Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur har du bäddat i sittdelen? Ser mysigt ut! Lilla F glider runt när hon somnat.

Jobbigt med nattningarna, hoppas på en vändande trend.
Tack! Det är en Inovi sittdyna Large i vagnen, den är typ till just för bebisar som egentligen är lite för små för sittdelen men prompt vill vara där :D
är nån sorts memory foam i, så den är riktigt mjuk och skön! Finns en del på blocket och Tradera, kan varmt rekommendera! :up:

Tack! Det är en Inovi sittdyna Large i vagnen, den är typ till just för bebisar som egentligen är lite för små för sittdelen men prompt vill vara där :D
är nån sorts memory foam i, så den är riktigt mjuk och skön! Finns en del på blocket och Tradera, kan varmt rekommendera! :up:

Många i Facebook grupperna som rekommendera dem, men de kunde bli rätt varma med har jag för mig?

Övervägde om vi skulle skaffa nu när vi bytte till sittdelen, men kändes inte värt det. De är ju dyra :yuck: men mest för det känns som vi inte hade hunnit använda den så länge innan hon sitter själv ändå... hon sitter ju redan väldigt stadigt med stöd

@Cattaflajna
Upplever den inte så jättevarm, tror kotten hade reagerat ifall den var det också, men säkert olika hur bebisarna vill ha det :p Nu hade jag nog inte heller köpt en, tror dock vi haft vår i snart två månader och vi köpte den begagnad så tycker den varit väl värd sitt pris :)

Nattningen tog 1,5 timme drygt idag :( bebis stimmade och vaknade typ 4 gånger när man trodde han somnat.... Nu sover han förhoppningsvis iaf...

Lillan fick feber natten till idag och haft under dagen. Dock inte särskilt hög men på eftermiddan blev hon väldigt tjurig och hade svårt att komma till ro för att sova, så hon fick en supp. Nu är febern borta och hon somnade redan vid 18, så hon är vaken nu men kommer förhoppningsvis somna för natten snart :p

Nattningarna går mycket bättre nu när hon tar napp! Verkligen hjälpt under dagen också när hon varit tjurig pga feber att hon tar nappen

Igår rullade M ur en säng för första gången så vi får ta barnsäkringstankarna några steg längre fram:meh: som tur var det en resårmadrass som ligger rätt på golvet och ner på en tjock matta. Hon avverkade en 180 graderssväng och en sträcka på dryga metern på ingen tid alls direkt från sovande.

Och vår nya säng kom igår. Jag sov som en gris utan ont och hela kroppen känns så mycket bättre idag:bow: men den blev så hög efter att min man valt städvänlig höjd:D på sängbenen att man får göra ett mindre höjdhopp för att komma upp i den. Det i kombo med ovan nämnda incident gör mig nervös:nailbiting:

6 månaderskoll idag gav nästan 9 kg och 69.5 cm ovan jord. Förra veckan fick M brev från folktandvården "Grattis till din första tand". Men inga tänder än! Man ser dock ett märket på höger sida där nere som tyder på att det är nåt på g. Det låg en tandborste i brevet också, som av en händelse råkade vsra rosa:cautious:

Bli matad går inte för sig såvida det inte är gröt. Nya favoriten är stekta zuchinistavar kryddade med oregano M är inte ensam om att säga mums:d:D

Igår rullade M ur en säng för första gången så vi får ta barnsäkringstankarna några steg längre fram:meh: som tur var det en resårmadrass som ligger rätt på golvet och ner på en tjock matta. Hon avverkade en 180 graderssväng och en sträcka på dryga metern på ingen tid alls direkt från sovande.

Och vår nya säng kom igår. Jag sov som en gris utan ont och hela kroppen känns så mycket bättre idag:bow: men den blev så hög efter att min man valt städvänlig höjd:D på sängbenen att man får göra ett mindre höjdhopp för att komma upp i den. Det i kombo med ovan nämnda incident gör mig nervös:nailbiting:

6 månaderskoll idag gav nästan 9 kg och 69.5 cm ovan jord. Förra veckan fick M brev från folktandvården "Grattis till din första tand". Men inga tänder än! Man ser dock ett märket på höger sida där nere som tyder på att det är nåt på g. Det låg en tandborste i brevet också, som av en händelse råkade vsra rosa:cautious:

Bli matad går inte för sig såvida det inte är gröt. Nya favoriten är stekta zuchinistavar kryddade med oregano M är inte ensam om att säga mums:d:D

Så tråkigt med tandborsten, Folktandvården fick ju cred efter det här: https://www.expressen.se/omtalat/ny...-folktandvarden--svaret-han-fick-ar-100-fant/ !

Edit: glömde - hurra för nya sängen, den låter toppen!

Senast ändrad:
@pollex har ni en ram runt sängen eller vad är det för typ av säng? Man kan ju ha någon form av skiva mot i alla fall en av långsidorna. Men det blir ju ändå jobbigt när de ska krypa, stå och hålla på i sömnen... och nu när jag sktiver detta inser jag att det nog får bli madrass på golvet denna gången också:p

Jag kommer vara mer föräldraledig sen men inte på heltid så det känns helt ok ändå. Dessutom bjuder skiftarbetet på mycket familjetid vilket ändå är dess stora fördel.
Jo visst fick jag känslan av att rekryteraren kan komma att höra av sig om det dyker upp nåt. Tyvärr är det så i mitt yrke att om du vill ha den inriktningen jag har så har du en arbetsplats per stad. Det finns många andra arbetsgivare som har nytta av min kompetens men då är det antingen att jag väljer ett jobb som inte är lika varierande och utvecklande eller så är det ett där jag egentligen skulle önska ytterligare 3-5 års erfarenhet för att känna mig trygg. Och jag vill just nu inte behöva pendla och är egentligen inte särskilt sugen på att byta arbetsplats om det inte är en möjlighet som sannolikt inte skulle komma igen eftersom jag har så mycket kvar att hämta där jag är nu. Och 6 minuter i bil/18 på cykel och inte ett enda rödljus. Jupp, jag är kräsen:laugh:

Vi har en varsin resårmadrass bara! Med ben, då :p

Jag fortsätter på mitt la-la-la-bingo! nu när du berättar om din restid, förstår att det är guld! Och det låter ju rent allmänt som att du sitter i en bra sits :up:

Idag har vi varit alldeles för aktiva med att hjälpa vänner att skjutsa saker till IKEA, därefter skulle vi tydligen gå runt en stund där, vilket blev alltför länge. Sedan äta ute på en sportkrog vilket väl inte var så lugnt ... Vi får nog sätta stopp för sådant hädanefter för vi fick köra hem med en förtvivlad övertrött bebis som somnade först för en halvtimme sedan :(

Idag har vi varit alldeles för aktiva med att hjälpa vänner att skjutsa saker till IKEA, därefter skulle vi tydligen gå runt en stund där, vilket blev alltför länge. Sedan äta ute på en sportkrog vilket väl inte var så lugnt ... Vi får nog sätta stopp för sådant hädanefter för vi fick köra hem med en förtvivlad övertrött bebis som somnade först för en halvtimme sedan :(
Stackars liten! :heart hoppas hon får sova inatt och att det blir bättre imorgon!

Håller tummarna att han sover gott nu! :heart
Tack! Ja, tillslut somnade han ordentligt, men skriker då och då i sömnen... Drömmar och begynnande hunger, skulle jag tro. Tack vara min trackerapp kunde jag ju se att han bara sovit drygt 3 h på dagen idag medan det i vanliga fall är 4-4,5 h. Han smällde liksom till med nästan 2 h vid lunch och efter det var det omöjligt att få honom att sova mer än 20-30 min i stöten på eftermiddagen. Så tror det var övertrötthet som ställde till det.
Kanske också mycket intryck? Vet inte hur mycket skillnad det gör att åka sittvagn istället för liggvagn, men har ju upplevt tidigare att han kan vara lite känslig.

hoppas iallafall innerligt på att få sova inatt...

Stackars liten! :heart hoppas hon får sova inatt och att det blir bättre imorgon!

Hon ligger nu och snuttar i sömnen, somnade en gång men luktade bajs - hon var alltså så trött att hon somnade med bajsig blöja. :( Väcktes såklart av att jag bytte och nu vägrar hon släppa bröstet, är väl rädd att det ska försvinna. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka