Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så måste jag säga att det är så fantastiskt att inte vara gravid längre! Jag börjar känna mig som mig själv mentalt och även om kroppen (förstås) fortfarande har en bra bit kvar så har jag ändå en helt annan känsla av rörlighet och aktivitet :)
 
Och så måste jag säga att det är så fantastiskt att inte vara gravid längre! Jag börjar känna mig som mig själv mentalt och även om kroppen (förstås) fortfarande har en bra bit kvar så har jag ändå en helt annan känsla av rörlighet och aktivitet :)

Den känslan har jag med. Att inte vara vara gravid länge det måste vara det bästa än så länge.
Det kryper i kroppen efter att få börja träna ordentligt igen. Ska signa upp för gymkort snart tänker att Ronja får hänga på medan Havanna är på fsk.
 
Imorgon kommer BVC på hembesök, hoppas att de har varit i stökiga hem förut :angel:

Jag lyckades ju missa vilken dag dom skulle komma, trodde det skulle vara tisdagen men var måndagen så hade fortfarande lunchens smutsdisk på bordet tillsammans med x antal energidrycksburkar och hade typ de risigaste kläderna jag äger :angel:
 
Jag har ätit mer än en halv kladdkaka idag.
Mår lite illa och får erkänna att den sista biten fick jag tvinga i mig.

//Lite dålig självdisciplin
 
Igår blev vår lilla plutt en vecka. Jag firade genom att vara ensam med alla barn hela eftermiddagen. Slutsats: vi lever än! Jag älskar vår sele! Det är stoooor skillnad på två (relativt) stora storasyskon och ett litet!

Äldsta var hemma förkyld igår och idag när sambon lämnade mellan på förskolan fick vi veta att ett barn var hemma pga kräkning - vi har bett dem flagga för sådant så att vi kan hålla oss hemma vid behov. Så nu funderar jag på att tassa dit och hämta honom direkt efter att de varit ute på förmiddagen, istället för lite senare som det var tänkt. Planen var ändå att han skulle ta långhelg efter idag.

Imorgon kommer BVC på hembesök, hoppas att de har varit i stökiga hem förut :angel:
Jag var nojig med stora barnet och hembesöket så då var det kliniskt rent hemma. Denna gången? Not so much:D

Kan tänka mig att det är lite lättare med större storasyskon. Bara det kan få mig att överväga en nr 3. Så att man kan bebisgosa medan de är i skolan:angel: jag har 3.5 h minus resan "fritt" medan storebror är på förskola. Brukar typ hinna mocka i stallet och fixa lite hemma/göra nåt ärende/tupplura en stund. Med stora barnet sov jag minst 2 h under dagtid de första månaderna. Och då gick jag en 5 km runda med hunden och red/longerade 45 minuter nästan varje dag också. Inser nu hur lätt allt var;)

Vad säger storasyskonen om att bebis är på utsidan numera?
 
Igår blev vår lilla plutt en vecka. Jag firade genom att vara ensam med alla barn hela eftermiddagen. Slutsats: vi lever än! Jag älskar vår sele! Det är stoooor skillnad på två (relativt) stora storasyskon och ett litet!

Äldsta var hemma förkyld igår och idag när sambon lämnade mellan på förskolan fick vi veta att ett barn var hemma pga kräkning - vi har bett dem flagga för sådant så att vi kan hålla oss hemma vid behov. Så nu funderar jag på att tassa dit och hämta honom direkt efter att de varit ute på förmiddagen, istället för lite senare som det var tänkt. Planen var ändå att han skulle ta långhelg efter idag.

Imorgon kommer BVC på hembesök, hoppas att de har varit i stökiga hem förut :angel:

När bvc var här den här gången låg bland annat alla köksstolar ner på golvet :laugh: Så blir det med en tvååring som är en klätterapa :p
 
Här blir inget gjort. Bebis sover jätelite och jag passar på att sova när hon gör det. Nu sover hon iaf på min man för första gången idag så jag kanske hinner ta en dusch och dammsuga, tjoho!
 
Någon har börjat våga komma fram och vara med mer :love:
IMG_20180314_164224.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 918
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 385
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 405
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp