Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag som smygtittat på tapeten på annat håll säger ungefär :love:

Håller med :love:

Såhär såg det ut innan:
uLEcL0V.jpg

Och nu efter:
osel7xz.jpg

Ska till Ikea imorgon och handla lite. Tänker att det blir en grön kappa som gardin?

Fint! :love:
Jag har tänkt mig precis samma tapet till när vi gör om kottens rum ordentligt, så fina färger :)

Tack :love: Var lite rädd först att det skulle bli jobbigt med så mycket mönster men i o m byrån och sängen (ongens säng ska stå i hålet sen den dagen han är i behov av eget rum) så blev det riktigt bra. Den är så mild o fin i färgerna :) Så det gör ni rätt i :D

Första natten hemma avklarad och lillskrutten vaknar ganska regelbundet varannan timme och så ammar vi och sen somnar han om. Han ligger nu i en Cocoonababy mellan oss, vilket fungerar bra men vi kommer nog gå över till att samsova så småningom så att det blir lättare att liggamma. Min mjölk har verkligen runnit till nu, vilket gör dels att han vill amma kortare stunder (men när han kör så suger han intensivt och liksom klunkar i sig) men också att han har haft lite ont i magen inatt. Mycket pruttar och byte av bajsblöjor och lite frustration från hans sida.

Idag ska vi tillbaks och väga honom, han gick ner 7 % efter födseln så det blir intressant att se vad han väger nu. :) Idag kommer även storebröderna och hunden hem, ska bli mysigt att få hem alla och spännande att se hundens reaktion!

@Sofie_B Vad roligt att få samla familjen :)

Igår hände såklart ingenting. Vi åt tacos med sambons föräldrar och genomled melodifestivalen (jisses så uselt). Varken tacos eller melodifestival verkar vara framgångsrika starta-förlossningen-strategier för idag är det lugnare än lugnast. Det är verkligen en särskild sorts frustration det här med att gå över tiden! Som att vara fångad i ett vakuum.

@Sofie_B Vad roligt att få samla familjen :)

Igår hände såklart ingenting. Vi åt tacos med sambons föräldrar och genomled melodifestivalen (jisses så uselt). Varken tacos eller melodifestival verkar vara framgångsrika starta-förlossningen-strategier för idag är det lugnare än lugnast. Det är verkligen en särskild sorts frustration det här med att gå över tiden! Som att vara fångad i ett vakuum.

Förstår det, men samtidigt såå spännande, nu kan det bli bebis när som helst! :love:

Herregud vilken morgon.. bröderna kom hem först, superpepp på lillebror och pappa med kameran i högsta hugg för att föreviga det hela och jag med tuttarna ute i förlossningens nättrosor. :yuck: Sen rullade det bara på, farmor kom över med hunden och efter tips på hundforumet så hade vi haft en filt runt bebis hela tiden som hunden sen fick igår kväll för att få bekanta sig med och förbereda sig. Och nog förstod hon att det var bebis på gång, hon blev helt galen. Skendräktig delux och gjorde direkt bebisen till VÅR bebis, inte min. Pep, kastade sig över honom, slickade fötter, slickade honom i ansiktet innan jag hann stoppa henne (detta var tydligen INTE bra efter mannens googling, kan tydligen vara farligt för bebis att få hundens bakterier i just ansiktet) och blev helt kär. Bebis tar allt med ro, han sa inte ett knyst utan fortsatte bara sova. :angel: Så det blev till att tvätta av honom och sen fortsätta försöka hitta någon typ av balans i den här storfamiljskonstallationen. :p

@Sofie_B ang hunddregel i ansiktet. Min hunds uppfödare förstfödde son är typ uppvuxen bland hunddregel. Inte så att de har fri tillgång men han har helt klart överlevt hundpussande i tid och otid :D Hon har 5 hundar så :angel:

Min hund som är en riktig pussgurka kommer ha samma regler som gäller på oss andra - vi vill inte bli slickade på. Men jag vet redan nu att det kommer stjälas smörgåsar ur munnen och får hon chansen kommer hon försöka komma ner till magsäcken (hon har inga hämningar :o).

Förstår det, men samtidigt såå spännande, nu kan det bli bebis när som helst! :love:

Herregud vilken morgon.. bröderna kom hem först, superpepp på lillebror och pappa med kameran i högsta hugg för att föreviga det hela och jag med tuttarna ute i förlossningens nättrosor. :yuck: Sen rullade det bara på, farmor kom över med hunden och efter tips på hundforumet så hade vi haft en filt runt bebis hela tiden som hunden sen fick igår kväll för att få bekanta sig med och förbereda sig. Och nog förstod hon att det var bebis på gång, hon blev helt galen. Skendräktig delux och gjorde direkt bebisen till VÅR bebis, inte min. Pep, kastade sig över honom, slickade fötter, slickade honom i ansiktet innan jag hann stoppa henne (detta var tydligen INTE bra efter mannens googling, kan tydligen vara farligt för bebis att få hundens bakterier i just ansiktet) och blev helt kär. Bebis tar allt med ro, han sa inte ett knyst utan fortsatte bara sova. :angel: Så det blev till att tvätta av honom och sen fortsätta försöka hitta någon typ av balans i den här storfamiljskonstallationen. :p

Vår hund reagerade på samma sätt med dottern. Hon lever och vi verken googlade det eller tvättade av mer än det värsta dregglet.
Även honkatten delade babynestet med henne första 4-5v :p

@Sofie_B ang hunddregel i ansiktet. Min hunds uppfödare förstfödde son är typ uppvuxen bland hunddregel. Inte så att de har fri tillgång men han har helt klart överlevt hundpussande i tid och otid :D Hon har 5 hundar så :angel:

Min hund som är en riktig pussgurka kommer ha samma regler som gäller på oss andra - vi vill inte bli slickade på. Men jag vet redan nu att det kommer stjälas smörgåsar ur munnen och får hon chansen kommer hon försöka komma ner till magsäcken (hon har inga hämningar :o).

Jag hade aldrig överlevt första 2 åren med Havanna om vi inte haft hund! Då menar från den dag hon började äta själv (för oss ca 6 månader).
Idag får hon dock ligga i sin korg tills vi ätit klart. Då får hon komma fram och rensa golvet.

+ @YaHilweh

Nej, jag är ju generellt väldigt obrydd, är också uppväxt med hund som ”kladdade” och tror att lite bakterier snarare än gynnsamt (det är ju bevisat att barn som växer upp med djur är mindre drabbade av allergier till exempel) men mannen är inte lika avslappnad med det och det känns väl spontant som att vi kan försöka hindra henne från att slicka allt för mycket i just ansiktet nu när han är så liten, men jag tror inte heller att han kommer att dö. Mannen är inte heller särskilt orolig, mer att han verkligen tycker att det är äckligt och ofräscht tror jag. Men enligt hans googleresultat så var blodförgiftning en av riskerna så känns som att vi kanske inte måste utmana ödet allt för mycket. :angel:

Låter kaotiskt men ganska härligt! :D

Förresten, vet inte om du skrivit det och jag missat, men hur stor var er bebis när han kom? Kunde ju vara intressant att se om uppskattningarna var nära? :)

Okej, är det inte slemproppen som slemmat sig dessa 2 dagar så måste jag lida av någon allvarlig könssjukdom. (Fortsätter att leta efter tecken)

Men 2 dagar kvar.

@Sofie_B - både jag och min bror är uppväxt med hundpussar. Vi lever och mår bra ;).
Har aldrig ens tänkt att det ska vara en fara för vår bebis sen, fastän han kommer ha nedsatt immunförsvar.
Jag förstår dock de som inte vill ha hundpussar i ansiktet, sambon är sån. Jag har inget emot det från hundar jag känner. Så vi får se hur det blir för liten sen, när sambon har honom blir det nog pussförbud i ansiktet från hunden.

Låter kaotiskt men ganska härligt! :D

Förresten, vet inte om du skrivit det och jag missat, men hur stor var er bebis när han kom? Kunde ju vara intressant att se om uppskattningarna var nära? :)

Dom var duktiga! Enligt deras uppskattningar skulle han vid tiden för snittet väga 4200 g (eftersom jag blev igångsatt tidigare än bf) och han vägde 4138 så det får man väl säga är nära nog! :)

Ikväll har förvärkarna ändrat karaktär. Istället för molande kommer de med jämna mellanrum som ett ökande tryck i magen och gör ganska ont! Men som vanligt är det säkert ingenting. Jag kunde inte ana att det här med att vara nära en förlossning kunde vara så enerverande.

Hmm, jag kan faktiskt klocka dessa värkar. De är ca 40 sekunder långa och kommer med nästan exakt fyra minuters mellanrum. Men det gör liksom inte såå ont, jag kan med lätthet prata och så genom värken. Återstår att se om det tilltar, men kommer nog bli svårt att somna på nuvarande nivå.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 360
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18