Vinterföräldrar -17/18 del 3

@Monifa om du har långt hår och normalt inte har det uppsatt så packa ner nån hårsnodd jag hade blivit tokig av att ha en massa hår i vägen:p

Annars är det snacks och tofflor som är det som använts. Egen kudde hade jag haft med mig denna gången om jag haft en plan på att sova där.

Har också försökt packa lätt, sköna leggings och en tröja, raggsockar och tofflor, vattenflaska och läppsalva. En (mjuk!) toarulle här jag läst att många tar med så det åkte också ner. I hygienväg har jag bara packat deo, och en ansiktskräm eftersom jag avskyr att känna mig torr. Sen fick jag ett litet miniset med duschlotion mm från bodyshop av min bästa vän i julas, just för att sjukhusets tvål kanske inte är den roligaste, så den fick också följa med i väskan :)

Ja, och så godis/choklad och allt sånt superviktigt förstås då :D

Har som uppdrag att packs färdigt bb-väskan under veckan som kommer. Vad är era "must have-s"? Inte de självklara sakerna utan de där man inte tänker på förrän man ligger där.

Lipsyl har jag förstått är en sån sak. Mer?

Vi tänkte ha med en bärsjal. Samt torrschampo om jag inte orkar tvätta håret, det blir fett på mig efter 2 dagar och speciellt om jag svettas mycket. Packar även mandeloljan att smörja både underliv och bröst med.

Åh vad jag hoppas att det är på gång nu! Vi hade sex imorse och efter det har jag fått mycket sammandragningar och förvärkar och nu läcker det något som skulle kunna vara fostervatten. Ska avvakta lite men fortsätter det att läcka ringer jag in, det dom sa att jag skulle åka in för var om det kommer färskt blod, börjar sippra vätska eller om jag får regelbundna värkar.

Jag har med kläder till mig, mannen och bebis. Hygienartiklar. Raggsockor (har också hört att tofflor ska vara the shit men använder aldrig det annars så känns som ett onödigt köp). Sen purelan (salva för såriga bröstvårtor), multi-gynkompesser, amningsinlägg, egna bindor, sådana där plastskydd man sätter på tuttarna om det gör ont att amma, laddare och så massa snask såklart :D

Har som uppdrag att packs färdigt bb-väskan under veckan som kommer. Vad är era "must have-s"? Inte de självklara sakerna utan de där man inte tänker på förrän man ligger där.

Lipsyl har jag förstått är en sån sak. Mer?
Det bästa jag packade var sugrör! Så mycket enklare att få i sig vätska i konstiga ställningar och när du är trött, öm och stel:up:
Stödstrumpor var också skönt dagen efter förlossningen.
Egen kudde saknade jag.
Både jag och bebis hade sjukhuskläder/filtar under nästan hela vistelsen. Hade tänkt byta till ”riktiga” kläder men det krävde för mycket av min stackars kropp när jag istället bara kunde dra sjukhusskjortan om mig:angel:
Annars var duschen morgonen efter underbar, egen tvål och eget schampoo rekommenderas.
Jag hade även ”mini-apotek” med Multigynkompresser, Xylocainsalva, purelan till brösten.

@Sofie_B vi körde förlossningsdans i min vintertråd, det kanske funkar här med? :D
:banana::banana::banana::bump::bump::bump::banana::banana::banana:
Hur gör man den? Har dansat och hoppat och gått i trappor. :p

Jag ska ringa in till förlossningen och höra vad dom säger, varje gång jag får en sammandragning får jag också ett hugg i underlivet och så läcker det någon typ av vätska, dock är det såå svårt att avgöra om det är en flytning eller fostervatten. Ser ut att vara någon mix typ? Är inte så mycket varje gång men har förstått att det inte alls kommer som en störtvåg för alla.

Idag fortsätter jakten på skor till 2åringen. Blir lantmännen och ev. Maxi som får kollas upp idag.

Jag hoppas att lillasyster får lite lättare vader än Havanna. För att hitta stövlar är stört omöjligt.

@Sofie_B jag ska inte säga något denna gång, för var gång jag gjort det har det stannat av för dig :p

Men ta på en binda, är det fostervatten vill de gärna kolla/lukta på den om du kommer in för koll.
För mig kom en flod när jag ställde mig upp och skulle gå till toaletten på kvällen. Men för min svägerska smygrann det lite hela tiden istället.

Men mycket skydd i bilen, för det blir blött!

Hur gör man den? Har dansat och hoppat och gått i trappor. :p

Jag ska ringa in till förlossningen och höra vad dom säger, varje gång jag får en sammandragning får jag också ett hugg i underlivet och så läcker det någon typ av vätska, dock är det såå svårt att avgöra om det är en flytning eller fostervatten. Ser ut att vara någon mix typ? Är inte så mycket varje gång men har förstått att det inte alls kommer som en störtvåg för alla.

Det är smileysarna som är förlossningsdansen ;)
Här hört om speciella bindor man köper på apoteket som indikerar om det är fostervatten. Förmodar att din läcka inte luktar nåt speciellt? Eller har en konstig färg? Ring annars och ring såklart om du är osäker!

Här hört om speciella bindor man köper på apoteket som indikerar om det är fostervatten. Förmodar att din läcka inte luktar nåt speciellt? Eller har en konstig färg? Ring annars och ring såklart om du är osäker!

De bindorna är dock att kasta pengar i sjön. För felmarginalen är enorm på dom.

Idag fortsätter jakten på skor till 2åringen. Blir lantmännen och ev. Maxi som får kollas upp idag.

Jag hoppas att lillasyster får lite lättare vader än Havanna. För att hitta stövlar är stört omöjligt.

Mätte lite snabbt i dotterns stövlar från maxi (stl 25) och på smalaste stället får jag omkretsen (inuti) till 21 cm med måttband. Om det kan vara nån hjälp. Hoppas ni hittar!

@Sofie_B jag ska inte säga något denna gång, för var gång jag gjort det har det stannat av för dig :p

Men ta på en binda, är det fostervatten vill de gärna kolla/lukta på den om du kommer in för koll.
För mig kom en flod när jag ställde mig upp och skulle gå till toaletten på kvällen. Men för min svägerska smygrann det lite hela tiden istället.

Men mycket skydd i bilen, för det blir blött!

Haha, tack :p ska ta en binda och testa! Har hört att flytningar lägger sig uppepå medan fostervatten går igenom, så får hålla utkik efter det.

Lycka till med stövelletandet!

Ni som ska ha med multi-gyn kompresser. Har ni använt de innan? För mig sved de nått så förbenat att jag är lite fundersam till hur det känns att ha de på ett nyförlöst underliv O_o

Mätte lite snabbt i dotterns stövlar från maxi (stl 25) och på smalaste stället får jag omkretsen till 21 cm med måttband. Om det kan vara nån hjälp. Hoppas ni hittar!

Tack. När vi letade vanliga gummistövlar i höstas så provade vi ALLA stövlar som fanns i hela Varberg och Kungsbacka. Tillslut hittade vi ett par i ett märke jag aldrig sett (råå) på Skoboo utanför Gekås. De var seriöst de enda vi fick ned hennes fötter i. Både vi och svärmor testade. Men vi tänkte aldrig på Maxi, så ska absolut kolla där.
Tack för måtten, då har vi lite humm. Hon ligger på 13cm i fotmått, så jag tänker att ett innermått på 14.5cm bör funka. Det är någonstans mellan 21-24 beroende på sko :rofl:

Nej, genomskinligt och luktade lite kön/sperma (Herregud så ohärligt att skriva :o:o:o), och det har jag förstått att det kan göra men det kan ju också vara ökade flytningar efter sexet då kroppen känner att något varit där och petat. :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 333
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna