Vinterföräldrar -17/18 del 3

Googla "ec grodhålla" så finns bild. Tänk att du håller bebis sittande så han "hänger" i knävecken med rumpan som lägsta punkt. Får ju justeras mtp att han gissningsvis inte är så stabil i nacke etc än. Används inom ec/babypottning men går ju lika bra med blöja. Ställningen gör det lättare att bajsa för dem.
Tack, ska testas! :up:

Vilken dag :( Trodde vi fått bort mjölk-knölen igårkväll, men idag var det svullet, ömt och knöligt igen. Läste på 1177 om mjölkstockning och det var många av punkterna som stämde in. Försökt amma så mycket det går, men när lillan är mätt är hon mer intresserad av att sova än att äta vidare. Har masserat, haft vetekudden och tagit Ipren. Försökt handmjölka lite också men det var svårt. Kändes inte som något hjälpte.
Nu på kvällen släppte det i alla fall, hoppas det är borta nu :arghh: Fy vad ömt och obehagligt det var. Hade tänkt vänta med semla till helgen, men idag behövde jag verkligen en! Sambon var så snäll och åkte och köpte efter han nattat storebror :heart

Vilken dag :( Trodde vi fått bort mjölk-knölen igårkväll, men idag var det svullet, ömt och knöligt igen. Läste på 1177 om mjölkstockning och det var många av punkterna som stämde in. Försökt amma så mycket det går, men när lillan är mätt är hon mer intresserad av att sova än att äta vidare. Har masserat, haft vetekudden och tagit Ipren. Försökt handmjölka lite också men det var svårt. Kändes inte som något hjälpte.
Nu på kvällen släppte det i alla fall, hoppas det är borta nu :arghh: Fy vad ömt och obehagligt det var. Hade tänkt vänta med semla till helgen, men idag behövde jag verkligen en! Sambon var så snäll och åkte och köpte efter han nattat storebror :heart

Jag har haft mjölkstockning i några dagar. Dock har jag inte stimulerat mjölktillverkningen alls. Men den smärtan. Aj alltså!

I natt är första natten jag testar att sova utan sport bh. Har behövt värmen och trycket emot fram till nu.

Jag bara måste. Min man måste vara den bästa som finns. Han har tagit hela natten, alla matningar och blöjbyten och låtit mig sova. Att ha fått en hel natts sömn, jag hade glömt hur underbart det är.

Nu ligger han kvar i sängen med Ronja på bröstet (hon kommer alltid upp på brösten på morgonen och sover sista tiden där). Jag och Havanna sitter i soffan på nedervåningen och slöar. Snart ska vi steka pannkakor till frukost!

Låter skönt @YaHilweh !
Vi har haft en helt okej natt, kotte somnade i min famn vid 23-tiden och då lyckades jag också lägga ner honom utan att han vaknade. :up: Sen sov vi båda till 03, ammade en stund och sambon gav flaska. Somnade om igen och sover fortfarande här bredvid mig. Lite orolig i sömnen men magmassage verkar hjälpa då :)

Kanske har han ärvt våra sjusovargener när det gäller sovmorgnar :heart

Idag har sambon börjat jobba igen, så nu är det skarpt läge :D

Här har det varit en intensiv natt, känns som jag bara ammat heeeela natten :confused: hon vill äta jämt just nu. Hoppades på lite sovmorgon när sambon åkte imorse och hon fortfarande sov men hon vaknade strax efter.

Får försöka sova lite under dagen, nu väntar vi på BVC som kommer om en timme :) ska bli spännande att se hur hon växt

@Sofie_B kan du inte använda typ en ihoprullad handduk framför honom istället för nestet och göra så som på filmen @FeatherCloud tipsade om? Så att det blir (ännu mer) fysiskt omöjligt att rulla över på mage.

Gjorde så inatt men tog honom till mig när jag skulle amma. Fungerade bra bortsett ifrån att han gärna ville ligga och snutta inatt, han var inte så trött. Sen tog jag upp honom i famnen och ammade två gånger då det oftast är då han bajsar och han var lite knorrig så kändes som att han behövde få bajsa lite. Han blev mycket mer nöjd efter det. :up:

Sovit skit inatt :arghh: Haft vad som känts som mängder av sammandragningar och det blir sånt tryck mot revbenen och lungorna = måste halvsitta för att det gör ont annars. Blä.

Vaknade även vid ett tillfälle med sammandragningar och mensvärk o ryggvärk. Men det försvann efter en stund :meh:

Sovit skit inatt :arghh: Haft vad som känts som mängder av sammandragningar och det blir sånt tryck mot revbenen och lungorna = måste halvsitta för att det gör ont annars. Blä.

Vaknade även vid ett tillfälle med sammandragningar och mensvärk o ryggvärk. Men det försvann efter en stund :meh:

Usch, sista tiden är verkligen jobbig. När är ”vräkningsdatum” för din inneboende om denne vägrar komma ut självmant?

Kan bara tänka mig, jag tyckte ju att det var tungt och då gick jag bara till 38+3! Men håll ut, det är inte långt kvar nu, snart är bebis här! :heart

Idag kommer två kollegor till mannen hit på middag och jag är så pepp! Jag flyttade till ny stad för ett drygt år sedan och utöver att jag har ett av våra företag här så har jag liksom inget liv här. Har inte fått några egna vänner och har inget socialt umgänge. Försöker verkligen men det är så svårt i vuxen ålder om man inte träffar människor genom jobbet (och jag vill inte gärna umgås privat med dom anställda). Har en timme med bil in till Stockholm där jag har alla mina vänner och skulle kunna åka in oftast nu när jag är mammaledig men känner mig inte riktigt trygg i att ta ut lillskrutten i offentliga miljöer än, inte nu i såna här sjukdomstiden. Men vill inte vänta för länge heller, har redan börjat ledsna lite på att sitta helt isolerad i den här bebisbubblan. Hur resonerar ni? Hur tidigt tar ni ut era små i offentliga miljöer? Tänkte att jag ska bolla det på fredag när jag ska till BVC också.

Idag kommer två kollegor till mannen hit på middag och jag är så pepp! Jag flyttade till ny stad för ett drygt år sedan och utöver att jag har ett av våra företag här så har jag liksom inget liv här. Har inte fått några egna vänner och har inget socialt umgänge. Försöker verkligen men det är så svårt i vuxen ålder om man inte träffar människor genom jobbet (och jag vill inte gärna umgås privat med dom anställda). Har en timme med bil in till Stockholm där jag har alla mina vänner och skulle kunna åka in oftast nu när jag är mammaledig men känner mig inte riktigt trygg i att ta ut lillskrutten i offentliga miljöer än, inte nu i såna här sjukdomstiden. Men vill inte vänta för länge heller, har redan börjat ledsna lite på att sitta helt isolerad i den här bebisbubblan. Hur resonerar ni? Hur tidigt tar ni ut era små i offentliga miljöer? Tänkte att jag ska bolla det på fredag när jag ska till BVC också.
Med stora barnet som också är ett januaribarn så väntade vi faktiskt nästan 2 månader innan vi tog med honom till mataffärer och liknande. Det fanns liksom ingen anledning att göra det. Då bodde vi 500 m från en stor mataffär så det var väldigt lätt för oss att bara en gick dit.
Det är inomhus på såna ställen som smittorna finns, folk handlar ju mat även om de är sjuka.

Nu med två små funkar det inte lika bra, speciellt inte eftersom vi numera bor utanför stan och inte gärna kör bara för att handla. Däremot brukar det vara ganska glest med golk när vi är där vid 9 på morgnarna.

Att åka och hälsa på folk drar jag mig inte för så länge de är friska.

Med stora barnet som också är ett januaribarn så väntade vi faktiskt nästan 2 månader innan vi tog med honom till mataffärer och liknande. Det fanns liksom ingen anledning att göra det. Då bodde vi 500 m från en stor mataffär så det var väldigt lätt för oss att bara en gick dit.
Det är inomhus på såna ställen som smittorna finns, folk handlar ju mat även om de är sjuka.

Nu med två små funkar det inte lika bra, speciellt inte eftersom vi numera bor utanför stan och inte gärna kör bara för att handla. Däremot brukar det vara ganska glest med golk när vi är där vid 9 på morgnarna.

Att åka och hälsa på folk drar jag mig inte för så länge de är friska.

Vi har också resonerat så, att hälsa på hemma hos folk och också ta emot besök är ok så länge dom är friska men att man kan undvika offentliga miljöer. Vet dock inte hur känsliga dom är, det är ju inte som att någon skulle ta i honom på mataffären eller en restaurang, men å andra sidan kanske dom lätt snappar upp något luftburet? O_o

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix