Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur, håller helt med! Tack så mycket!
Tänkte på en sak idag, när jag blev hinnsvepning. Den här läkaren hade en praktikant med sig och när läkaren skulle hinnsvepa så sa jag att jag inte alls tycker att det är obehagligt och att hon gärna får köra på (i fredags gjorde barnmorskan en sån mesig hinnsvepning trots att vi frågade om hon inte skulle ta mer. Hon sa då att det inte fanns mer att ta iom att läkaren som gjorde hinnsvepningen i onsdags lyckats ta så mycket och då köpte vi det, men idag kunde man tydligen ta ”mycket” igen? ). Då gjorde hon det och sen efteråt frågade hon extremt försiktigt om jag kunde tänka mig att praktikanten också fick känna om jag nu tyckte att det inte var så obehagligt.
För mig är sånt självklart, hur ska som kunna lära sig om dom inte får känna? Dom verkade dock väldigt chockade över att hon också fick känna och tackade så hemskt mycket efteråt. Hur ser ni på det?
Jag hade också en barnmorskestudent på BB Stockholm som kände utanpå magen och lyssnade på hjärtat med en tratt innan CTG sattes in. Kanske är samma. Ung, mörkhårig med glasögon.
Det där är så störande! Jag är inte speciellt stor alls men vissa tycker det, medan de flesta är förvånade över att det är så kort tid kvar. Kan folk inte hålla mun! Om jag var jättestor skulle jag tycka det var ännu jobbigare att få kommentarer om min mage.
Håller tummarna att semlorna gör sitt!
@Sofie_B Praktikanter får gärna titta och träna men det gjorde väldigt ont när bm skulle kolla om han låg med huvudet nedåt eller inte. Och är det likadant då så kommer jag inte låta fler än nödvändigt peta i min punani.
Känns som att folk inte har så bra koll heller? Jag får höra att jag är ganska liten och inte har lagt på mig så mycket, men jag har både gått upp mycket i vikt (24 kg) och jättestor mage.
Tror inte det, den här tjejen var förvisso också ung men mer mellanbrunt hår och inga glasögon.
Hon kanske skippade glasögonen med dig, hon skulle nämligen fixa fransarna.
Jag har gått upp 10 kg ganska exakt, vilket är enoormt enligt vissa. Men men, snart slipper man sådana kommentarer.
Tror du det? Jag tänker att sen kommer folk öppet bedöma hur fort/långsamt man gått ner i vikt och återfått sin kroppsform...
Tror du det? Jag tänker att sen kommer folk öppet bedöma hur fort/långsamt man gått ner i vikt och återfått sin kroppsform...
Tycker det är lika okej nu som innan jag blev gravid som jag kommer tycka efter. Det vill säga inte alls Men jag blir inte förvånad om det hoppar såna grodor ur folks munnar. Vi lever ju i ett väldigt utseendefixerat samhälleDå åker de på en snyting kan jag säga! Eller rättare sagt kommer inte jag tolerera sådana kommentarer, speciellt inte när man har fullt upp med sitt lilla barn och inte kommer vara på världens bästa humör alltid.
Vilket kan ta tid! Tog 1år för mig senast och räknar nästan med mer denna gång, då kroppen inte var helt läkt innan jag blev gravid denna gång.
Då gick jag bara upp 11kg 2015, denna gång är det 22kg än så länge..
Konstigt det här med att vissa tycker det är okej att kommentera ens utseende hur som helst. Fick häromdagen kommentaren att jag hade tur som inte blivit så rund i ansiktet (har dock blivit rundare än innan). Tyckte bara kommentaren var konstig, och jag är tyvärr ganska säker på att personen påpekat min ansiktsform även om det varit så att jag blivit mycket rundare
Samma person har tidigare kallat mig tjockis, men inte gjort om det tack och lov efter att jag sade ifrån.
Konstigt det här med att vissa tycker det är okej att kommentera ens utseende hur som helst. Fick häromdagen kommentaren att jag hade tur som inte blivit så rund i ansiktet (har dock blivit rundare än innan). Tyckte bara kommentaren var konstig, och jag är tyvärr ganska säker på att personen påpekat min ansiktsform även om det varit så att jag blivit mycket rundare
Samma person har tidigare kallat mig tjockis, men inte gjort om det tack och lov efter att jag sade ifrån.
Åh. Efter diskussion på FB/Instagram med bukare
Jag petade i sambon järn innan vi åkte till mallis i somras, mest för att han behövde det han med.
Hans reaktion när han fick attackbajsa på flygplatsen, han var på riktigt på väg att ringa ambulans då färgen var svart
Det här med det fantastiska lustgasruset. Hög på lustgas och läkaren skulle sätta eda. Det enda jag minns är hur jäkla snygg jag tyckte att läkaren var, och vilka händer... Vilket jag högt och tydligt talade om flera gånger om.. jag träffade den läkaren på ett TUL för ett tag sedan han är 60+, skakig och ja.. inte något för mig direkt. Men han mindes mig och då var det 2 år sedan