Åh, ikväll hade vi en sån supermegaläskig incident. Mannen är ju mycket mer chill kring John än vad jag är och kring att 9- och 11-åringen bär och håller i honom. Jag vill gärna att det alltid är en vuxen med som håller koll (inte gör annat) om utifall att. Dom är verkligen SUPERduktiga, men saker händer så lätt och dom är inte vana. Jag har dock sagt att vad mannen känner sig bekväm med är upp till honom men då är det på hans ansvar och då litar jag på att han har koll. Det är ju liksom hans barn också..
Så nu när vi ska göra oss i ordning håller jag på i köket och mannen har John. Så hör jag att 9-åringen vill hålla, han sitter i trappen. Jag slänger ett öga på dom och ser att han är lite osäker och att mannen måste justera hans grepp ett par gånger. Sen släpper mannen dom och ska gå iväg och lägga undan ett par strumpor. Jag ser då hur John spänner kroppen och hur 9-åringen istället för att hålla emot och lyfta armen (han ligger som i traditionell amningsställning) "följer" med bebis och nästan tappar honom framåt, ur famnen. Jag skriker och springer dit, hinner fram i tid och 9-åringen blir också rädd och liksom "rycker åt sig" famnen så att John kommer upp igen. Mannen hann också fram i tid då han i ren reflex vänder och springer tillbaks när jag skriker. Vi blev alla lite skärrade, hade han tappat honom hade han fallit 4 trappsteg.
9-åringen blev lite skärrad och det var ju verkligen inte hans fel, men jag känner att mannen måste vara lite mer med och inte lita på barnen så mycket. Dom vet ju inte hur dom ska hantera honom och han är ganska stark och ibland väldigt snabb och hastig i sina rörelser, det kräver verkligen fullt fokus hela tiden. Det är varken rätt mot bebis eller mot dom äldre, dom skulle ju aldrig förlåta sig själva om det hände något.
Nej, usch vad otäckt det var, är alldeles skärrad och skakis. Nu kommer jag definitivt bli mer hönsmamma framöver.