde knappt gå på hela nästa dag. Skittråkigt!! Min mage har inte besvärat mig alls under graviditeten så det är verkligen frustrerande att inte kunna rida pga att det gör så jäkla ont!!

Hoppas verkligen att det går över snabbt för dig :)

Tyvärr kan vi inte låna någons bil då alla behöver dem till jobbet, stallet osv. Sen är det fler än vi som haft problem med att batteriet laddat ur så det enda som verkar funka är att låta den stå och ladda batteriet över natten. Gjorde det inatt och nu har den *peppar peppar* funkat som den ska idag.:banana:

Exakt! I övrigt har jag inte känt mig särskilt klumpig och det har ju funkat att rida innan med så jag trodde inte det skulle vara något problem..:crazy: Får väl försöka hålla mig sista tiden nu då, även om det är otroligt tråkigt att inte kunna rida, spec nu när det är så fint med all snö. Det är iaf inte mer än max 2,5 veckor kvar (4 dagar t BF)!

...ok, några karensdagar på det med kanske;)

Knapp!

Här har det fortfarande inte kommit nån bebis:crazy:
Märker dock av att det händer små små saker i kroppen hela tiden, sammandragningar, förvärkar och minsann tror jag att slemmis börjar lossna..
Vill ju ha det överstökat NU!
Vill vara tillbaka från BB med frisk liten bebis och börja få in rutiner och allt.. Kan man snabbspola framåt?:D
11dagar över nu..

Spännande att du börjar kunna känna något i alla fall! Hoppas verkligen det sätter igång på riktigt för dig nu!

Här är det kolugnt, inte en känning, inte ett tecken på att något skulle vara på gång :(
Jag har iofs en vecka kvar till BF idag men jag längtar ju ;) (Märkligt att längta till något som kommer göra så ända in i helsike ont!)

Jag hoppas verkligen det sätter igång för dig nu, kan inte alls vara roligt att gå över tiden sådär.

Smulan: Hoppas det blir ordning på bilen snart, vi hade också trubbel med batteriet strax innan fl, köpte en batteriladdare som man pluggar in i eluttaget men det visade sig sedan vara radion som smådrog ström, eller tja, vi kopplade ur den har inte dött efter det.

Nelle: Ja men nu kan det ju ske vilken dag som helst! Heja :)

Nej det börjar bli ganska jobbigt, speciellt då ALLA tjatar om det hela tiden. "men är det inte dags nu?", "tvätta fönstren, ät ananas, spring i trappen" osv i all oändlighet. Det jobbigaste är när alla börjar tjata om att DE är trötta på att vänta, vad tror de då att JAG är?!?!:eek:
Känns som om folk tror att jag kniper ihop medvetet, hade jag fått bestämma hade mini kommit för fyra veckor sen ;)

Men trots denna väntan och allt tjat så måste jag säga att jag är imponerad av mig själv, trots att allt är pissdrygt så känner jag mig lugn och samlad, stressar inte upp mig utan håller ett ganska jämnt humör.. Undrar om det har med hormonerna att göra, brukar kunna brusa upp annars ;)

Eller så kanske det är för att jag VET att senast onsdag...:banana:

Så Nelle! Om inget händer innan onsdag så vet du vilken dag du ska satsa på om du vill ha sällskap på BB ;) hahaha

Ja det kan jag tänka mig, jag var hela tiden övertygad om att mini skulle komma innan bf, och nu tittade hon ju ut 2 dagar innan som tur var :)

Och att få ett slutdatum gör det hela mycket lättare, mitt satte igång dagen före igångsättningsdatumet!

*kl*

Var hos sambons farföräldrar idag på middag, dom gillar inte att jag vill ta upp hästeriet nu med småbarn, så jag var sådär jättemogen och tog på henne ridbrallorna som jag köpt åt na när vi for dit :cool:

Senast ändrad:

Tja, jag gissar på att det är för att det tar tid, som jag i deras värld ska lägga på tjompan. Och jag är mer än gärna med henne, men lite egentid är faktiskt inte fel.

Har ju hundar som jag tror de inte heller är så glada i, sambon är ju allergisk, tålk givetvis våra hundar och häst har jag på det sättet som han reagerar minst på (lösdrift, Luftigt stall som inte luktar häst osv) men jag kan inte tänka mig ett liv varken utan hund eller häst, och om än jag kanske inte köper en ny häst inom närmaste månaden hoppas jag verkligen att jag kan titulera mig som hästägare inom en snar framtid igen.

Vad skönt att se att det finns några fler preggos kvar. Jag går och känner mig som den enda som inte har fått sin bebis än! Jag skulle ju få en januaribebis, det här känns helfel! Vecka 41+0 idag, suck!

Egentligen är jag mest stressad över att svärföräldrarna kommer hit helgen om tre veckor, de blir här torsdag-måndag och har tänkt bo här med oss i vår tvåa. Jag skulle vilja ha ut bebisen så fort som möjligt för att vi ska få lite tid att lära känna varann lite innan vi ska ha boende gäster. Min fina man har i alla fall lovat att om det inte känns helt bra att de kommer och bor här ska han säga att de får ta in på vandrarhem, så kan vi umgås på dagarna. Jag tycker mycket om mina svärföräldrar, men jag vill ju helst bara vara vi den första tiden!

Senast ändrad:

Aha!
Klart man vill umgås med sina barn all the time men tror verkligen att det är enormt viktigt med egentid!
Om någon kommer och gnäller när jag kör igång med hundträningen igen så kommer jag förmodligen gå i taket, utan det mår inte JAG bra och då blir det ju helt fel.
Nej, ta vara på intressen och lägg ner hela din själ i bebis :)

Tycker synd om dig/er som gått över så långt nu :( Man vill ju bara få förlossningen avklarad! Men du skulle sättas igång på onsdag om inget hänt innan dess eller? Då vet du ju med säkerhet att det inte är så långt kvar :)

Ang egen tid så var jag i stallet och red igår för första gången på flera månader :D Kunde tyvärr bara skritta då det sträckte för mkt i operationssåren i traven.. Men bättre än inget! Sonen fick vara hemma hos pappa medan jag skötte stallet. Var väldigt skönt att kunna gå och pyssla i stallet utan att behöva oroa sig för att han skulle vakna.. Har fått lite kommentarer om att jag borde ta det lugnt och bara vara hemma men jag är faktiskt inte bara mamma även om vissa verkar tro det..

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar