Vinterföräldrar -17/18 del 3

Det är ju så himla svårt det där! Vi lämnar bort vår hund idag, men just nu känns det som att ser aldrig kommer bli en bebis här. :banghead:

Ni är ju på G iallafall ;)

Är i övrigt kluven på huruvida man ska göra med ena hunden, han har rätt mycket mentala svårigheter och har blivit värre sen jag blev gravid och han har visat rätt tydligt att barn är läskiga, hade väl egentligen tänkt att man kanske skulle låtit han somna in innan men fysiskt är han ju frisk så det känns jobbigt att ta ett beslut, i nuläget får man i stort sett tvinga i han maten för han är så nervös och stressad :crazy:

Blöh säger jag.
Hela familjen är tokförkylda inklusive bebis. Och jag har inte sovit många minuter inatt eftersom jag varit så nojig med hennes andning så jag har legat och lyssnat på en snarkande bebis:banghead: och så är jag ensam hemma med båda idag...

För att toppa det hela så tappade jag min telefon när jag var ute med hundarna och barnen skulle somna. Jag märkte det intw förrän vi var inne och båda förflyttade till respektive sovplats så det var ju bara att vänta. Men det ringde på dörren nyss och en snäll granne levererade en lätt överkörd telefon:grin:

Kollar dom det med ultraljud? På mig kände dom bara som på @FeatherCloud :) lycka till, hoppas på bebis snart! :bump:

Yes! Igår gjorde de VUL först och gjorde en mätning via det till 2,3 cm och försökte sedan känna men då kunde de inte känna själva "öppenheten" men livmodertappen var mjuk och omriktad.

Nu ligger jag här med CTG igen och allt ser bra ut, har högre siffror för sammandragningar än igår dock, runt 40 istället för 10-20.

Tack och tack detsamma! :heart

Är i övrigt kluven på huruvida man ska göra med ena hunden, han har rätt mycket mentala svårigheter och har blivit värre sen jag blev gravid och han har visat rätt tydligt att barn är läskiga, hade väl egentligen tänkt att man kanske skulle låtit han somna in innan men fysiskt är han ju frisk så det känns jobbigt att ta ett beslut, i nuläget får man i stort sett tvinga i han maten för han är så nervös och stressad :crazy:

Jobbigt! Tror du att han kan hantera det annorlunda när det är ”flockens” barn?

Blöh säger jag.
Hela familjen är tokförkylda inklusive bebis. Och jag har inte sovit många minuter inatt eftersom jag varit så nojig med hennes andning så jag har legat och lyssnat på en snarkande bebis:banghead: och så är jag ensam hemma med båda idag...

För att toppa det hela så tappade jag min telefon när jag var ute med hundarna och barnen skulle somna. Jag märkte det intw förrän vi var inne och båda förflyttade till respektive sovplats så det var ju bara att vänta. Men det ringde på dörren nyss och en snäll granne levererade en lätt överkörd telefon:grin:

Åh gud vad jobbigt! Stackare! Be mannen din köpa med något extra gott till middag ikväll och så ber du om en fotmassage och så tittar ni på en bra film och bara myser. Det är du förtjänt av nu!

Yes! Igår gjorde de VUL först och gjorde en mätning via det till 2,3 cm och försökte sedan känna men då kunde de inte känna själva "öppenheten" men livmodertappen var mjuk och omriktad.

Nu ligger jag här med CTG igen och allt ser bra ut, har högre siffror för sammandragningar än igår dock, runt 40 istället för 10-20.

Tack och tack detsamma! :heart

Spännande! Hoppas att det har gått framåt ännu lite till!

Tack! :heart

Ge det lite tid. En bebis gör ju inte honom något i början, den är ju bara där liksom. Så han kommer ju aldrig bli trängd.

Mina hundar tycker att barn är läskiga, men @Emrox s bebis går jättebra! Hon är ju en del i flocken! De har ju träffat Emrox under graviditeten flera ggr, så att det sen kom en miniEmrox tog de helt naturligt.

Bebis är tillbaka nere i bäckenet. Gud vad det ilar :up::arghh: Samtidigt som att det är bra är det ju så fruktansvärt obehagligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen :eek:

Jag ska baka semlor idag btw, i hopp om att det sätter fart på något hehe.

Spännande! Hoppas att det har gått framåt ännu lite till!

Tack! :heart

Vilket antiklimax!

Livmodertappen exakt lika lång och blödningarna avstannat. Skulle ringa om det började blöda igen men lutar åt falsklarm. Nu känner vi oss lite chockade och tomma istället.

Du är väl där just nu? :) Hoppas det går bra för dig!

Vilket antiklimax!

Livmodertappen exakt lika lång och blödningarna avstannat. Skulle ringa om det började blöda igen men lutar åt falsklarm. Nu känner vi oss lite chockade och tomma istället.

Skönt att det slutat blöda iaf :) svårt när det växlar så, hade ni hunnit bli mentalt inställda på bebis än, eller känns det skönt om det tar ett tag till? :)

Här händer inte mycket, har pyttelite molvärk till och från, men utöver det är jag bara jättetrött och retlig.

Har dessutom tjafsat med sambon om en massa småsaker (som såklart blir jättestora iom allt) och är så sjukt opepp på en eventuell förlossning bara för det. Superbarnsligt, men jag är så himla långsint... :o

Skönt att det slutat blöda iaf :) svårt när det växlar så, hade ni hunnit bli mentalt inställda på bebis än, eller känns det skönt om det tar ett tag till? :)

Vi hade ställt in oss på att det var dags inom högst 1 vecka, packat skötväskan och laddat. Så det känns lite tomt och tråkigt faktiskt ... :down: Men det kan fortfarande bli tidigare. Jag har haft en känsla av att det ska bli 1-2 veckor tidigare, varför vet jag inte, men bra för bebis att få lite mer hull iaf antar jag!

Trist att du mår dåligt! Men går väl mycket upp och ned. :heart

Vilket antiklimax!

Åh vad tråkigt! Förstår verkligen att det var ett antiklimax. Förstår precis känslan med att ställa sig in på att bebis är på g och sen kanske det inte är så. Vi hoppas dock att det ändå kommer igång!

Jag är klar nu. Hade öppnat mig til 2.5 cm och tappen var nästan utplånad. Om inte vattnet gått innan måndag så tar dom hål på hinnan då och sätter igång det, men dom vill gärna att vi avvaktar helgen och hoppas att det kommer igång av sig självt. Det var i vilket fall för sent för att sätta in hormonbehandling menade dom på, kroppen hade själv kommit förbi det stadiet.

Så nu hoppas vi bara att det ska ta fart men tyvärr känns det superlugnt i kroppen just nu. Bara bebis som rör sig, inga värkar eller sammandragningar alls.

Åh vad tråkigt! Förstår verkligen att det var ett antiklimax. Förstår precis känslan med att ställa sig in på att bebis är på g och sen kanske det inte är så. Vi hoppas dock att det ändå kommer igång!

Jag är klar nu. Hade öppnat mig til 2.5 cm och tappen var nästan utplånad. Om inte vattnet gått innan måndag så tar dom hål på hinnan då och sätter igång det, men dom vill gärna att vi avvaktar helgen och hoppas att det kommer igång av sig självt. Det var i vilket fall för sent för att sätta in hormonbehandling menade dom på, kroppen hade själv kommit förbi det stadiet.

Så nu hoppas vi bara att det ska ta fart men tyvärr känns det superlugnt i kroppen just nu. Bara bebis som rör sig, inga värkar eller sammandragningar alls.

Tack!
Jag håller tummarna att det sätter igång för dig nu i helgen. :up:

Här händer inte mycket, har pyttelite molvärk till och från, men utöver det är jag bara jättetrött och retlig.

Har dessutom tjafsat med sambon om en massa småsaker (som såklart blir jättestora iom allt) och är så sjukt opepp på en eventuell förlossning bara för det. Superbarnsligt, men jag är så himla långsint... :o

Vad jobbigt! Försök att göra något extra mysigt av den här fredagen och bara slappa och mys!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka