Vinterföräldrar -17/18 del 3

Ni som ska ha med multi-gyn kompresser. Har ni använt de innan? För mig sved de nått så förbenat att jag är lite fundersam till hur det känns att ha de på ett nyförlöst underliv O_o

För mig var alla sådana salvor helt meningslösa. Även de för springa bröstvårtor. Bröstmjölk funkade bäst där. Till underlivet xyl... (Stavas?)

Men svidande brukar ofta betyda bakteriedödande.

Ni som ska ha med multi-gyn kompresser. Har ni använt de innan? För mig sved de nått så förbenat att jag är lite fundersam till hur det känns att ha de på ett nyförlöst underliv O_o

Nä, aldrig. Fick bara tips om dom i den här andra tråden som finns här på barn om förlossningen och vad man behöver typ. Kommer inte ihåg vad den heter. Men så efter råd där köpte jag dom!

Haha, tack :p ska ta en binda och testa! Har hört att flytningar lägger sig uppepå medan fostervatten går igenom, så får hålla utkik efter det.

Lycka till med stövelletandet!

Bindor tar inte fostervatten som de tar mens och flytningar, så du lär märka det efter ett tag!

Mitt fostervatten luktade typ hav.

Nej, genomskinligt och luktade lite kön/sperma (Herregud så ohärligt att skriva :o:o:o), och det har jag förstått att det kan göra men det kan ju också vara ökade flytningar efter sexet då kroppen känner att något varit där och petat. :angel:

Jag kanske oxå ska låta sambon få komma till. Då kanske det kan starta här med, för det känns i kroppen som att det behövs något litet bara. Hon är så fixerad hon bara kan och ligger lååångt ned.

Men jag är så osugen på sex så det finns inte. Men vet att sambon inte skulle klaga, dock får han inte komma till så mycket. För jag bli öm i 3 dagar efter. Men leksaker finns alltid :angel:

Jag kanske oxå ska låta sambon få komma till. Då kanske det kan starta här med, för det känns i kroppen som att det behövs något litet bara. Hon är så fixerad hon bara kan och ligger lååångt ned.

Men jag är så osugen på sex så det finns inte. Men vet att sambon inte skulle klaga, dock får han inte komma till så mycket. För jag bli öm i 3 dagar efter. Men leksaker finns alltid :angel:

Gör’t! Men om det startar för dig, då blir det akut snitt eller?

Gör’t! Men om det startar för dig, då blir det akut snitt eller?

Då blir det ett planerat akutsnitt. Så det blir snitt i vilket fall. Men lite mer akut bara.

Kanske ska testa att dricka ett glas champagne oxå, det säger ju att det ska starta det hela :p
Jag har inte ens skålat på min bröllopsdag än, det var 8/7 så Bubblbu ligger kvar i kylen än :rofl:

Då blir det ett planerat akutsnitt. Så det blir snitt i vilket fall. Men lite mer akut bara.

Kanske ska testa att dricka ett glas champagne oxå, det säger ju att det ska starta det hela :p
Jag har inte ens skålat på min bröllopsdag än, det var 8/7 så Bubblbu ligger kvar i kylen än :rofl:

Ja, det är den igångsättningsmetoden jag är mest sugen på.. :angel:

Alltså. Jag fattar inte alla fel som blir när jag skriver på telefonen. Vart och vartannat ord blir helkonstigt och den lägger till ord som den känner för.

Så jag ber om ursäkt för mitt sätt att skriva till och från. Men har kommit sedan uppgraderingen häromdagen

För mig var alla sådana salvor helt meningslösa. Även de för springa bröstvårtor. Bröstmjölk funkade bäst där. Till underlivet xyl... (Stavas?)

Men svidande brukar ofta betyda bakteriedödande.

Tänkte att det sved för att jag var ganska sönderkliad i underlivet :p

Hur går det för er andra, kommer det några bebisar? :)

Jag är kvar på "steg 1" fortfarande, dvs molvärk och lite tryck neråt, men något mer händer minsann inte... Lur-bebis!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 333
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna