Vinterföräldrar -17/18 del 3

Skönt att känna så! Jag gjorde min sista arbetsdag i onsdags, känner ju att jag hade kunnat jobba efter det men blev så konstigt iom att jag bara gått och väntar på förlossning.

Tänk, idag kan vara dagen! Dom skulle ringa efter 10 så får vi veta om vi får plats. Så sjuk känsla, ikväll/inatt kan vi ha en bebis? Fast jag mår precis som vanligt?

Nu är den efter 10, hoppas de hör av sig snart med positiva besked! :)

Ny vecka idag - och med tanke på att det här till stor del verkar vara seg-bebis-tråden så försöker jag ladda mentalt genom att tänka att det är max 5 veckor kvar nu :cautious:. Bara fem veckors nojande och nedräknande...

Jag köpte en fyrstav med hålet för kedjan borrat på diagonalen så att båda namnen hamnar framåt. Sen är födelsedatumen på baksidan. Det är massivt och ganska tungt, ger ett robust intryck och passar min man väldigt bra:)

Åh. Det lät inte dumt, det ska skrivas upp till farsdag (vi har inget namn än) :D

Har han några hobbies? Något han tycker extra mycket om i mat-/dryckesväg? Något han älskar att göra men aldrig unnar sig (typ massage eller liknande)?

En massage var nog inte så dumt. Tack för tipset! Ska se om jag hittar någon bra här i stan.
Han har inte så mycket hobbies. Lyssnar gärna på Bruce Springsteen och dricker ett glas bowmore. Men whiskey har han fått så många gånger :p

Nu är vi inställda på igångsättning nästa vecka. Sista BM-besöket och hon gjorde en undersökning som visade att det inte var mycket till mognad alls :( En besvikelse men samtidigt skönt att ha ett datum att rikta in sig mot. Även om det såklart kan sätta igång innan så ställer vi in oss på nästa vecka och ett februaribarn istället.

Nu är vi inställda på igångsättning nästa vecka. Sista BM-besöket och hon gjorde en undersökning som visade att det inte var mycket till mognad alls :( En besvikelse men samtidigt skönt att ha ett datum att rikta in sig mot. Även om det såklart kan sätta igång innan så ställer vi in oss på nästa vecka och ett februaribarn istället.
Det här är verkligen de sega bebisarnas tråd! Trots att det började så starkt där i november- december...
Skönt att du fått ett datum iallafall, så hur eller hur är bebis snart här!

Så segt! :( Det är ju onekligen kort om tid om man ska hinna få en januaribebis nu...

Här tror jag förresten att man gör TUL i v 41+0 (+ att de just nu gör en studie där ena gruppen sätts igång direkt efteråt), men det gör man inte hos er?

Åh vad segt! Men det kan ju som sagt gå undan när kroppen väl bestämmer sig, så vi hoppas att det kommer igång av sig självt den här veckan!

Det här är verkligen de sega bebisarnas tråd! Trots att det började så starkt där i november- december...
Skönt att du fått ett datum iallafall, så hur eller hur är bebis snart här!

Hade inte min blivit utplockad med snitt hade hon definitivt också stannat inne länge :p Storebror stannade 16 extra dagar och enligt läkaren skulle jag med stor sannolikhet gå över länge igen eftersom jag gick över så länge första gången. Vilken skillnad det var att få ut henne innan bf, graviditeten blev nästan en månad kortare :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix