Vinterföräldrar -17/18 del 3

Hade ni någon liten blödning någon gång i slutet av graviditeten? Efter samlag eller bara spontant? Hade lite blodig flytning nyss, alls inga mängder utan mer rosa. Googlat och står att man alltid ska ringa MVC om det händer men känns bara onödigt. Fanns något som hette teckenblödning men det kan det knappast vara med 4 veckor kvar.

Jag hade det för någon vecka sedan. Var inne och kollade det (upplevde färre fosterrörelser med). Men det var absolut ingenting, annat än att jag har en väldigt lättblödande livmoder.
Men skulle det bli mer än bara en liten blödning ska man kontakta fl. För det kan vara så mycket mer bakom det.

Jag hade det för någon vecka sedan. Var inne och kollade det (upplevde färre fosterrörelser med). Men det var absolut ingenting, annat än att jag har en väldigt lättblödande livmoder.
Men skulle det bli mer än bara en liten blödning ska man kontakta fl. För det kan vara så mycket mer bakom det.

Jag avvaktar lite då. Snart lägger jag mig i soffan och då brukar jag känna om hon är aktiv.

Tror också du har bebis snart @Sofie_B ! :)

Jag har tid hos Bm imorgon förmiddag, sista utifall-att-besöket som jag tyckte lät så himla långt fram i tiden sist.. aja. Jag tror att hon kommer kunna undersöka livmodertappen mm då så jag kan få svart på vitt om något hänt eller om det bara varit falsklarm hittills. Blir intressant, om inte annat :)

Hade ni någon liten blödning någon gång i slutet av graviditeten? Efter samlag eller bara spontant? Hade lite blodig flytning nyss, alls inga mängder utan mer rosa. Googlat och står att man alltid ska ringa MVC om det händer men känns bara onödigt. Fanns något som hette teckenblödning men det kan det knappast vara med 4 veckor kvar.

Efter sex blöder jag lätt. Aldrig annars. Har aldrig ringt in eftersom jag vet att jag lätt gör det då.

I natt BLIR det bebis! Eventuellt i morgon.

Jag har tid hos Bm imorgon förmiddag, sista utifall-att-besöket som jag tyckte lät så himla långt fram i tiden sist.. aja. Jag tror att hon kommer kunna undersöka livmodertappen mm då så jag kan få svart på vitt om något hänt eller om det bara varit falsklarm hittills. Blir intressant, om inte annat :)

Åh jag hoppas verkligen!! Nu har det lugnat sig lite igen. Men det går ju framåt hela tiden så någon gång kommer bebis i alla fall. :angel:

Jag hoppas på mitt näst sista ctg i morgon! Ska göra ett inne på FL på tisdag innan TUL. Där hoppas jag på beslut om snitt omgående (dagen efter, eller samma dag) samt att jag kommer hålla stenhårt på att det ska bli Varberg och inte Halmstad.

Jag avvaktar lite då. Snart lägger jag mig i soffan och då brukar jag känna om hon är aktiv.

Kommer det mer eller du upplever något annat konstigt, så ring. Men små teckenblödningar sa de när jag var inne, var helt normalt. Men jag hade den perioden otroligt mycket sammandragningar oxå, men det lugnade sig med lite antibiotika.

Jag har mitt sånt besök på onsdag om inget hänt innan dess, bm sa att jag skulle fundera på hinnsvepning tills dess. Hon sa att dem brukar erbjuda det då. Inget din bm sagt nåt om? :)

Jag har mitt sånt besök på onsdag om inget hänt innan dess, bm sa att jag skulle fundera på hinnsvepning tills dess. Hon sa att dem brukar erbjuda det då. Inget din bm sagt nåt om? :)
Hmm, nej det sa hon inget om sist, bara att hon kunde göra en undersökning om jag ville. Borde ju vara samma rutin tycker man... Ska fråga om det imorgon! :)

Hmm, nej det sa hon inget om sist, bara att hon kunde göra en undersökning om jag ville. Borde ju vara samma rutin tycker man... Ska fråga om det imorgon! :)

Låt er inte avskräckas av att dom säger att väldigt många upplever det som smärtsamt och obehagligt! För mig kunde hon gott rota på, upplevde inget konstigt alls. Beror kanske på hur man känner kring vaginala undersökningar i allmänhet (jag är även i vanliga fall väldigt obrydd), men det var inte alls så obehagligt som många målar upp det och hjälper det så är det ju bra!

