Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vagga eller rulla fram och tillbaka funkar knappt här tyvärr, bäst sover han på knagglig snö eller när det är mycket grus på gc-vägen :D Men när vi stannar på promenaden för att peta in nappen etc måste man guppa kraftigt samtidigt, ser nog ganska kul ut :laugh:

Haha, det med knagglig snö känns igen. Ju jobbigare att manövrera för föräldrarna, desto skönare tycks man sova!
 
IMG_20180315_164319.webp
Vi har nyss vart ute på en kort promenad hela familjen. Vi är väldigt dåliga på det där med att faktiskt använda vagnen till promenader. Jag måste ta tag i det, speciellt de dagar Havanna går i fsk. Men det är så bökigt när man måste ta bilen för att kunna gå lite längre.
 
Jag börjar känna mig lite nedstämd av att bara gå hemma, tanken har varit att vi ska hitta på något varje dag utanför hemmet om så bara en kort promenad men det har inte blivit av de två senaste dagarna. Imorgon ska vi åtminstone till BVC och om lilla F är på gott humör kanske vi tar en sväng förbi stallet efteråt till medryttarhästen, blir första gången hon träffar en häst i så fall. :)

Just nu sover hon så sött att jag är rädd att hon kommer vara vaken hela natten. :laugh: Bra timing i alla fall då mannen är på AW och jag kan ta det lugnt.

20180314_211107.webp
 
Måste visa denna bild på vår lilla burrito också. :love:

20180314_122200.webp



Vad har ni för smeknamn på era små?

Här är det fisan, lillfisen, pruttfia, snusmaja, buddha (hon ser ut som en liten buddha med alla dubbelhakor:D), burrito och snuttfia. Tror vi har fler som jag inte kommer på just nu.
 
Här är det prinsessan (såklart! ;)) hajen (för hon tar hajgap på bröstet ibland :rofl:) björnen (hon har ju en björnoverall) hmm.. säkert nåt mer men dessa är de mest använda
 
Vi har också massor med smeknamn :D lillfisan, pruttfia, bajsmaskinen, kräkan, räkan, bönan, pruttis, fisrumpa... har massor men det var några :p

Vilken kväll O_o Första gången jag var hemma själv på kvällen med båda barnen. Storebror gick inte alls att natta när L var med, trots att hon mest sov så störde han sig på att hon var där. Efter två och en halv timme gav jag upp, efter vi kollat på Pippi i sängen, kliat ryggen, strykt panna/hår, lyssnat på lugn musik osv... stoppade in barnen i bilen och körde runt samhället några gånger. L sov efter 5 minuter i bilen och storebror kanske 15. Så bra man känner sig när man inte ens kan natta sitt eget barn :meh: Lagom trött nu.
 
Vi har också massor med smeknamn :D lillfisan, pruttfia, bajsmaskinen, kräkan, räkan, bönan, pruttis, fisrumpa... har massor men det var några :p

Vilken kväll O_o Första gången jag var hemma själv på kvällen med båda barnen. Storebror gick inte alls att natta när L var med, trots att hon mest sov så störde han sig på att hon var där. Efter två och en halv timme gav jag upp, efter vi kollat på Pippi i sängen, kliat ryggen, strykt panna/hår, lyssnat på lugn musik osv... stoppade in barnen i bilen och körde runt samhället några gånger. L sov efter 5 minuter i bilen och storebror kanske 15. Så bra man känner sig när man inte ens kan natta sitt eget barn :meh: Lagom trött nu.

Du lyckades ju natta dem till slut! :) Har inte med dig som mamma att göra utan antar övertrötthet.
 
Åh, jag ligger nu och gråter i sängen. Jag har lillgrodan på bröstet, han sover och håller armarna kring min hals. Han är inborrad mot halsen och vi är så fysiskt nära det bara går. Det är så otroligt mysigt och tanken på att han kommer växa upp och bli stor och inte alltid vara såhär liten (inte ens särskilt länge, träffade en 9-månaders häromdagen och det är ju en STOR bebis. Inte alls en lillgroda. :cry:) gör mig så himla ledsen. Jag vill alltid ha det såhär! Mannen peppar och stöttar och menar på att det blir ännu bättre, ännu roligare, när dom blir lite mer med, kan börja gå, kan prata, blir mer små människor. Och det är säkert så, men jag kan inte låta bli att känna att all utveckling är början på slutet, snart är han stor och flyttar ifrån mig. :nailbiting::arghh:

(Säger ju det, jag har blivit ett komplett mamma-monster. :angel:)
 
Vi har också massor med smeknamn :D lillfisan, pruttfia, bajsmaskinen, kräkan, räkan, bönan, pruttis, fisrumpa... har massor men det var några :p

Vilken kväll O_o Första gången jag var hemma själv på kvällen med båda barnen. Storebror gick inte alls att natta när L var med, trots att hon mest sov så störde han sig på att hon var där. Efter två och en halv timme gav jag upp, efter vi kollat på Pippi i sängen, kliat ryggen, strykt panna/hår, lyssnat på lugn musik osv... stoppade in barnen i bilen och körde runt samhället några gånger. L sov efter 5 minuter i bilen och storebror kanske 15. Så bra man känner sig när man inte ens kan natta sitt eget barn :meh: Lagom trött nu.

Jo men du kunde ju det ju! Du fick bara vara lite kreativ just idag, och att du kom på och gjorde det var ju fantastiskt! :heart
 
Vad har ni för smeknamn på era små?

Lillgrodan, JT (efter att han kallades Jean-Torsten i magen och nu heter John Theodor), skrutten, Elton John (jag har köpt Missonikläder till honom, som är mitt favoritmärke. Dock finns det bara baby girl och inte baby girl så det är mycket rosa, lila, gult, orange osv i mönstren. Det skar sig totalt mot hans lite röda hudton och han såg mest ut som en dålig kopia av Elton John. :o), hjärtat, Johnnyboy, baby John och lillebror.
 
Åh, jag ligger nu och gråter i sängen. Jag har lillgrodan på bröstet, han sover och håller armarna kring min hals. Han är inborrad mot halsen och vi är så fysiskt nära det bara går. Det är så otroligt mysigt och tanken på att han kommer växa upp och bli stor och inte alltid vara såhär liten (inte ens särskilt länge, träffade en 9-månaders häromdagen och det är ju en STOR bebis. Inte alls en lillgroda. :cry:) gör mig så himla ledsen. Jag vill alltid ha det såhär! Mannen peppar och stöttar och menar på att det blir ännu bättre, ännu roligare, när dom blir lite mer med, kan börja gå, kan prata, blir mer små människor. Och det är säkert så, men jag kan inte låta bli att känna att all utveckling är början på slutet, snart är han stor och flyttar ifrån mig. :nailbiting::arghh:

(Säger ju det, jag har blivit ett komplett mamma-monster. :angel:)
Så olika det är :D jag är inte alls så förtjust i den här tiden utan längtar tills han blir större så att vi kan hitta på saker :)

Det enda som retar mig med att han blir större är att han växer ur en massa fina kläder hn knappt har använt :angel:
 
Här ligger jag och sambon helt utslagna i sängen mednen pigg och jollrande bebis mellan oss :D(:love:)
Massa oro, täppt näsa och gnäll från typ 03 och framåt. Och så snart dagsljuset kommer - klarvaken bebis. Note tp self: köp mörkläggningsgardin

Till hans försvar har han sovit mer eller mindre sen 14 igår med undantag för att vakna och äta :D
 
Så olika det är :D jag är inte alls så förtjust i den här tiden utan längtar tills han blir större så att vi kan hitta på saker :)

Det enda som retar mig med att han blir större är att han växer ur en massa fina kläder hn knappt har använt :angel:

Ja, verkligen! :p Jag skulle med glädje ha det såhär resten av livet.. amningen gör att jag kan äta vad som helst och ändå gå ner i vikt, han sover mycket vilket gör att jag får mycket egentid och hinner jobba och när han är vaken är det gos deluxe och han älskar att vara nära nära (och, oskönt nog, är han ju beroende av mig och jag knarkar att vara så speciell för honom). Alldeles fantastiskt!
 
Ja, verkligen! :p Jag skulle med glädje ha det såhär resten av livet.. amningen gör att jag kan äta vad som helst och ändå gå ner i vikt, han sover mycket vilket gör att jag får mycket egentid och hinner jobba och när han är vaken är det gos deluxe och han älskar att vara nära nära (och, oskönt nog, är han ju beroende av mig och jag knarkar att vara så speciell för honom). Alldeles fantastiskt!
Det låter härligt!
Och prickar samtidigt lite av varför jag inte är lika förtjust:
Amningen krånglade (har slutat helt nu), och har inte gått ner ett kilo sen förlossningen, sover oroligt och jag gillar inte alls känslan av att vara ensam ansvarig eller att bebis är beroende av bara mig :p
Goset är härligt dock! :love: synd bara att min bebis inte gillar att sova på bröstet :cautious::D
 
@Sofie_B @FeatherCloud jag är nog någonstans emellan er :). Amningen fungerar bra för oss men jag är glad att det även fungerar att pumpa och mata ur flaska, så att jag kan åka iväg lite längre stunder ibland. Jag var på yoga i måndags och sambon matade lillan hemma, det var jätteskönt. Jag kan också känna mig ledsen över att hon inte alltid kommer vara så här liten och gosig, samtidigt som jag kan längta efter saker vi kan göra med henne när hon blir större. Jag ser fram emot sportlov i fjällen, gemensamma ridturer, att gå till den lokala pulkabacken och leka och grilla korv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 910
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 382
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 404
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp