Vinterföräldrar -17/18 del 3

Kotte ammar för övrigt än... :arghh:
Hade det inte varit för att jag vet att det förhoppningsvis är för en bra sak och för en begränsad tid innan mjölken ökar hade jag nog aldrig orkat.
Netflix hjälper förstås också :angel:

Lite bubbla (humöret är sådär O_o) samtidigt som vi helgar vabruari här hemma... nu är det åttaåringen som är sjuk (men på bättringsvägen) och han sköter sig rätt mycket själv, men det är svårt att vara skärmtidstaliban för barnen och samtidigt hävda sin egen rätt att forumhänga när de är hemma ;)
Det är alltså inte bara jag som försöker låtsas att telefonen faktiskt inte är så värdefull:o:p

Jag förstår humöret! Men snart är bebis på rätt sida och du får gosa, bära, byta blöjor och torka kräk;):D:heart

Känner som du. Kommer förevigt vara gravid :meh:

Men jag har ju ett sista datum iallafall så vet att det snart är över. Men mannen jobbar eftermiddag och tiden går så satans långsamt att jag håller på att bryta ihop.

Varje dag är som en vecka allra minst :arghh:. Tror att tiden går så sjukt långsamt bara för att t.o.m. en förlossning ska framstå som en bra idé :meh:. Men skönt att du har ett sistadatum i alla fall! Mitt BF ligger ju ett par veckor efter ditt så jag jobbar fortfarande med flera alternativa datum: BF, BM-besök vid BF+3 när BM lät öppen för att se om hon kunde göra något, TUL vid 41+0 där det kan bli igångsättning om man vill delta i en studie och blir lottad i ”rätt” grupp, och så v 42+0 då när det bannemig blir vräkning under alla omständigheter...

Det har jsg inte hört något särskilt om att man ska vänta med? Mina har fått ligga på mage på min bröstkorg när jag ligger ner från dag 1. Båda har varit starka tidigt.

Jag tänker mer på mage i babygymmet. Ronja har vart stark från start, vi hoppade lixom över de för "sladdriga" veckorna i början denna gång. :P

Jag tror inte det ska vara något speciellt.

Det är alltså inte bara jag som försöker låtsas att telefonen faktiskt inte är så värdefull:o:p

Jag förstår humöret! Men snart är bebis på rätt sida och du får gosa, bära, byta blöjor och torka kräk;):D:heart

Nä, här både skåp-äts och ”skåp-surfas” det av de svagsinta föräldrarna som samtidigt mässar om vikten av att inte äta mellan måltiderna, att inte äta sötsaker så ofta, och att begränsa skärmtiden :o

Glöm inte torka bajs!
När jag hade vart iväg en sväng idag var sambon helt förstörd när jag kom hem :rofl:
Det var på riktigt bajs överallt. Tydligen hade Ronja laddat av 1kg bajs, han trodde aldrig att en människa på 4.4kg skulle kunna bestå av så mycket majs :p

Här kommer BVC på fredag, är spänd på hur mycket hon har gått upp. För hon äter som en häst. 1v gammal och klämmer i sig 60-100ml/måltid och äter hela tiden.
Den mest vakna perioden är 01-03 om natten. Ibland har vi tur att vi är vakna innan lunch. Annars sover vi mest, på dagarna försöker vi väcka för mat i förhoppning att nätterna ska bli glesare. Men vi får se om det funkar.

Dock är rumpan på lilltjejen extremt röd och nästan sårig. Bethanpen funkar ej, zinkpastan tycker jag bara kakar, har köpt hem inotyol men kom i samma veva som jag betalt på att till Havanna använde vi ju Forevers propolis, så nu är även en sådan inköpt och vi tänkte testa den i några dagar för att se om det blir bättre.

Ni som vart på BVC. När tusan är det bebis får börja ligga på mage?
Ni har inte testat vanligt babypuder? Är det enda som funkat på mina när de varit röda och lite såriga i rumpan :)

Ajdå :( Även om det bara är ett tunt lager? Vitt vaselin som finns på apoteket kan funka också (tunt lager där med). Hoppas ni hittar något som hjälper!

Idag har vi bara tvättat med torra "ansiktsservetter" och kokosolja. Sedan var jag och köpte en Aloe Vera propolis under EM och det ser redan bättre ut :love:

@Positron det finns massor av frystårtor utan ägg! Googla det ni vill ha och lägg till vegan eller äggfritt på slutet. Kan också tipsa om fb-gruppen Vad lagar du för veganmat idag?, massor med inspiration. Fb-sidan Kakboken utan ägg och mjölk är också bra om man vill baka (finns fysiska böcker också). Och kolla in bloggarna Jävligt gott och Happy food by Petra.

Halmstad har jag dålig koll på tyvärr, men snabb sökning ger dåligt resultat.

Hur går det för alla bebisar som är kvar på insidan?
Min verkar trivas där inne, har inga som helst tecken på att nåt skulle vara på gång. Sju dagar till bf. Börjar redan misströsta och tro att det inte kommer hända nåt förrän jag får vårdhjälp med vräkning :o
Har varit ledig en vecka men dagarna går förvånansvärt fort, trodde jag skulle klättra på väggarna. Fast det beror kanske på att klättring är svårt med foglossning, karpaltunnelsyndrom, noll energi och en enorm mage :down:

Här hade vi lite omvända roller igårkväll :p Ena bröstet var lite knöligt och jag ville att hon skulle amma.
- Här, ska du inte äta lite?
- Nä tack.
- Jo men här får du lite tutte... Varsågod!
- Hmm, nä jag är inte intresserad.
- Ska du inte amma lite i alla fall?
- Ouäääh!

:meh:
Hade aldrig några problem med brösten med sonen, är livrädd för mjölkstockning :( Det blev bra efter att hon ätit, jag höll dessutom varm vetekudde mot stället som var hårt/lite ömt. Duschade varmt och masserade. Så när jag lade mig var det ok. Nu tycker jag det börjar bli lite knöligt på samma ställe igen :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?