Vinterföräldrar -17/18 del 3

Hmm, jag kan faktiskt klocka dessa värkar. De är ca 40 sekunder långa och kommer med nästan exakt fyra minuters mellanrum. Men det gör liksom inte såå ont, jag kan med lätthet prata och så genom värken. Återstår att se om det tilltar, men kommer nog bli svårt att somna på nuvarande nivå.
För mig var det just när värkarna började komma och gå istället för konstant mola som det började :) Så spännande!

Hur har ni andra som fått era bebisar/har barn sen innan haft det med den sk baby bluesen?

Jag läste på 1177 att det är helt normalt att man känner sig nedstämd typ de första tio dagarna-två veckor. Kotten är en vecka nu och jag är så himla svajig i humöret: Jätteförälskad och glad åt bebis, supertacksam över min fantastiska sambo etc. Men också nästan konstant ångestfylld över att något ska gå fel, livrädd för psd, får dåligt samvete när jag smiter iväg för att vila under sambons matningar och vågar inte lita på att jag ska kunna trösta tex om lillen blir riktigt ledsen och drar mig därför lite för att göra nya saker med honom, tex bada.

Jag antar att det är supervanligt, men jag hoppas innerligt att det går över snart! Och har såklart lite koll på att jag behöver få hjälp om det inte går över, men ville mest höra om det bara är jag som är/har det såhär?

Ja på så sätt känner jag en skillnad! Men det gör liksom inte så himla ont än, som jag tänker mig att "riktiga" värkar ska göra :)

Gud vad spännande, hoppas verkligen att det är bebis på g! Har tyvärr inga tips att ge eftersom mina värkar kickstartade när dom spräckte hinnan och blev både väldigt starka och regelbundna på en gång, så jag vet inte hur det smyger igång. Men det låter ju definitivt som att det skulle kunna vara på g!

Ja på så sätt känner jag en skillnad! Men det gör liksom inte så himla ont än, som jag tänker mig att "riktiga" värkar ska göra :)
De som väckte mig när det börjat var typ 40sek var 7e minut, och de kändes men hade gått att prata genom om jag nu inte varit ensam vaken och därför fokuserat på att andas istället :D

Jag är lite nervös inför både inskrivningen i morgon och snittet i övermorgon.
Att vara vaken skrämmer mig. Sedan kommer nog inte sambon kunna vara med på inskrivningen i morgon då han måste ta Havanna. Inskrivning är vid 12.30 och att ha med en 2åring somminte fått sova middag till ett 3h besök på sjukhuset känns inte så hippt.

Sedan delen med att jag inte kommer att få äta på morgonen, mitt blodsocker är alltid lågt på morgonen. Jag måste äta på morgonen :eek:

För mig senast började det förvisso med vattenavgång. Sedan blev värkarna regelbunda efter några timmar. Jag badade genom första tiden hemma, ingen hade berättat för mig att man inte fick bada när vattnet hade gått..

Jag är lite nervös inför både inskrivningen i morgon och snittet i övermorgon.
Att vara vaken skrämmer mig. Sedan kommer nog inte sambon kunna vara med på inskrivningen i morgon då han måste ta Havanna. Inskrivning är vid 12.30 och att ha med en 2åring somminte fått sova middag till ett 3h besök på sjukhuset känns inte så hippt.

Sedan delen med att jag inte kommer att få äta på morgonen, mitt blodsocker är alltid lågt på morgonen. Jag måste äta på morgonen :eek:

Stort lycka till! Kommer gå galant, nu kommer bebisen! :love::heart

Alltså.. hur mycket kan en bebis amma?! Vi var in och vägde honom idag och då hade han gått ner ytterligare lite, från -7 % till -8,7 %. Tydligen är dag tre den dag dom oftast väger som minst så dom var ändå nöjda, speciellt då min riktiga mjölk nu runnit tilll och amningen går så bra.

Men nu verkar han verkligen gett sig tusan på att äta upp sig. Han riktigt klunkar i sig och äter tills han storknar, bajsar, vi byter blöja, hungrig igen, ammar, bajsar, byter och så vidare på repeat. Non stop såhär långt sedan igår kväll. Det gör mig egentligen inget förutom att det blir noll sömn men jag gissar att det är övergående.. eller hur? :o

Hur har ni andra som fått era bebisar/har barn sen innan haft det med den sk baby bluesen?

Jag läste på 1177 att det är helt normalt att man känner sig nedstämd typ de första tio dagarna-två veckor. Kotten är en vecka nu och jag är så himla svajig i humöret: Jätteförälskad och glad åt bebis, supertacksam över min fantastiska sambo etc. Men också nästan konstant ångestfylld över att något ska gå fel, livrädd för psd, får dåligt samvete när jag smiter iväg för att vila under sambons matningar och vågar inte lita på att jag ska kunna trösta tex om lillen blir riktigt ledsen och drar mig därför lite för att göra nya saker med honom, tex bada.

Jag antar att det är supervanligt, men jag hoppas innerligt att det går över snart! Och har såklart lite koll på att jag behöver få hjälp om det inte går över, men ville mest höra om det bara är jag som är/har det såhär?

Jag är ju bara inne på dygn nr 4 än så länge så vet inte om jag ska vänta med att uttala mig.. men jag känner hittills inte igen mig. Jag känner mig lite mer emotionell än vanligt kanske, kan lätt bli översvallad av känslor och gråta, men bara av positiv sort. Men det är ju precis som du säger oerhört vanligt så jag hade nästan utgått ifrån att jag skulle känna så. Det var egentligen bara på förlossningen när jag såg andra par som skulle förlösas som jag hade riktigt jobbigt ett tag, men samtidigt var det nog ett viktigt steg i bearbetningsprocessen för min del.

Kan du prata med din sambo om det och få stöd?

Alltså.. hur mycket kan en bebis amma?! Vi var in och vägde honom idag och då hade han gått ner ytterligare lite, från -7 % till -8,7 %. Tydligen är dag tre den dag dom oftast väger som minst så dom var ändå nöjda, speciellt då min riktiga mjölk nu runnit tilll och amningen går så bra.

Men nu verkar han verkligen gett sig tusan på att äta upp sig. Han riktigt klunkar i sig och äter tills han storknar, bajsar, vi byter blöja, hungrig igen, ammar, bajsar, byter och så vidare på repeat. Non stop såhär långt sedan igår kväll. Det gör mig egentligen inget förutom att det blir noll sömn men jag gissar att det är övergående.. eller hur? :o

Ja det går över, helt normaaaalt :D Så hade vi det också i början.

Jag har inte kunnat sova alls i natt. Så fort jag läserl mig på höger sida, så får jag som sura uppstötningar. Nästan så jag började fundera på magsjuka igår. Men det släppte så fort jag vände på mig. Urkonstigt.

Ja det går över, helt normaaaalt :D Så hade vi det också i början.

Skönt att höra! :up: Fram tills nu har han kört ganska regelbundet amma - sova 2 h - amma - sova 2 h osv vilket varit skönt såklart och sen kom det här maratonammander. :o:p Till slut var han dock nöjd och sov hela tre timmar men nu är vi på’t igen! :D

@Sofie_B bebis lägger sin beställning på mjölk, då ammar dom oftare i något dygn. Vilket gör att produktionen ökar. Så det är fullt normalt :)

Ja, nog ökar den allt.. herreguuuuuud vad mjölk man kan få?! O_o:p Låter bra!

Jobbig uppladdning med att inte kunna sova, stackare! Men nu är det ju dags snart! Stort lycka till! :heart

Vågar jag ens skriva nåt :D .....
Misstänker att det läcker vatten och har värkar - har ringt in och ska på kontroll i em. Eller om det tilltar innan dess :p
Då är vi två :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

I princip helt säker på att det är vattnet för min del, även om det mest är småläckande och inte någon filmisk kaskad :p Värkarna började i princip samtidigt som vattnet för ett par timmar sedan, går lite fram och tillbaka i frekvens. Som tätast 3 per 10 min men nu har det lugnat ner sig.

Hoppas på bebis för oss båda idag :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 362
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025