Låt er inte avskräckas av att dom säger att väldigt många upplever det som smärtsamt och obehagligt! För mig kunde hon gott rota på, upplevde inget konstigt alls. Beror kanske på hur man känner kring vaginala undersökningar i allmänhet (jag är även i vanliga fall väldigt obrydd), men det var inte alls så obehagligt som många målar upp det och hjälper det så är det ju bra!
Bra att du säger det! :) Har bara hört om folk som tyckt det varit obehagligt, tror jag. Jag är väldigt obrydd när det kommer till gynundersökningar mm så känner mig ganska lugn.
Dock tog min bm cellprov på mig vid inskrivningen och hon var nog den i min gynbesökskarriär som varit allra mest omild å andra sidan. Men om hon erbjuder hinnsvepning lutar jag ändå åt att säga ja :)

Bra å få höra :) har väl mest bara hört om de som tyckt de varit obehagligt.. har som inte velat rota för mycket i det heller, bm förklarade ändå vad dem gjorde och det lät inte direkt jobbigt... kan inte påstå att jag tycker gynundersökningar annars är jobbiga direkt så det ska nog gå bra om det blir av

Ja, vad ska man säga. Gjorde ett vaginalt ultraljud också som visade att livmodertappen var förkortad och mjuk, 2,3 cm så ingen större skillnad men barnet kan komma inom någon dag till någon vecka redan. Lite i chock .... Ska dit kl 13 imorgon för kontroll igen.

Ja, vad ska man säga. Gjorde ett vaginalt ultraljud också som visade att livmodertappen var förkortad och mjuk, 2,3 cm så ingen större skillnad men barnet kan komma inom någon dag till någon vecka redan. Lite i chock .... Ska dit kl 13 imorgon för kontroll igen.

Åh vad spännande! Också BB Sthlm? Vi ska dit kl 15 så då kanske vi ses!

Vaknade med så förbannat ont i magen, magknip liksom. Blev lite rädd, så har jag inte känt innan. Det är så otroligt många olika typer av värk och tryck att det känns omöjligt att veta vad som är vad. Är uppe och går nu då det blir sämre av att ligga ner, samtidigt känns det som att jag borde försöka sova om det går. Bebis är på hugget i alla fall, stora rörelser som sen resulterar i ett hugg i underlivet så jag antar att han trycker på nedåt. :up:

Vaknade med så förbannat ont i magen, magknip liksom. Blev lite rädd, så har jag inte känt innan. Det är så otroligt många olika typer av värk och tryck att det känns omöjligt att veta vad som är vad. Är uppe och går nu då det blir sämre av att ligga ner, samtidigt känns det som att jag borde försöka sova om det går. Bebis är på hugget i alla fall, stora rörelser som sen resulterar i ett hugg i underlivet så jag antar att han trycker på nedåt. :up:

För mig funkade dusch/varmt bad bra som lindring svarts.

Hmm, inatt drömde jag att jag vaknade upp efter förlossningen. Allt kändes så himla bra, mådde prima och rullade runt i sjukhuskorridorerna med rullstol, träffade bekanta som gratulerade mig, planerade vad jag skulle göra under föräldraledigheten etc.

Tillslut började jag inse att det inte kunde vara på riktigt för då hade jag haft en bebis där också, och vaknade med ett ryck - superbesviken! På tal om att hjärnan har svårt att greppa att det ska komma en liten, liksom :D

Allt fortsatt lugnt här, hade molvärk igår kväll men allt försvinner under natten. Siktar in mig på bm-besöket 10:30 :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka