Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, nu behöver jag ventilera. Bröt ihop imorse och grät hulkandes, nu har det lagt sig lite men känns ändå jobbigt.
John har kommit in en fas där han har blivit mycket mer motorisk, men han har ju fortfarande inte riktigt koll på vad han gör eller hur det känns för andra. Men han är väldigt fascinerad av att slåss (hårt med knuten näve, speciellt vid amning då han gärna slår mig i ansiktet), klösas, bitas, hugga tag i håret och dra osv. När han inte får till det blir han lite mer gnällig också. Det här gör att jag för första gången någonsin faktiskt tycker att han är lite jobbig och när jag känner så får jag sånt sjukt dåligt samvete och känner mig som den sämsta mamman i hela världen. Han förstår ju inte och han menar inget illa, han försöker ju bara att upptäcka världen..
Hur hanterar ni andra sådana känslor? Min man sa att jag kommer känna så SÅ många gånger under och det låter ju hemskt. Jag håller på att ätas upp av dåligt samvete!
Sen tror jag att ett amningshalsband verkligen vore något nu. Det var ju någon här som köpte ett för ett tag sen, kommer tyvärr inte ihåg vem det var. Men är du/ni som har ett nöjda med era? Vad ska man satsa på?
Är jag ensam om att samsova och liggamma mig genom nätterna?
Funderar på hur andra gör med att byta sida och framförallt när bebisen gör anspråk på alldeles för stor sängyta
Åh, hoppas verkligen att du har rätt! Tänker att det nog blir lite lättare när man kan kommunicera med honom. Nu har jag ju två val - bita ihop och försöka värja mig bäst jag kan eller distansera mig så att han inte kan slå/bita/riva mig. Jag väljer en kombination, jag andas ut när jag är på jobbet eller när mannen har honom men när jag är med honom är jag lika nära som annars, om jag skulle distansera mig då känns det som att han skulle bli ledsen/orolig och inte förstå vad som händer.
Och mina måste vara mer grovmotoriska för jag känner inte igen problemen
M brötar rätt mycket men då är det bra att liggamma, hon kopplar fast sig i bröstet och sen ligger hon och kör någon variant av gymnastik medans hon äter.
Därför gillar jag att amma henne till sömns, då kan man ju få lite mys också
Funderar på hur andra gör med att byta sida och framförallt när bebisen gör anspråk på alldeles för stor sängyta
Vi bytte till sittdel för någon månad sedan, i början medextra kudde bakom ryggen. Fäller ner lite när han börjar visa tecken på att bli trött och helt liggläge när han håller på att somna. Lite för tidigt kanske, men G blev verkligen förbannad av att läggas i liggdelen om han inte var trött. Nu är han jättenöjd när han kan sitta och titta ut
Ja muskulärt i kombination med ligament och sånt är påverkat av relaxinet. Så det enda jag kan göra åt det är att träna upp musklerna så det finns någon stadga alls. Men nu ska jag schemalägga sjukgymnastik dagligen och ta mig i kragen
(Tänk att de där övningarna är såååå tråkiga)
Jag har app med notiser för att komma ihåg att knipaRegabövningar tenderar väl att vara tråkiga! Är de roligare eller tråkigare än att komma ihåg att kniiiiiipa?
Läste i WonderWeeks-appen att det börjar bli dags att lära bebisar att man ska greppa fint och inte t.ex. dra katten i svansen, hur man gjorde det stod dock inte.
Jag har app med notiser för att komma ihåg att knipa
Rehabövningarna är nog roligare men tar lite längre tid och man kan ju inte bara göra dem där man är för stunden. Men jag vet inte om rolig är det rätta ordet i sammanhanget
Det var liksom tanken bakom min fråga, blir folk inte stela av att inte byta sida på nätterna?! När jag läser om det verkar det snarare handla om bröst som vill bli tömda som är anldningen till sidbytet.Vi ammar större delen av nätterna, tror jag . Lilla A ligger på en handduk och jag byter sida varje gång jag vaknar till tillräckligt (annars blir jag så stel att man kunde tro att jag var typ 133 år ), då flyttar jag också på honom vilket innebär att jag kan rätta till honom om han tar upp för mycket plats, men hittills är han rätt stillsam i sömnen och sprattlar bara runt när han letar käk
Det är en av de appar jag använder mest. Installerades efter att ha hoppat studsmatta och jag insåg att min bäckenbotten behövde mer kniiiiip.Det finns då appar för allt!
... vi säger ”mindre tråkiga” då!
Större delen av natten samsover och liggammar vi. G ligger, än så länge, still när han sover förutom om han tycker det blir för varmt (då slår han på mig ). Antingen sätter jag mig upp och flyttar på honom eller så kramar jag om honom och rullar oss båda så att han byter sida. Byter sida alt ligger på rygg med ca 2-3 h mellanrum, annars får jag ont! Om det går försöker jag flytta bort honom en bit från mig så han ligger på rygg och kan breda ut sig. Ibland lägger jag mig i mitten av sängen, för resten är upptaget. Dessutom tycker både katten och hunden att just min halva av sängen är bekvämast . Vi har 180-säng men jag börjar förstå de där som bygger på med ytterligare sängarÄr jag ensam om att samsova och liggamma mig genom nätterna?
G sover oftast halvtimmespass med ca 2 h vakentid emellan, något eller några pass längre än så. Ser gärna att något sovpass är minst 1,5 h också men det inträffar inte varje dag. Somnar för natten någon gång vid 20,30-21.Jag känner inte att jag har något att tillföra i samsovning eller liggammimg.
Men hur sover era barn på dagarna? Det känns som att R oftast hoppas över sömnen eller gör en kortare 10min powernap. Somnar sedan som en stock vid 18..
Jag känner inte att jag har något att tillföra i samsovning eller liggammimg.
Men hur sover era barn på dagarna? Det känns som att R oftast hoppas över sömnen eller gör en kortare 10min powernap. Somnar sedan som en stock vid 18..