Vinterföräldrar -17/18 del 3

Så segt! :( Det är ju onekligen kort om tid om man ska hinna få en januaribebis nu...

Här tror jag förresten att man gör TUL i v 41+0 (+ att de just nu gör en studie där ena gruppen sätts igång direkt efteråt), men det gör man inte hos er?
Näe, inget TUL utan det är överburenhetskontroll/igångsättning i v 42+0 som gäller.

Nu är vi på plats i vårt första rum, det som ska vara som ”hemma”, dvs tills det att förlossningen drar igång. Då byter vi rum. Dom sa att det är olika hur lång tid igångsättning tar men att vi ska ställa in oss på flera dagar. :eek::eek::eek: Hur ska det gå, vi har liksom en liten stol och en knappt 90 cm bred säng? Mannen kommer aldrig kunna sova :yuck:

Nu är vi på plats i vårt första rum, det som ska vara som ”hemma”, dvs tills det att förlossningen drar igång. Då byter vi rum. Dom sa att det är olika hur lång tid igångsättning tar men att vi ska ställa in oss på flera dagar. :eek::eek::eek: Hur ska det gå, vi har liksom en liten stol och en knappt 90 cm bred säng? Mannen kommer aldrig kunna sova :yuck:

Man får plats 2st i en 90 säng. Även som höggravid men det är trångt :p

Kul att jag fått peta i mig massa värktabletter pga förvärkar, hade en mindre blödning precis innan jag åkte. Men nu sitter jag här med ctg.

Flera dagar? :eek: Det låter ju sådär :cautious:. Men det kan gå fort också, håller tummarna för (lagom) fart!

Låter lite som vårt rum här på BB. Sambon har iofs en fåtölj som går att fälla att sova i istället för stol, men rummen med två sängar var tydligen fulla allihop.

Förlossningsrummet var dock bra, det lilla jag minns :p

Lycka till nu!

@Sofie_B är det inte något sådär att man får max 3 dagar eller något?
Det känns ju som att din kropp är redo, så vi hoppas att det går fort. (Jag tänkte skriva smärtfritt, men det är en förlossning, så jag lät bli :p )

Låter lite som vårt rum här på BB. Sambon har iofs en fåtölj som går att fälla att sova i istället för stol, men rummen med två sängar var tydligen fulla allihop.

Förlossningsrummet var dock bra, det lilla jag minns :p

Lycka till nu!

I Vbg sist fick sambon en egen säng, är lite orolig om det skulle bli Halmstad. Då de tydligen inte har familjerum på samma sätt.

Men med hans yrke sover han på de mest konstiga platserna. Så han får väl sova i bilen i värsta fall :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka