Bra att de löste det med stödbenet! Du får gärna recensera minikiden sen, så sparar jag noteringen om besafe izi plus också i minnet till när vi ska börja leta stol
Vi har ju Axkids babyskydd och det är helt okej, lätt och smidigt till ett väldigt bra pris. Däremot har jag märkt att bebisen ser ut att sitta mer upprätt i det än bebisarna gör i de babyskydd de andra i tex föräldragruppen använder (vet inte märkena men ganska vanliga modeller). Kotten har ju trivts i sitt skydd på det stora hela, men ändå en intrressant skillnad.
Absolut. Det jag kan säga en så länge om stolarna är.
BeSafe är grym då den går att luta under färd och bytet från babyskydd till den blir inte så saftigt om man har den i maxlutning. H har haft stolen i ca 2år och vi är supernöjda. Den tar dock mycket plats och kan vara bökig att montera. Dock enkel så fort man lärt sig det, som allt annat. Men det är inte en stol jag skulle byta mellan bilar utan den sitter där den sitter. Barnet sitter högt och ombonat. Så barnet ser ut genom fönstret bra. Det är en stol som går till 25kg alltså ca 5-6år.
Axkid minikid är än så länge bara provsutten i. Då stödbenet var för kort. Men H satt otroligt bra i den. En av de stolar de kan ha som längst, en stol som bara går till 18kg (tex en stol med Isofix) så kan man behöva köpa ytterligare en stol 2. H är 2.5år och väger 16kg vill ha dom vända så länge det bara går. Minikid tar även lite plats och jisses vad lätt den var att montera. Förankringsbanden dras åt automatiskt (som ett bilbälte) och nackstöd regleras automatiskt.
Minikid är lättare för H att klättra i och ur själv än vad BeSafe är.
Just nu hade lekmer rea på minikid.