Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag har storstädat huset. Nu är det skinande rent och jag vågar låta svärmor komma in den dag vi behöver åka in.

Nu är vi på väg hem till svärmor för kaffe (kul att vi åker typ 4 mil enkel väg för kaffe, klockan 17 på kvällen med en 2åring)..
Men vi tänker att Havanna behöver träffa dom lite mer innan FL, då hon ska bo där de dagarna.

Men det är nog en dum idé att åka egentligen. Jag har så ont i rygg, lixom strålande ner mot låren efter städandet idag. Men petade i mig 2 Alvedon i förebyggande syfte..

I mitt fall innebär det att jag ligger i soffan och äter chokladbollar :d :p

Igårkväll bökade bebisen runt väldigt mycket vilket innebar ovanligt mycket ilande i hela bäckenet. Jag hoppas att kroppen tog detta som signal att bebisen vill ut!

Har haft ont i höfterna hela dagen så har helst velat ligga i soffan, om de ska bli nån fler kids sen så skickar jag nog sambo på en ordentlig massagekurs före tillverkningen :angel:

Vilken besvikelse :angel: Nu får ni ju skärpa er och ta tag i det här :D

Jag har iallafall ätit semla både igår och idag. Gav inget resultat alls :meh:

Inget födande här, gjort detta istället :D:

27355751_10155358206176376_1989182697630823296_o.jpg

Och fixat lite hemma med att bygga ihop ett litet väggskåp och hänga upp lampa. Men nu är det soffläge som gäller, och jag ska inte rida mer har jag bestämt mig för. Vill inte riskera att bebis kommer ut i förtid.

Har börjat få liknande sendrag i höger innerlår, eller ilningar ned i det, lite svårt att definiera. Tror bebis trycker på en nerv när hon borrar sig ned, det känns definitivt inte som förvärkar.

Inte läst på några dagar och var övertygad om att det skulle kommit några bebisar i tråden nu. Känner mig lite besviken... Sätter mitt hopp till @FeatherCloud! Och håller tummarna för er andra att det snart kommer igång.
Själv ska jag testa semmelmetoden ikväll, fast BM tycker att bebis ska vänta i två veckor till.

Måste nog köpa hem en drös med semlor iallafall om det gör att smärtan i bäcken och höfter försvinner!

Tagit alvedon och en varm dusch så hoppas jag att det lugnar sig lite så jag får sova :cool:

Mår lustigt idag - kan inte riktigt sätta fingret på det.. bebis har bökat runt en del och magen känns verkligen tung nu... hoppas det betyder att det startar ordentligt snart O_o

En semla har hunnits med här och även chokladboll :love: får se om den kombon funkar!

Måste nog köpa hem en drös med semlor iallafall om det gör att smärtan i bäcken och höfter försvinner!

Tagit alvedon och en varm dusch så hoppas jag att det lugnar sig lite så jag får sova :cool:
Tycker jag du ska göra! Om det inte tar bort smärtan så vet jag i alla fall vad jag skulle välja mellan att ha ont och äta semla eller bara ha ont :idea:

Apropå semlor så bidrog jag med Selma i namndiskussionen vi hade här hemma. Motivationen: då kan jag kalla henne för Semlan:love:

(Så blev det inte.)

Min kompis dotter heter Selma, och jag kallar henne för Semlan ibland. Det är inte populärt. Mitt gudbarn heter Olivia och jag kallar henne för Oliven ibland. Det är verkligen inte populärt. Förstår inte varför folk är så känsliga, matsmeknamn är ju grymma ju! :angel:

Min kropp har hållit på med förvärkar precis hela dagen. Det är ju väldigt positivt, men kan den inte bara ta steget över till riktiga värkar nu då?! :banghead:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix