Vinterföräldrar -17/18 del 3

Nu är han här!! :love:
lång historia kort så fick vi åka hem efter kontrollen vid 10 i förmiddags, var då fortfarande bara drygt 1cm öppen med korta värkar typ 4-5 minuter mellan och ingen vattenavgång.

Höll oss hemma till 15-tiden då det blivit rejält jobbigt, men först velade jag i 1,5 timme eftersom jag absolut inte ville behöva åka hem igen! Vi fick iaf stanna, jag badade och fick lustgas och kl 19:36 var han här!

Allt har gått hur bra som helst, och personalen var helt fantastisk. Men utan tvekan både det värsta, bästa och konstigaste jag gjort!

lång historia kort så fick vi åka hem efter kontrollen vid 10 i förmiddags, var då fortfarande bara drygt 1cm öppen med korta värkar typ 4-5 minuter mellan och ingen vattenavgång.

Höll oss hemma till 15-tiden då det blivit rejält jobbigt, men först velade jag i 1,5 timme eftersom jag absolut inte ville behöva åka hem igen! Vi fick iaf stanna, jag badade och fick lustgas och kl 19:36 var han här!

Allt har gått hur bra som helst, och personalen var helt fantastisk. Men utan tvekan både det värsta, bästa och konstigaste jag gjort!

Åh, jättestort grattis till er! Vad härligt att en bebis äntligen levererade! :love::heart

Åh, grattis! :bump:

Grattis!:D

Min kompis dotter heter Selma, och jag kallar henne för Semlan ibland. Det är inte populärt. Mitt gudbarn heter Olivia och jag kallar henne för Oliven ibland. Det är verkligen inte populärt. Förstår inte varför folk är så känsliga, matsmeknamn är ju grymma ju! :angel:

Min kropp har hållit på med förvärkar precis hela dagen. Det är ju väldigt positivt, men kan den inte bara ta steget över till riktiga värkar nu då?! :banghead:
Båda barnens tilltalsnamn är såna som inte bjuder in till smeknamn:angel:

@FeatherCloud blir det inte mycket sova?:p
Njae, bebis har inte hört det där med att de ofta kan sova hela första dygnet... :p Sambon traskar runt med honom i vårt rum (balja = barnplågeri tydligen) och jag skulle teoretiskt sett kunna sova, men är visst lite uppe i varv :p

Vaken sen 4 imorse och med bara lite slumrande mellan värkarna hela dagen, vem behöver sova liksom :angel::crazy:

Njae, bebis har inte hört det där med att de ofta kan sova hela första dygnet... :p Sambon traskar runt med honom i vårt rum (balja = barnplågeri tydligen) och jag skulle teoretiskt sett kunna sova, men är visst lite uppe i varv :p

Vaken sen 4 imorse och med bara lite slumrande mellan värkarna hela dagen, vem behöver sova liksom :angel::crazy:
Jag känner igen det där:D stora barnet kom vid 21 och jag tänkte att det är ju perfekt för då kan vi ju få sova första natten i alla fall. Han satt fast i mig som en igel från första stund:grin:
Och sen var man ju så uppspelt så det var lite svårt att sova när tillfälle ges:p

Grattis! :)

När dottern tycker att 4.30 är lagom att vakna på. Nu sitter vi i soffan, kollar barnkanalen och snart är det dags att fixa pannkakor till frukost!
Sambon åkte precis till jobbet, planen idag är att vi ska åka och köpa hundmat, så vi slipper det när bebis dykt upp. Är dock vrålnervös för ctg och TUL i morgon. Vet att läkaren kommer försöka få mig att föda i Halmstad och jag vill verkligen inte det!

Stort grattis @FeatherCloud och välkommen till världen bebis! :)

Tack för alla tankar och grattis! Lillkotten har haft en lite gnällig första natt med magknip (gissar jag) och mycket fostervatten som behövde komma upp. Ville mest vara hos mig men från 5-tiden somnade han hos sambon och jag har sovit helt ljuvligt skönt i några timmar! :heart
Jag gillar inte gnälligheten men att du fått vila och att bebis är på utsidan. :love:

@FeatherCloud YEY BUKEBEBIS!:banana: Grattis och skönt att det gått så bra :love:

Nu hoppas jag att detta får ringar på vattnet, att det blir lite som att dra ur pluggen ur badkaret, att alla bebisar kommer nu :D

Vi går in på finalveckan. Fullspäckad vecka med jobb två dagar (de sista :nailbiting:), frisör, måla, tapetsera, tvätta, städa och backa bb-väskan. Jag är redo :banana::bump::banana::bump:

Ta inte ut dig för mycket bara. Men annars får du gärna komma hit och tapetsera med.. :p

Vi ska fixa vardagsrummet till våren (om ekonomin håller). Kommer i så fall bli panel som fondvägg. Tror hela rummet skulle få ett lyft av det. Sedan tapet på de andra 3 väggarna.

Nu har vi ätit pannkakor till frukost, pysslat, tittat på draken och nu försöker vi få tiden att gå...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix