Vinterföräldrar -17/18 del 3

Fortsätter uppdatera med de små tecken som finns :)

Nu tycker jag att mina sammandragningar också börjat kännas mer som typ förvärkar långt ner i magen. Det har nästan aldrig molvärkt förr under en sammandragning, något borde med andra ord vara på g att hända :)

Några framsteg för er andra?

Härligt! Fortsätter det att bli intensivare?

Jag och mannen passade på att ta en sista date night innan bebis kommer, med bio och middag. Jag lyckades dock somna på bion och sen vaknade jag av en helt ny typ av värkar. Tryck i bäckenet/perneum (förut har trycker varit högre upp) kombinerat med knivhugg i underlivet samtidigt som magen blev stenhård. Kändes inte alls som jag tänkt mig att det ska kännas men å andra sidan ganska logiskt att det kan kännas så. Har hållit i sig ganska många timmar nu men fortfarande inget värt att klocka eller hålla koll på så. Har blivit illamående också, har förstått att det är ganska vanligt att bli när kroppen håller på och jobbar. Nu åker vi hem och ser om vi kan vila lite!

Härligt! Fortsätter det att bli intensivare?

Jag och mannen passade på att ta en sista date night innan bebis kommer, med bio och middag. Jag lyckades dock somna på bion och sen vaknade jag av en helt ny typ av värkar. Tryck i bäckenet/perneum (förut har trycker varit högre upp) kombinerat med knivhugg i underlivet samtidigt som magen blev stenhård. Kändes inte alls som jag tänkt mig att dermatologi ska kännas men å andra sidan ganska logiskt att det kan kännas så. Har hållit i sig ganska många timmar nu men fortfarande inget värt att klocka eller hålla koll på så. Har blivit illamående också, har förstått att det är ganska vanligt att bli när kroppen håller på och jobbar. Nu åker vi hem och ser om vi kan vila lite!
Nej, det går sjukt långsamt!
Har fått ut vad jag misstänker var sista biten slempropp. Den var väldigt blodig/rödbrun vilket jag förmodar är normalt iom hinnsvepningen?

Sen är Kotten lugnare idag än senaste dagarna, vid den här tiden på dygnet brukar ju magen gå som bara den pga sparkar, men ikväll trycker han mest lite försiktigt om jag puttar på honom.
Kommer hålla mig vaken en stund till och se om jag får igång honom lite mer, alt. ringa förlossningen och rådfråga

Har fått ut vad jag misstänker var sista biten slempropp. Den var väldigt blodig/rödbrun vilket jag förmodar är normalt iom hinnsvepningen?

Sen är Kotten lugnare idag än senaste dagarna, vid den här tiden på dygnet brukar ju magen gå som bara den pga sparkar, men ikväll trycker han mest lite försiktigt om jag puttar på honom.
Kommer hålla mig vaken en stund till och se om jag får igång honom lite mer, alt. ringa förlossningen och rådfråga
Och att jag nu funderar över om "lugnare" rörelser är normalt, när jag senaste kvällarna funderat på om bebisen kan sparka för mycket såhär sent i graviditeten, säger något om hur jag funkar :D

Ja, tror det, min var också blodig och läkaren sa att det inte var något konstigt om det kommer blod efter hinnsvepningen. Även idag sa dom att det inte är konstigt, men om det kommer mer rikligt färskt blod (som mens) ska jag åka in.

Hoppas att han kommer igång, förstår att du blir orolig när det avviker från det vanliga!

Ja, tror det, min var också blodig och läkaren sa att det inte var något konstigt om det kommer blod efter hinnsvepningen. Även idag sa dom att det inte är konstigt, men om det kommer mer rikligt färskt blod (som mens) ska jag åka in.

Hoppas att han kommer igång, förstår att du blir orolig när det avviker från det vanliga!
Ja, min Bm sa också att blodet var helt normalt, och jag hade liten blödning direkt efter. Känns logiskt att resten av det blod som uppenbarligen kom i samband med hinnsvepningen följer med slemmet ut :)

Vi firar snart ett år som gifta och jag funderar på hur vi ska fira det tillsammans med en huligan och en bebis:laugh:

Det blir inte mycket firande här så sett. Nu är vi ju inte gifta... än. Den årsdagen är kanske lite större att fira :p Man får vara glad om man hinner sitta bredvid varandra en stund i soffan känner jag :D Bonus om det är utan barn... lillan är ju gärna klistrad på en :p

Nu får ni komma, små bebisar! Många på gång, men de verkar lite blyga :D
Gör ett försök att locka ut dem med en bild! Såhär kul kan man ha på utsidan :laugh:

9405E520-64A2-40B9-9231-75277BA469B6_zpsbsfbcdc5.jpg

Vår soffa är för liten för att somna i tillsammans:arghh: borde på riktigt skapa en tråd om hjälp att hitta rätt soffa för snart har vi letat och diskuterat sakrn i ett års tid utan att komma nån vart:banghead:

Jag älskar våran soffa, har varit helt perfekt med recliner när jag varit trött i rygg och höfter, dessutom har den uttag för laddare till telefonen :D

Jag börjar inse att jag börjar bli för tung för madrassen i sängen. Det är lite illa, jag har aldrig vägt så här mycket innan. Vände på madrassen för någon månad sedan då den hårda sidan blev för hård för mig (vi har en hård sida och en medelmjuk på andra). Nu börjar även den medelmjuka blir för hård :(

Men inte länge kvar nu.

Just det, kort från ctg och allt igår.
SF mått på 38, så det hade hoppat iväg en hel del.
Till en början högt blodtryck, men det sjönk efter att jag suttit i CTG en stund. Lyckades självklart passa in CTG samtidigt som lillasyster behagade att sova, så 50 min tog det innan rörelser började registreras. På tisdag är det nytt CTG, TUL och planering om det blir snitt samma dag/dagen efter eller om man ska vänta till veckan efter. Men jag håller tummarna på att vi har bebis på tisdag.

Efter en dag på Gekås mår jag faktiskt bättre än väntat, så det känns ganska bra. Hoppas det håller i sig resten av dagen. Ska dock se om vi ska ta oss in till lantmännen och se om vi kan hitta skor till Havanna där istället, då vi inte hittade några på Gekås.
Men jag kan säga att Gekås glutenfria semla fick mer än godkänt!! :D:D

Har som uppdrag att packs färdigt bb-väskan under veckan som kommer. Vad är era "must have-s"? Inte de självklara sakerna utan de där man inte tänker på förrän man ligger där.

Lipsyl har jag förstått är en sån sak. Mer?

Har som uppdrag att packs färdigt bb-väskan under veckan som kommer. Vad är era "must have-s"? Inte de självklara sakerna utan de där man inte tänker på förrän man ligger där.

Lipsyl har jag förstått är en sån sak. Mer?

Man packar ofta alldele för mycket. Men som du sagt, lypsyl och gärna vattenflaska.

@Monifa jag hade flera flaskor Mer med mig. Tror jag drack tre stycken under den knappa 1,5 timme jag låg inne. Och så nåt att äta efteråt för jag var hungrig som en varg efter båda gångerna!

Jag börjar inse att jag börjar bli för tung för madrassen i sängen. Det är lite illa, jag har aldrig vägt så här mycket innan. Vände på madrassen för någon månad sedan då den hårda sidan blev för hård för mig (vi har en hård sida och en medelmjuk på andra). Nu börjar även den medelmjuka blir för hård :(

Men inte länge kvar nu.

Just det, kort från ctg och allt igår.
SF mått på 38, så det hade hoppat iväg en hel del.
Till en början högt blodtryck, men det sjönk efter att jag suttit i CTG en stund. Lyckades självklart passa in CTG samtidigt som lillasyster behagade att sova, så 50 min tog det innan rörelser började registreras. På tisdag är det nytt CTG, TUL och planering om det blir snitt samma dag/dagen efter eller om man ska vänta till veckan efter. Men jag håller tummarna på att vi har bebis på tisdag.

Efter en dag på Gekås mår jag faktiskt bättre än väntat, så det känns ganska bra. Hoppas det håller i sig resten av dagen. Ska dock se om vi ska ta oss in till lantmännen och se om vi kan hitta skor till Havanna där istället, då vi inte hittade några på Gekås.
Men jag kan säga att Gekås glutenfria semla fick mer än godkänt!! :D:D

Kan relatera till det! Får så ont i magen när jag sover, det är liksom som att den är för tung för att kroppen ska orka hålla upp den? Och ont i höfterna och allting. Hopplöst att vara såhär tung!

Gud vad spännande, nu känns det som att det kommer många bebisar inom den närmsta veckan! :love:

Gud vad spännande, nu känns det som att det kommer många bebisar inom den närmsta veckan! :love:

Jag hoppas det :bump: Både bebisar som är lite tidiga och bebisar som är lite sena, kanske blir ett bra snitt?

Jag hade verkligen hoppats på att värken förra natten var en ”testkörning” och att det skulle köra igång på riktigt inatt. Men nejdå, inte ett enda tecken inatt. Knappt jag behövde gå upp på toa :meh:

@supersonic @YaHilweh lipsyl ska packas ner. Tror inte jag faller under kategorin "packa för mycket". Har tänkt bo i morgonrock och nättrosor när vi är där :p Men flaskor ska jag skriva upp. Låter som något som jag skulle behöva (så.törstig)

Tofflor har jag läst om också men tror det får bli raggsockor i mitt fall (äger inga tofflor).

Jag hoppas det :bump: Både bebisar som är lite tidiga och bebisar som är lite sena, kanske blir ett bra snitt?

Jag hade verkligen hoppats på att värken förra natten var en ”testkörning” och att det skulle köra igång på riktigt inatt. Men nejdå, inte ett enda tecken inatt. Knappt jag behövde gå upp på toa :meh:

Tråkigt! Men varje dag är en dag närmre bebis i alla fall. :up:

@supersonic @YaHilweh lipsyl ska packas ner. Tror inte jag faller under kategorin "packa för mycket". Har tänkt bo i morgonrock och nättrosor när vi är där :p Men flaskor ska jag skriva upp. Låter som något som jag skulle behöva (så.törstig)

Tofflor har jag läst om också men tror det får bli raggsockor i mitt fall (äger inga tofflor).

Något jag oxå värderade ganska högt var att ha shampoo/balsam med. Då den tvålen på sjukhus inte är allt för spännande för håret.

Annars är det inte så mycket som behövs.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 332
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix