Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du lyckades ju natta dem till slut! :) Har inte med dig som mamma att göra utan antar övertrötthet.

Jo... han var inte övertrött när vi gick och la oss. Vi gick ganska tidigt in och la oss i sängen och bara kollade på Pippi, lite lugn avslutning på dagen sådär och ibland somnar han när vi ser på tv. Men jag tror mer att han störde sig på att L var där (trots att hon mest sov), samt att det var konstigt att inte pappa var där. Pappa har fått ta de flesta nattningarna sen L föddes då jag ofta suttit fast och ammat i soffan. Så det var kanske lite för mycket han tyckte var ”fel”.
Ibland tänker jag att det blir lättare när L är lite större, inte lika ömtålig osv. Men å andra sidan blir hon ju också mer rörlig då och då kanske jag har två vildar som sticker åt varsitt håll :nailbiting:
 
Det låter härligt!
Och prickar samtidigt lite av varför jag inte är lika förtjust:
Amningen krånglade (har slutat helt nu), och har inte gått ner ett kilo sen förlossningen, sover oroligt och jag gillar inte alls känslan av att vara ensam ansvarig eller att bebis är beroende av bara mig :p
Goset är härligt dock! :love: synd bara att min bebis inte gillar att sova på bröstet :cautious::D

Ja, dom sakerna gör nog rätt stor skillnad. :p Men skönt att ha kommit till ett beslut med amningen! :)
 
Jag försöker njuta av stunderna hon ligger och sover och myser i min famn. Rätt som det var så var den tiden förbi med sonen. Men jag längtar tills hon är lite större. Jag älskar barn, men är ingen bebismänniska. Tycker det blir roligare längre fram.
 
Ja, verkligen! :p Jag skulle med glädje ha det såhär resten av livet.. amningen gör att jag kan äta vad som helst och ändå gå ner i vikt, han sover mycket vilket gör att jag får mycket egentid och hinner jobba och när han är vaken är det gos deluxe och han älskar att vara nära nära (och, oskönt nog, är han ju beroende av mig och jag knarkar att vara så speciell för honom). Alldeles fantastiskt!

L sover också mycket, men inte om hon ligger själv. Så här blir det ingen egentid pga sömnen :p Titta på film/serier går ju förstås. Har avverkat ett par serier sen hon föddes. Det är bra med vinterbarn på det sättet, första månaderna kanske man är lite fast hemma men är det svinkallt och isigt ute gör det inte lika mycket att man blir fast i soffan :D
 
Jag upplever att jag tar tillvara på den här första tiden på ett annat sätt än vad jag gjorde till Havanna. Att jag uppskattar det mycket mer för nu vet jag att det snart försvinner.
Men jag bara längtar till den dagen man kan åka iväg och barnen får ut något av det. Tex. Astrid Lindgrens osv.
 
@Evenstar jag plöjer också serier, har tom. en lista där jag skriver upp allt jag sett under f-ledigheten. Misstänker att takten kommer mattas av framöver, men den växer än så länge stadigt :o
 
Jag tror att det jag längtar mest efter är att få upptäcka och uppleva saker ihop. Plus att jag är så himla nyfiken på vem han "kommer bli" som person. En del märks ju redan, och varje sak han lär sig är så himla rolig att följa :)
 
Åh, har ni några bra tips på serier? Jag och mannen behöver något nytt nu, nu har vi sett klart allt vi följer.

Jag ser också fram emot att se vem John är! Och hur han kommer att se ut när han inte ammar sig själv tjock som en boll. :p
 
Åh, har ni några bra tips på serier? Jag och mannen behöver något nytt nu, nu har vi sett klart allt vi följer.

Jag ser också fram emot att se vem John är! Och hur han kommer att se ut när han inte ammar sig själv tjock som en boll. :p
Vi kollar på Bron tillsammans, men vi har missat det sen säsong 1, känns som om de flesta redan sett den serien :)
Annars, har jag plöjt Orange is the new black, stranger things, the good place, sett om Vänner och How i met your mother och nu håller jag på med Jane the Virgin. Snart klar, vet inte vad jag ska gå vidare till sen :p
 
Jag tror att det jag längtar mest efter är att få upptäcka och uppleva saker ihop. Plus att jag är så himla nyfiken på vem han "kommer bli" som person. En del märks ju redan, och varje sak han lär sig är så himla rolig att följa :)

Jag älskar också den här tiden med den lilla varma kroppen. Men längtar efter allt det som du skriver om :love:
 
Åh, har ni några bra tips på serier? Jag och mannen behöver något nytt nu, nu har vi sett klart allt vi följer.

