Vi pratar också mycket om det där med ett eventuellt barn till. Min man vill helst inte, han har ju två sedan innan och tycker att tre räcker. För mig är det en stor sorg om det bara blir ett eget barn, det är något jag gråter över då och då. Mycket för att jag njuter så enormt mycket på att vara mamma. Samtidigt så tror jag inte att det skulle bli helt bra för oss med ett till barn, och i vart fall skulle det inte bli samma som nu. Vi har ju också haft turen att få en väldigt lättsam bebis, ändå får vi precis ihop livet känns det som. Vi har ju farmor som nästintill heltidsnanny.
Men det är klart, vi har inte direkt anpassat våra liv efter bebislivet. Just nu jobbar vi båda heltid, vi gör lika mycket med dom stora barnen som tidigare, vi köper hus och säljer hus med allt vad det innebär och har samma sociala liv som tidigare. Det fungerar för oss just eftersom vi har så mycket back up och fått en sån lättsam bebis, men farmor är ändå 71. Vad är det som säger att hon orkar med en till bebis om några år och vad är det som säger att hon orkar med en två-treåring och en bebis? Det kan vi inte utgå ifrån, så vi får vara beredda på att ändra mycket i livet. Något jag inte vet om vi varken så enkelt kan eller vill.
Jag är så kluven. Jag känner sån enorm kärlek och glädje till John och njuter så mycket på att kunna vara så väldigt närvarande och fokuserad på honom (vilket jag inser att det kanske låter som att jag inte är iom att jag jobbar heltid och har jobbat hela hans korta liv, men eftersom han ofta är på plats här på jobbet med pappa eller farmor så är jag ju mycket med honom ändå). Jag ser jättemycket fram emot att kunna vara väldigt närvarande under hans uppväxt, drömmen vore ju om han skulle vilja ha en ponny eller kanske satsa på någon annan sport som jag kan vara väldigt delaktig i. Det skulle inte bli samma sak med en tvåa, jag skulle få mycket mindre tid till både John och bebisen.. Så jag inser att det klokaste för oss och vår familj kanske är att stanna vid en, men hjärtat blöder och skriker två.