Vinterföräldrar -17/18 del 3

Imorgon åker sparven till Uppsala för att sätta om sin specialinfart, eftersom den börjat krångla. Jag är så himla less på allt det här.

Har också blivit kallad tjockis, av en kollega. Men det är en av mina närmre kollegor så det gör mig inte så mycket :p vet att han menar väl, hade jag sagt nåt hade han slutat det vet jag.

Tycker mest det är komiskt eftersom jag annars bara får höra att min mage är så liten. Det kan störa mig mer - den är inte liten för mig som aldrig varit gravid förr eller vägt så mycket som jag gör nu. Sen kanske den är liten ”normalt” sett och det är faktiskt rätt skönt. Men ja det stör mig när folk ständigt ska påpeka det :cautious:

Sista arbetsdagen 7:40-11:30, redan trött :rofl: Men sen! Sen ska jag bara i tristess invänta förlossningen. Men nu, till skillnad från i december då jag egentligen skulle gått hem, känner mig helt färdig med jobbet. Och det känns skönt, då kommer jag förhoppningsvis inte ligga hemma och gruva mig över att jag hade kunnat jobba :D

Sista arbetsdagen 7:40-11:30, redan trött :rofl: Men sen! Sen ska jag bara i tristess invänta förlossningen. Men nu, till skillnad från i december då jag egentligen skulle gått hem, känner mig helt färdig med jobbet. Och det känns skönt, då kommer jag förhoppningsvis inte ligga hemma och gruva mig över att jag hade kunnat jobba :D
En annan har inte klivit ur sängen än :angel:

Skönt att känna så! Jag gjorde min sista arbetsdag i onsdags, känner ju att jag hade kunnat jobba efter det men blev så konstigt iom att jag bara gått och väntar på förlossning.

Tänk, idag kan vara dagen! Dom skulle ringa efter 10 så får vi veta om vi får plats. Så sjuk känsla, ikväll/inatt kan vi ha en bebis? Fast jag mår precis som vanligt?

@Sofie_B håller tummarna för idag!

Jag vill ge min sambo något efter förlossningen, men jag vet inte riktigt vad. Han har orkat med dessa månader tillsammans med mig. Han har gjort det 2 gånger inom.väldigt kort tid.
Han är värld all uppskattning han kan få, men har ni några tips?

Skönt att känna så! Jag gjorde min sista arbetsdag i onsdags, känner ju att jag hade kunnat jobba efter det men blev så konstigt iom att jag bara gått och väntar på förlossning.

Tänk, idag kan vara dagen! Dom skulle ringa efter 10 så får vi veta om vi får plats. Så sjuk känsla, ikväll/inatt kan vi ha en bebis? Fast jag mår precis som vanligt?
Håller tummarna för er!! :bump:

Jag vill ge min sambo något efter förlossningen, men jag vet inte riktigt vad. Han har orkat med dessa månader tillsammans med mig. Han har gjort det 2 gånger inom.väldigt kort tid.
Det är fint tänkt! Men jag resonerar som så att min man faktiskt får ett barn;):p här finns inte tid eller ork till något extra just nu:(
Jag ska skicka in ett smycke han fick av mig när vi fått sonen så att dotterns namn också blir ingraverat.
Så mitt tips kan bli något smycke med barnens namn?
Annars fixade jag en hemmadate någon månad efter förlossningen senast, gjorde en spellista till just det tillfället och hade köpt några goda ostar, kex.osv och så tog vi det när barnet hade somnat på kvällen.
Det känns väldigt avlägset denna gången för bebis vill typ inte lämna min kropp någon gång på hela dygnet:grin:ä

Det är fint tänkt! Men jag resonerar som så att min man faktiskt får ett barn;):p här finns inte tid eller ork till något extra just nu:(
Jag ska skicka in ett smycke han fick av mig när vi fått sonen så att dotterns namn också blir ingraverat.
Så mitt tips kan bli något smycke med barnens namn?
Annars fixade jag en hemmadate någon månad efter förlossningen senast, gjorde en spellista till just det tillfället och hade köpt några goda ostar, kex.osv och så tog vi det när barnet hade somnat på kvällen.
Det känns väldigt avlägset denna gången för bebis vill typ inte lämna min kropp någon gång på hela dygnet:grin:ä

Jag har funderat lite på halsband eller något. Vi har haft ett händelserikt år och han är verkligen värd uppskattningen. Han fyllde 30 förra året, vi gifte oss osv.. han fick inte speciellt mycket när han fyllde år pga bröllopet. Men jag känner att jag ändå vill ge honom något :)

Har han några hobbies? Något han tycker extra mycket om i mat-/dryckesväg? Något han älskar att göra men aldrig unnar sig (typ massage eller liknande)?

Jag har funderat lite på halsband eller något. Vi har haft ett händelserikt år och han är verkligen värd uppskattningen. Han fyllde 30 förra året, vi gifte oss osv.. han fick inte speciellt mycket när han fyllde år pga bröllopet. Men jag känner att jag ändå vill ge honom något :)
Jag köpte en fyrstav med hålet för kedjan borrat på diagonalen så att båda namnen hamnar framåt. Sen är födelsedatumen på baksidan. Det är massivt och ganska tungt, ger ett robust intryck och passar min man väldigt bra:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förbereda hundar inför bebis?
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10