Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Och jag är också kvar.... Är i 40+6 idag och dödligt trött på det. Va in en sväng på förlossningen i torsdags natt efter haft värkar i 60sek var 5:e minut. Men det stannade av :(
Fick en hinnsvepning av bm i tisdags men den gjorde inte mera än att slemproppen har kommit i omgångar. Enligt min ordinarie bm va jag öppen 2-3cm men enligt bm på förlossningen va jag öppen för fingret. Båda kunde "klappa bebisen på huvudet". Enligt förlossningen var 1cm av cervix kvar och medialriktad. Men ingen aning om vad det betyder. Hon trodde själv att vi skulle vara tillbaka inom två dygn vilket vi inte är!

Ska på tillväxt ul på torsdag och sen träffa prenatal läkare. Bebisen har ju tappat i tillväxt från -3% i v 32 till -18% i v 39. Jag kommer inte gå därifrån förrän jag fått en tid för igångsättning. Ska även till vanliga bm på torsdag och få en till hinnsvepning.

Idag testar jag zonterapi, kan enligt vissa sätta igång det... Håll tummarna :)

Så Nelle! Om inget händer innan onsdag så vet du vilken dag du ska satsa på om du vill ha sällskap på BB ;) hahaha

Okej, then onsdag it is! ;) Skall vi hämta upp er på vägen :rofl:
Jag har ju kallt räknat med att få innan BF. Både min mor, mormor, moster och kusin har fått alla sina barn ca en vecka innan BF så jag tänkte att det nog ligger i släkten! Jag kommer säkert att vara undantaget som bekräftar regeln...
Dessutom så kommer hela släktens "födelsedagsbomb" precis efter BF så det hade varit skönt att slippa klämma in "Allan" där med så h*n får en egen dag...
Så ja, jag tycker också att onsdag låter som en bra dag :D

Igår kväll hade jag vad jag tror är lite förvärkar? Jag har ju haft lite mensvärkskänningar innan men igår kväll var det helt annorlunda. Det var mer en smärta i hela magen som kom smygande för att sedan göra ganska ont i "toppen" och sedan klinga av, det höll i sig ca 30 sek åt gången. Det kom kanske 3st på 20-25 minuter. Kan det vara förvärkar?

Mina fogar känns lite bättre än i fredags men det är långt ifrån så bra som det var innan mitt lilla "titta på hopptränings"-äventyr :grin: Så trots underbart väder så håller jag mig inne, jag vågar inte gå ut själv i den ganska djupa snön eller på den hala vägen när jag vet att jag inte skulle ha en chans om jag skulle trampa snett eller halka till :(

Håller med om att egentid är viktigt.
Har börjat träna core nu, ett pass i veckan.
Man blir ju trött i kroppen av träningen, men ändå är det världens energikick att komma iväg själv sådär.

Usch, såg en lapp i dag att ett stall här hyr ut platser. Hade vi haft häst där så kunde vi gå till stallet. Det är verkligen superfint med ridhus, stoora hagar, jättefina stallar osv. Dessutom väldigt kunniga och bra ägare som driver ridskola med islandshästar där också. Blev riktigt deppad av att se lappen på affären idag, finns inte en möjlighet att vi kan ha häst nu. Inte ens en foderhäst :(
Det är så TOMT utan vare sig häst eller hund. Vi har en katt som ju är jättego på alla sätt, men lite svårt att ge sig ut och träna lydnad eller rida dressyrlektioner med henne.

Åh, går du på core så kul! Jag har också spanat in utbudet på träningspass här i "byn" och det lutar åt core för mig med. Var iväg igår och införskaffade mig ett par nya skor och träningsbyxor för ändamålet, beach 2012 here I come!

Lille T växer så det knakar. Kan knappt fatta att han fyller två månader nästa vecka?? Är lite sur på min barnmorska dock att hon försökte inbilla mig att han är mjölkproteinintolerant pga att han har lite skorv i hårbotten. Det verkar ju var och varannan bebis ha?? Det börjar kännas som att hon alltid utgår från det värsta- när mitt bröst var lite knöligt var det absolut mjölkstockning, när lille T hade seg viktökning var det katastrof, och nu när han har skorv är det absolut allergi.... Vad hände med att försöka lugna sin patient, har det blivit omodernt???

Till er som otåligt väntar på bebis: kämpa kämpa! :bump: snart är de här och när dom är det känns det som man bara hinner blinka innan dom är två månader.

Jag går på mammagympa, eller tja, jag börajde idag :D och L skötte sig kanon, låg och protesttjöt lite emellanåt, korta höga tjut men annars var hon nöjd hela tiden! :) Tror det eg är ett corepass, men vad vet jag, träning är inte min starka sida och jag satsar nog snarare på beach -13, har lite att jobba bort så tvivlar på att jag hinner det till sommaren...

Och L har också skorv, min sa inte ett ljud om någon allergi, utan jag köpte en salva att smörja och nu börjar det bli bättre. :)

Knapplån.

Usch, idag vill jag bara ge upp! Bella tål inte Nutramigen helt och hållet heller, så vi blev tvungna att byta till annan mjölkfri ersättning. Problemet är bara att hon matvägrar helt nu :( Så hon skriker, och skriker och skriker. Hungrig, trött och ont i magen - men hon vägrar att svälja den där maten.. Vi har provat med socker i, olika konsistenser, olika nappar med flöden att väljs på.. INGET duger.

Jag får fan panik av skrikande barn, kan verkligen inte hantera det. En fruktansvärd tur att hennes pappa är hemma och kan ta över allting verkligen, för jag vet inte hur jag skulle klarat det annars. Trots att han tagit hand om henne, så sitter jag med frustration, panik och ja.. Tusen olika känslor typ.

Fy vad jobbigt för er.
Jättetufft ju när de skriker sådär och inget fungerar.
Vad säger bvc? Måste ju finnas någonting ni kan ge henne.
Håller tummarna för att det löser sig.

Kanske, kanske, kanske får jag...håll i er nu.. RIDA på söndag!! :banana: :love:
Vi ska till sambons syster och får vi bara skjuts hem på söndag så kan jag följa med henne till stallet. Hon har en korsning som är såååå fiiin!! :love:

Core är superkul!
Nästa pass är i morgon och jag hoppas kunna gå på det.
Sambon får ta båda barnen då, ska väl inte vara några problem tycker jag.
Var inte läge att ta upp det idag dock, Isak trotsade järnet och Rasmus skrek och skrek :p

Måste spy ur mig lite.
Det här är väl lite löjligt kanske men det känns lite...jobbigt.
Vi ska, som jag skrev ovan, till sambons syster på lördag.
Sade till sambon att hon ville ha med mig till stallet, han utbrast då: "Ja! Jag vill också dit" Men.. jaha. Systern hade fixat en cykel att låna till mig, så även hon var inställd på att bara hon och jag skulle dit. Jag tyckte det kändes såå skönt att åka iväg och pyssla med hästarna, utan barn..och sambo. Faktiskt.

Vi umgås 24 timmar om dygnet 7 dgr i veckan.
Ibland känner jag att jag vara vill vara själv en stund.
Det är kul att ha en sambo med hästintresse, dessutom är det ju hans syster och han träffade hästen som föl osv (är långt till henne från oss)

Åh vad jobbigt! Hoppas verkligen att ni hittar någonting som fungerar för er, måste vara jobbigt för lillan att vara så hungrig, och för er som inte kan göra någonting så hon blir nöjd :(

Mirre: Härligt med en stalltur! Och angående gympan, det finns ingen mammagympa hos er då? Tänkte om du vill iväg och träna men inte kan lämna barnen. Å andra sidan är väl din sambo hemma och då borde det ju inte vara något problem att han tar dom.

*kl*

Åh, vågar knappt ens andas över hur otroligt enkel vår underbara lilla unge är! Jämt nöjd med ett stort smil över hela ansiktet, nu har hon dessutom insett tjusningen med att ligga på golvet mer än någon minut, och vagnen har också blivit mer populär. Att hon dessutom sover så otroligt bra på nätterna (somnar mellan 22-23, i egen säng. Sover fram till cirka 6.00 då hon flyttas över till vår, ammar och somnar om till 9.00 då vi vaknar och ligger och tjollrar i sängen fram till 10.00 då vi gör morgon.) gör att hela livet blir till en fröjd.

Hade aldrig trott att det skulle vara såhär otroligt roligt att vara mamma! Alla pratar om den ständiga sömnbristen, som jag av förklarliga själ inte märker någonting utav. Vi har inte heller någon unge som skriker på kvällarna pga kolik och inga allergier verkar heller vara i sikte (mer än att hon blir prickig om jag äter citrusfrukter).

Underbara unge! :love:

Och en liten bildbomb, bara för att jag inte kan få nog av henne :love:

Världens bästa barnvakt är stora vita allt! Lika som bär är dom också...
IMG_1623.jpg

Mästare på grimarser
IMG_1572.jpg

Sa någon dubbelhaka?
IMG_1565.jpg

Glada unge! :love:
IMG_1555.jpg

Några som redan har tagit sin plats nedanför matstolen...
IMG_1649.jpg

Knapp!

Här går det undan kan jag lova!
Igår var vi på kontroll på mvc, hjärtfrekvensen på bebis var hög så vi skickades vidare till förlossningen för extra koll.
Där började jag få lite värkar, inte så farligt men de har där. Var då öppen ca 2cm. Vi bestämde med bm att vi ändå skulle åka hem en vända för att kunna slappna av och se om det tog bättre fart.
Kom hem vid 16, gjorde mat, hade precis ätit klart när första riktiga värken kom. La mig en stund men insåg snabbt att det här bara skulle bli mer.
Sa till sambon att vi lära åka tillbaka och ringde och förvarna att vi var på G.
De insåg snabbt att det skulle gå undan, i bilen på väg in var det 3min mellan värkarna!
20.08 var det över!!
En flicka på 3700g, 52cm lång:love:
Helt otroligt vacker, trodde inte nyfödda kunde vara så vackra;)
Så tog väl sammanlagt 3h.. När vi kom in andra vändan var jag redan öppen 8-9cm:eek::D

Men stort stort GRATTIS!! Hoppas allt är väl med er båda (eller ja, alla tre) och att du visar lite bilder sen ;)

:bump:

Jippie!! Stort grattis, vilken lycka! Vad skönt att allt gick så smidigt :)

kl
Emor: åh, vilken söt bild när hon sitter i stolen :love::love: Jag längtar så tills lille T också kan sitta med vid bordet! Vi får hem en begagnad tripptrapp nästa vecka, jag hoppas att han blivit tillräckligt stabil i nacken då, annars blir det till att bulla upp med fjorton kuddar :D

Ja det var verkligen en liten racertös när det väl kom igång :D
Skönt med en så smidig förlossning också, var beställde du den? Så jag vet var jag skall lägga in beställningen alltså ;)

Jättegrattis igen!

Det är jätteskönt att hon kan sitta själv vid bordet korta stunder när vi äter, man ser riktigt hur hon kikar på vad vi stoppar i munnen och ögonen går riktigt i kors när hon försöker klura ut hur hon också ska få lite :love: Hon har inte riktigt fått koll på alla lemmar ännu och sträcka sig efter saker, men det är nog bara några dagar bort.

Och vi har en filt i stolen också, för att bulla upp lite på sidorna. Dessutom ringde far min igår, han har inte sett lillan än (120 mils avstånd) och dom kommer upp i slutet på månaden, han hade visst köpt inte bara en utan två matstolar till henne (en tripp trapp och en hokus pokus att ha först) hoppsan! Den vi köpte är beggad och lite nött så den ska vi ställa hos svärisarna, och så kan vi ha den nya fina hemma :) Hokuspokusen använder vi nog i början sålänge hon får plats i den, sambon ville eg köpa en sådan så det blir ju bra ändå, om än det kändes lite onödigt att helt plötsligt ha inte bara 1 utan 3 matstolar :o

Nej :( jag önskar att jag gjorde det:(
Hur fan ska man hantera sådant här?
Jag och Isak var hos mina föräldrar, när vi kom hem tog jag upp Rasmus och skulle byta på honom. Då såg jag att han var blå på rumpan. :eek:
Sambon försökte först med att han inte visste något. Sedan kröp det fram att han tappat fattningen som han uttryckte sig. Liksom vad fan?! Med en bebis?! "jag daskade bara till lite lätt" Han har blåmärken! Då slår man fan inte lätt!

Vad tusan händer nu?
I morgon ska vi väga på bvc, bm är ju skyldig att anmäla det hon ser.
Åker jag också på det då? Jag är så arg, chockad, ledsen och förvirrad just nu.
Isak kom fram och frågade vem jag var arg på, sedan varför jag var ledsen.
Fick en kram av honom och han sade "mamma det är ingen fara att vara ledsen"
Älskade kille, vad svarar man då? Har gråtit i timmar, vad tusan ska jag göra?
Sambon bönar och ber om en chans till, lovar att aldrig göra om det osv.
Hur ska jag kunna tro på det? En del av mig säger "ta barnen och spring! Nu!"
En annan del vill bara stanna hos sambon :( Samtidigt vet jag inte hur jag någonsin ska kunna lita på honom igen.
Vad händer nästa gång han tappar humöret, vem slår han då? Mig? Isak? Eller Rasmus igen? Skakar han honom?

Jag fattar ingenting, hur kunde detta hända?!
Varför!?
När vi var hos mamma fick jag veta att min förra älskade häst hade kunnat levt idag.
Om hans nya ägare tagit honom till vet, men hon tog bara ut "en bekant" som inte var vet öhvt.
Så han fick gå där i hagen med skadat ben tills han dog av det.
Sedan kommer jag hem och upptäcker det här.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar