Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat in Amningshjälpen? Finns både hemsida och fb-grupper, kolla efter tips kring aktiv amning eller googla detta. Även bloggen babybay har nog tips.30 g upp på lika många dagar, BVC hade helst sett det dubbla... Fått tips om att amma kortare, mer effektiva pass och försöka pumpa lite mer mellan. Får se vad kotte säger om att bli avlägsnad från bröstet, har hittills gått sådär innan han själv är redo
Alla i föräldragruppen har fått sina små nu .
Utom jag
Tick tack.
Fasiken vad jag hoppas att det drar igång av sig självt. Vill göra förarbetet hemma inte på BB, vill ha ett naturligt förlopp utan massa piller o tvång. Slemproppen har fortsatt släppa men det händer ju nada i övrigt.
Alla i föräldragruppen har fått sina små nu .
Utom jag
Tick tack.
Fasiken vad jag hoppas att det drar igång av sig självt. Vill göra förarbetet hemma inte på BB, vill ha ett naturligt förlopp utan massa piller o tvång. Slemproppen har fortsatt släppa men det händer ju nada i övrigt.
Här är vi oxå sega! Möte hos BM imorgon om det inte kommit igång än på BF+6
Så less på att känna sig som en tickande bomb, känns ju helt omöjligt att säga att man ska göra något i eftermiddag utan känns som man lever timme för timme
Här är vi oxå sega! Möte hos BM imorgon om det inte kommit igång än på BF+6
Så less på att känna sig som en tickande bomb, känns ju helt omöjligt att säga att man ska göra något i eftermiddag utan känns som man lever timme för timme
Totalt värdelöst. Och så fort man ska iväg får man ha med sig väskan med grejer...
Jag är totalt sängliggande nu, har gett upp. Okej i förrgår var jag hos en kompis och igår var jag på ett årsmöte men idag ruttnar jag i sängen.
Ska du få tid för igångsättning idag då? Ganska skönt att ha det där sista datumet samtidigt som jag iallafall är livrädd för att vi snart är där.
Inget möte fören imorgon så ska väl diskuteras igångsättning eller inte då men tvivlar väl på att dom sätter igång en fredag om dom inte absolut måste och då jag ändå inte passerat dessa 14 dagarna inom det normala.
Har däremot varit ute med hundarna nu med en öm fiffi och en känsla av kraftigare mensvärk så hoppas hoppas att det kanske är något litet framsteg
Ah förlåt, imorgon. Ja, det är väl egentligen bara när det finns särskilda skäl som de sätter igång innan man räknas som överburen? (du kanske har det, det vet ju inte jag).
Håller tummen för att det drar igång snart för dig
Fy, vilken natt.
Hon var vaken 00-05 och ville äta varje timme, ingen sömn emellan.. som att hon kämpade emot. Låg en timme och ammade henne i början och trodde hon skulle somna sen men hon började skrika och bråka, jag var helt slut och bara grät för jag var så trött. Var hemskt! Sambon tog henne och lyckades gå runt med henne en timme ungefär utan bråk så jag kunde få sova lite. Sen efter 5 tok däckade vi allihop, vakna vid 7 för att hon ville äta igen och sen sov vi till 9.
Idag tänker jag sova samtidigt som henne under dagen, förberedd på en likadan natt. Får acceptera att hon är vaken på natten, måste bara ställa om lite själv så jag orkar.
Där fick vi som sagt hela tiden att det gått för bra och att hon är en alldeles för snäll bebis
Här rullar dagarna på. Har lite problem med såriga bröst men det verkar ha börjat vända nu (hoppas jag ). Vi får sova helt ok på nätterna, med några avbrott för amning och han växer som han ska. Tyvärr går jag runt och är lite ledsen över att allt inte bara är kul och underbart. Jag har ju förstått i teorin att det är så det är, men har ändå svårt att landa i det i praktiken. Inte problem med anknytningen eller så, bara en känsla av att vara låst och oroa mig för framtida gråtnätter och tro att jag kommer gå runt som en zombie av trötthet de kommande åren. Jättedumt att ta ut oro i förskott, jag vet Försöker slappna av, leva i nuet och tänka att mina tankar och känslor påverkas stort av hormoner plus att jag har ett lågt hb-värde.
Har fint stöd av min man, mamma och BVC-sköterska samt tar dubbla niferex järntabletter from igår så jag hoppas och tror att det snart vänder så jag kan njuta mer För han är ju världens finaste, vår lille pojk
+ @Monifa
Jag lider med er! Sista veckorna med sonen kändes som år. Inte kul att gå över så länge.
Jag hade hållit isär dom. Som sagt är det ju en onödig riskApropå det här med smittorisk, hur hade ni tänkt om ni var i min sits (och var gärna helt ärliga);
Imorgon kommer mannens barn hit. Den äldsta (den som har varit lite svartsjuk kring bebisen) har fått konstaterad körtelfeber och den yngsta har ont i halsen och ont i huvudet och är allmänt krassliga. Dom har gått någon dag var i skolan hos mamman, annars varit hemma. Den äldsta äter penicillin, även om läkarna inte tror att det ska hjälpa på körtelfebern. Han har haft halsfluss två gånger under vintern.
Den äldsta har varit orolig för att han inte ska få hålla i bebisen nu när han är sjuk, varpå min man svarade att om han bara låter bli att pussa på honom och tvättar händerna innan så är det lugnt (körtelfeber smittar genom saliv).
Men, nu känner jag att jag nog inte vill att dom ska hålla på så mycket med bebisen? Det finns liksom ingen anledning till att dom ska hålla i honom mer än att dom tycker att det är mysigt, och speciellt den äldsta är mycket för att både stoppa fingrarna i munnen och för att pussas så jag är inte säker på att han kommer att komma ihåg att inte göra så. Kan jag säga nej? Bör jag säga nej? Den äldsta lägger sig också gärna i vår säng + tar med vårt täcke ner till soffan när han ska titta på film, det är jag inte heller bekväm med. Det är ju där bebis bor och jag vill inte ha några baciller i sängen. Är jag fånig? Den yngsta är jag inte heller säker på vad det är han har, han kanske kan smitta bebis med RS?
Att dom är här känner jag mig lugn kring, men inte att dom ska vara upp i bebis och hålla på. Jag vill verkligen inte utsätta honom för någon smittorisk. Jag tror inte att den yngsta blir så ledsen, men den äldsta kommer att tycka att det är jobbigt. Å andra sidan är han bara intresserad av att hålla på med bebisen när pappa är med, så det känns inte som att intresset är genuint kring bebisen utan att det mer handlar om att connecta med pappa/visa sig intresserad av det som är viktigt för honom. Tänker då att det är bättre att dom två hänger än att bebisen ska blandas in i det och kanske bli smittad?
"Skönt" att det är fler som är uttråkade! (Missförstå mig rätt )Jag kan också bli lite nerstämd över att det inte är så roligt att vara mammaledig. Nu jobbar jag förvisso 50 % och har gjort sedan vi kom hem från BB och tur är det för det hjälper mig att känna att jag i alla fall får något vettigt gjort, för det är inte så mentalt stimulerande att gå här hemma med bebis. Jag älskar lillgrodan men han är ju bara vaken och med korta stunder, i övrigt sover han eller så ligger han och ammar (eller så byter vi bajsblöja), så det är inte så mycket som händer direkt. Har redan hunnit plöja typ tre serier sedan han kom.