Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag också, men ibland behöver vi hjälpas åt Och ibland får jag samma blick när det bara är kotten och jag, men då säger den "hur kan du göra såhär mot mig, din egen son?"
Med första barnet stod jag knappt ut av att höra det. Denna gången söker jag distraktion för jag vet att ingen vinner nåt på att jag ingriper om det inte är hunger. Så fruktansvärt tufft är det när man bara vill öppna sin famn och stjäla bebis med en känsla av att jag kan bättre. Men det kan jag ju inte, hon skriker lika mycket när jag tar på det där klädesplagget
Pluppar i öronen med nåt bra att lyssna på, eventuellt en kudde på huvudet som ljuddämpare. Eller gå ut.... och ändå känns det bättre om han är hos mig och skriker . Distraktion, lämna rummet, gå ut... jag tror jag lärde mig lite mellan barn ett och två, men vidare utveckling av mig verkar omöjlig
Hände mig några gånger med första barnet. Måste fått in tekniken för det har inte hänt ens en gång under detta halvåret!Jag börjar fundera på att ha mobilförbud för mig själv när jag liggammar, jag har tappat mobilen i pannan på bebis 2 gånger nu. På den positiva sidan är jag tydligen ingen bebisplågare längre när jag använder nässprayen och snorsugen, det var ganska okej idag och hon mår bra mycket bättre.
Imorgon ska jag gå på promenad med en i föräldragruppen och sedan kommer en kollega/vän hem till mig. så det är skönt att vi är friska.
Lyx! Vi har lite begränsade barnvaktsmöjligheter överlag och de vi har upplever jag får lite väl fullt upp med två barn, så vi vågar inte slita på dem .
Lyx! Vi har lite begränsade barnvaktsmöjligheter överlag och de vi har upplever jag får lite väl fullt upp med två barn, så vi vågar inte slita på dem .
Åh, jag får helt ont i hjärtat bara av att läsa om det ! Stackars er båda! Jag känner igen situationen så himla väl, inklusive att det känns som att svika den stackars bebisen när man inte kan annat än att sitta bredvid.
Det ger förstås inga men för livet (annat än möjligen för dig och mig då, bebisarna glömmer det ju...) men jag undviker faktiskt att åka bil alls av just det skälet. Senast vi åkte till ett ställe utan vettig kollektivtrafik åkte vi bil på vägen dit, men efter den prövningen fick sambon släppa av mig och lilla A vid närmaste tågstation på hemvägen... men då bor vi ju tack och lov med bra kollektivtrafik så det innebär mest att resorna tar lite mer tid, men väldigt begränsade inskränkningar i övrigt.
Fy, det skär i mitt hjärta bara av att läsa det. Vad jobbigt för er.
Tror det kan vara nyttigt att ha konflikter med sina syskon, så man lär sig hantera sådant. Som min man säger, med syskon kommer man alltid ha en vän och alltid en fiende och båda är lika nyttigt tror jag.
@Sofie_B Usch vilken pärs! Du får trösta dig med att bebis garanterat inte tog någon skada, även om det känns hemskt där och då.
Mitt "värsta" är när sambon gör något "hemskt" (typ byta blöja eller ta på en Body över huvudet, ni förstår ju) så att kotten börjar gråta, och samtidigt tittar efter mig med tårar i ögonen och lutande underläpp. Då känns det verkligen som att jag sviker som inte direkt räddar honom!
Den där underläppen är både söt och alldeles hjärtskärande för övrigt...
Två vuxna mot en stackars försvarslös bebis!
Men det är fantastiskt egentligen tycker jag, hur finkalibrerade vi är för att vara beredda att rädda dem från allt ont, må det nu vara verkligt ont eller inte!
Jag känner igen mig! Kotten älskar att sparka i min mage när jag byter blöja, det låter som ganska futtigt men ibland gör det ONT! Och han har också börjat gripa fast i huden där han kommer åt, typ halsen och insidan av låren Jag klarar det hyfsat när jag är pigg och mätt och vet ju att han gör det för att det är kul/mysigt/spännande. Men det har hänt att jag börjat gråta och bett honom sluta sparkas för att det gör ont. Till ingen nytta såklart, han är ju en bebis... Jag kan få lite dåligt samvete om jag märker att jag blir irriterad och det liksom sitter i, men samtidigt vet jag ju att det lär hända 300000 gånger till under hans uppväxt, så det är nog bara att vänja sig.Åh, nu behöver jag ventilera. Bröt ihop imorse och grät hulkandes, nu har det lagt sig lite men känns ändå jobbigt.
John har kommit in en fas där han har blivit mycket mer motorisk, men han har ju fortfarande inte riktigt koll på vad han gör eller hur det känns för andra. Men han är väldigt fascinerad av att slåss (hårt med knuten näve, speciellt vid amning då han gärna slår mig i ansiktet), klösas, bitas, hugga tag i håret och dra osv. När han inte får till det blir han lite mer gnällig också. Det här gör att jag för första gången någonsin faktiskt tycker att han är lite jobbig och när jag känner så får jag sånt sjukt dåligt samvete och känner mig som den sämsta mamman i hela världen. Han förstår ju inte och han menar inget illa, han försöker ju bara att upptäcka världen..
Hur hanterar ni andra sådana känslor? Min man sa att jag kommer känna så SÅ många gånger under och det låter ju hemskt. Jag håller på att ätas upp av dåligt samvete!
Sen tror jag att ett amningshalsband verkligen vore något nu. Det var ju någon här som köpte ett för ett tag sen, kommer tyvärr inte ihåg vem det var. Men är du/ni som har ett nöjda med era? Vad ska man satsa på?
Jag börjar fundera på att ha mobilförbud för mig själv när jag liggammar, jag har tappat mobilen i pannan på bebis 2 gånger nu. På den positiva sidan är jag tydligen ingen bebisplågare längre när jag använder nässprayen och snorsugen, det var ganska okej idag och hon mår bra mycket bättre.
Imorgon ska jag gå på promenad med en i föräldragruppen och sedan kommer en kollega/vän hem till mig. så det är skönt att vi är friska.
Pluppar i öronen med nåt bra att lyssna på, eventuellt en kudde på huvudet som ljuddämpare. Eller gå ut.
Helt galet vilka känslor bebisskrik kan väcka hos mig!
(Vi har formgjutna hörselskydd med medhörning på jobbet, jag tog med mina hem för att kunna hantera bebis+tvååring lite bättre de syns inte så mycket heller så jag känner mig inte som en dålig förälder)
Idag har jag kunnt vara uppe och röra på mig lite och det i kombination med att stora barnets sjuka verkar vara över har gett hela familjen ny energi!
Imorgon ska jag till sjukgymnasten. Jag hoppas kunna få med mig en tens och glidlakan hem. Eller någon mirakulös akupunktur så allt det onda försvinner.
Och på fredag blir det kiropraktorn.
Och jag mumlar nåt tyst löfte till min kropp om att om den bara blir relativt smärtfri så ska jag ta hand om den som den förtjänar.
M verkar inte bry sig om att jag är enbart matstation, hon verkar kunna tänka sig att byta ut mig mot den gourmetmat fadern skämmer bort henne med. Och som hon flinar så fort hon får syn på sin pappa
Men om hon blir riktigt förbannad (typ bankar huvudet i golvet) är det i slutändan bara bröstet som gäller så jag känner mig inte helt bortglömd.