Jag ser också fram emot att se vem John är! Och hur han kommer att se ut när han inte ammar sig själv tjock som en boll. :p

Sedan Lilly föddes har jag plöjt hela Once upon a time, möjligtvis är jag bland de sista i världen att se den :D
Svenska serien Vår tid är nu, en av de bästa svenska serier jag sett.
Younger, av skaparen till Sex and the city.
Melk, en norsk serie, lite som Skam fast med nyblivna mammor :p
The handmaids tale såg jag också.
Har börjat följa The good doctor nu.
Andra serier jag följer kontinuerligt eller har sett och gillat mycket:
Outlander
Bron
The Magicians
Big little lies
Homeland
The Big bang theory
Modern family
Game of thrones
Sherlock
Veep

Tänkte se klart de sista säsongerna av True blood, samt senaste av Modus och Broadchurch men där vill sambon vara med.
This is us ska visst vara bra med, har inte hunnit se den ännu.
 
Jag tror att det jag längtar mest efter är att få upptäcka och uppleva saker ihop. Plus att jag är så himla nyfiken på vem han "kommer bli" som person. En del märks ju redan, och varje sak han lär sig är så himla rolig att följa :)

Åh, har ni några bra tips på serier? Jag och mannen behöver något nytt nu, nu har vi sett klart allt vi följer.

Jag ser också fram emot att se vem John är! Och hur han kommer att se ut när han inte ammar sig själv tjock som en boll. :p

Ja, det ser jag också fram emot! Att lära känna henne som person liksom. Jag och hennes pappa är ganska olika så det ska bli spännande att se vilka drag hon kanske ärvt från honom respektive mig :).

Angående serietips: vet inte om ni gillar historiska serier? Jag älskade "The White Queen" med svenska Rebecca Ferguson, tror att det finns på Netflix (eller var det HBO?).
 
Sedan Lilly föddes har jag plöjt hela Once upon a time, möjligtvis är jag bland de sista i världen att se den :D
Svenska serien Vår tid är nu, en av de bästa svenska serier jag sett.
Younger, av skaparen till Sex and the city.
Melk, en norsk serie, lite som Skam fast med nyblivna mammor :p
The handmaids tale såg jag också.
Har börjat följa The good doctor nu.
Andra serier jag följer kontinuerligt eller har sett och gillat mycket:
Outlander
Bron
The Magicians
Big little lies
Homeland
The Big bang theory
Modern family
Game of thrones
Sherlock
Veep

Tänkte se klart de sista säsongerna av True blood, samt senaste av Modus och Broadchurch men där vill sambon vara med.
This is us ska visst vara bra med, har inte hunnit se den ännu.
Glömde ju Outlander och Vår tid är nu! Sen tittar vi på Bonusfamiljen också.

Många bra tips i den listan, ska kollas upp! Undrar vad jag hade gjort om vi inte installerat fiber precis före jul :p
 
Jag håller på och plöjer Greys anatomy!

Men.mina favoritserier just nu är.
One three Hill
Pretty little liars
Walking dead
Californication
Breaking bad
The night shift
Bron
Heart of dixie
House MD
Hmm.. Jag har glömt någon.. Återkommer
 
Riktig serienörd här, sett nästan alla ni nämnt :rofl: men ni har missat Suits och gamla klassiska Seinfeld! Tretton skäl varför på Netflix är sevärd också.

Just nu kollar jag om en gammal favvo House MD :up: kollat om många favvo serier senaste tiden, vill inte börja kolla nåt nytt för känner att jag inte riktigt kan titta ordentligt.. ofta rullar serierna på i bakgrunden här liksom
 
Okej, @YaHilweh och om det var någon mer som använde Mam-flaskor (och förlåt, det är verklig ett evigt tjat på mig om flaskor...)
Jag får liksom inte riktigt kläm på ventilen i flaskan, känns som ren chansning om luften ska kunna cirkulera eller om det blir vacuum... hur gör man? :confused:
Har testat att lägga lilla gummigrejen löst, trycka dit hårdare, skruva hårt, löst... Några smarta tips?
 
Okej, @YaHilweh och om det var någon mer som använde Mam-flaskor (och förlåt, det är verklig ett evigt tjat på mig om flaskor...)
Jag får liksom inte riktigt kläm på ventilen i flaskan, känns som ren chansning om luften ska kunna cirkulera eller om det blir vacuum... hur gör man? :confused:
Har testat att lägga lilla gummigrejen löst, trycka dit hårdare, skruva hårt, löst... Några smarta tips?

Jag trycker i den i botten och skruvar åt. :p
 
Jag trycker i den i botten och skruvar åt. :p
Haha, så okomplicerat alltså! Tycker jag läst så mycket om att inte trycka i den för hårt etc, men ska testa igen :D

Just nu är dock lillkotten så gnällig all sin vakna tid och det dessutom är svårt att veta om han är missnöjd med flaskan eller bara livet i allmänhet... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 910
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 382
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 404
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp