Vinterföräldrar -17/18 del 3

Det var en jättebra läkare som vi fick träffa så det var bra. Hon var jätteförstående och på vår sida så det var positivt. Det negativa var att dom har fullt på förlossningen och då kan dom inte sätta igång något (för sätter dom igång måste dom lägga in en), och dom får inte andra förlossningar att ta igångsättningar, bara akutfall. :(

Kroppen hade gått framåt ytterligare så det var dom glada för och dom hoppas att det kommer igång av sig själv idag/inatt (det har man ju hört förut vid det här laget :grin:) men då får vi vara beredda på att åka till annan förlossning. Annars så är vi inbokade för igångsättning imorgon.

Då vet du att det inte är långt kvar nu i alla fall!

Det var en jättebra läkare som vi fick träffa så det var bra. Hon var jätteförstående och på vår sida så det var positivt. Det negativa var att dom har fullt på förlossningen och då kan dom inte sätta igång något (för sätter dom igång måste dom lägga in en), och dom får inte andra förlossningar att ta igångsättningar, bara akutfall. :(

Kroppen hade gått framåt ytterligare så det var dom glada för och dom hoppas att det kommer igång av sig själv idag/inatt (det har man ju hört förut vid det här laget :grin:) men då får vi vara beredda på att åka till annan förlossning. Annars så är vi inbokade för igångsättning imorgon.

Men ändå skönt med besked samt att händer inget ikväll/inatt så är det i morgon som gäller!
Så ni har ett datum när ni ska in i vart fall :love:

Jag är helt slut idag. Upp tidigt, ge sambon sovmorgon (som betar av ohyggligt många arbetsdagar i sträck till förmån för våran ekonomi) och väcka grabben. Han var inte alls sugen på att samarbeta vilket i sig förstörde sovmorgonen för sambon :( Han verkade inte ledsen över det sån tur var men lite dåligt samvete får man. Bråka med den yngre förmågan, lämna på skolan, hem igen och duscha etc innan jobbet. Jobbade imponerande 9:40-11:50 sen satt jag och åt lunch innan jag begav mig hemåt.

Landat i soffan nu, känner mig överkörd :rofl: Ska koka saft sen, städa lite om jag orkar (annars blir det imorgon) och peta på ett skolarbete. Men först ska jag sova :p

Grattis @FeatherCloud :bump::banana: Låter som det gick relativt smidigt? Så smidigt det nu kan vara att klämma ur sig en 3-4 kg bebis, är knappast en dans på rosor. :p
Ja det gick visst väldigt fort enligt både barnmorskan och uskan. Och ja, vi kom ju in runt 15:30 tror jag, och fyra timmar senare var han ute :)

Är dock förvånad över att han är så liten, knappt 3,3 kg med 10 dagar över tiden liksom. Men det bidrog säkert till att det gick smidigt :D :p

Ja det gick visst väldigt fort enligt både barnmorskan och uskan. Och ja, vi kom ju in runt 15:30 tror jag, och fyra timmar senare var han ute :)

Är dock förvånad över att han är så liten, knappt 3,3 kg med 10 dagar över tiden liksom. Men det bidrog säkert till att det gick smidigt :D :p
Låter läskigt likt min första O_o

Men så himla härligt att det gick så bra!

Men ändå skönt med besked samt att händer inget ikväll/inatt så är det i morgon som gäller!
Så ni har ett datum när ni ska in i vart fall :love:

Så är det ju! Hade dock hoppats att den dagen skulle vara idag och det hade det ju varit om dom inte haft fullt så lite snopet känns det allt.. men hoppas att hinnsvepningen idag ska göra sitt, är ju fortsatt det bästa om kroppen fixar det själv!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix