YaHilweh
Trådstartare
vad hände där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad hände där.
Jag överanalyserar allt jag med. Men jag hoppas att gekås turen i morgon skagenröra något. Jag vet inte hur jag ska klara den, Men sambon får väl köra mig och dottern i kundvagnen i värsta fall
Han får nog koppla ihop flera så ni alla ryms tillsammans med det ni ska shoppa, lite som extreme couponing programmet
Tänkte på den här tråden då jag tog in posten, Medlemspris på 2-pack med semlor på Coop, förutsätter att sambo kommer köpa direkt han ser dom
Alltså, på något lite konstigt vis är jag mest stressad och angelägen om att det ska komma igång för att jag gått hemma så himla länge. Jag har varit hemma drygt en månad nu, vilket ju var dels pga julen, dels pga omotiverad på jobbet och dels pga ville hinna vila lite ifall bebisen skulle komma tidigt.
Nu börjar jag mest känna att det var en himla dum strategi eftersom det aldrig händer något (vilket jag ju iofs inte kunde förutspå) och jag blir stressad över att jag "slösat" föräldradagar sedan tre veckor tillbaka utan att ha bebis här. Jag tar inte fulla veckor så det kunde ju vara värre, men det stressar mig ändå! Antar att det handlar om någon sorts inre stress där jag går runt och känner mig onyttig som "inte gör något", och jag borde verkligen bara släppa det, men det retar mig som tusan att det ska ta sån tid!
För helt ärligt, jag mår ju inte speciellt dåligt, har det inte speciellt jobbigt, och jag längtar ärligt talat inte mer efter bebisen nu än för några veckor sen. Känner mig inte mer redo nu heller, utan jag tycker mest det är drygt att vänta för att jag känner mig... "onödig"
Lyckades somna då hade det lugnat ner sig efter att magen typ spänt sig 2-3 gånger och det gjort lite ont i ryggen, och vaknade och hade lite smått mensvärk där vid 5 och gick och kissade och sov sen till 10, nu känns det smått som när man väntar på att mensen ska börja.
Känns som man överanalyserar allt som händer i kroppen just nu
Åh, jag förstår vad du känner. Nu har jag iofs bara varit hemma idag men känner ju att jag skulle kunna jobba.. men jag tycker i vilket fall inte att du ska vara så hård på dig själv, precis som du säger hade du ju inte kunnat veta att det inte skulle ha dragit igång än och jag tycker dessutom att det låter som att du får massor gjort när du är hemma! Det här med att längta efter bebis tror jag är svårt när det är första barnet. Jag når i alla fall inte några sådana känslor utan är helt ärligt rätt rädd att jag inte ska tycka att det är så fantastiskt utan känna att det istället tar fokus från det jag älskar i livet. Känner mig som världens sämsta människa som bär på dom funderingarna men försöker att bara acceptera mina känslor och rädslor och ta det som det kommer.
Jag känner lite lika, har så himla svårt att se mig själv gå helt upp i nån sorts mammaroll och är lite rädd att behöva sätta resten av livet på vänt. Jag är fullt medveten om att alla inte knockas fullständigt av en massa kärlekskänslor och att anknytning kan ta tid, men är ändå rädd att det ska kännas jobbigt innan det kommer...Åh, jag förstår vad du känner. Nu har jag iofs bara varit hemma idag men känner ju att jag skulle kunna jobba.. men jag tycker i vilket fall inte att du ska vara så hård på dig själv, precis som du säger hade du ju inte kunnat veta att det inte skulle ha dragit igång än och jag tycker dessutom att det låter som att du får massor gjort när du är hemma! Det här med att längta efter bebis tror jag är svårt när det är första barnet. Jag når i alla fall inte några sådana känslor utan är helt ärligt rätt rädd att jag inte ska tycka att det är så fantastiskt utan känna att det istället tar fokus från det jag älskar i livet. Känner mig som världens sämsta människa som bär på dom funderingarna men försöker att bara acceptera mina känslor och rädslor och ta det som det kommer.
Däremot längtar jag efter detta! Det är kanske det som driver mig nästan mest (vilket vi ju pratat om innan också), att få tillbaka kroppen och bli lite mer chill.Skoja inte! Det är något som jag tycker ska bli skönt när bebis väl är ute, att kunna vara lite mer chill med sin kropp och hur den beter sig.
Inte alls en ovanlig känsla tror jag, speciellt inte med första barnet att det tar lite tid att knyta an. För mig tog det närmare två månader, inte så att jag tyckte illa om honom och tog ju hand om honom som man skulle men de där riktiga starka känslorna dröjde. Har flera vänner som upplevt samma sak så ta det bara som det kommer.
Jag känner lite lika, har så himla svårt att se mig själv gå helt upp i nån sorts mammaroll och är lite rädd att behöva sätta resten av livet på vänt. Jag är fullt medveten om att alla inte knockas fullständigt av en massa kärlekskänslor och att anknytning kan ta tid, men är ändå rädd att det ska kännas jobbigt innan det kommer...
Tack iaf! Du har nog rätt i att jag inte borde vara så hård, vet ju att hade det gäller någon annan skulle jag troligen inte alls tänka i de banorna...
Lämnar känslorna och återgår till tema kroppen: vi har en slempropp!
Inser att det ändå kan dröja länge, men jag tar det som ett framsteg!
Hoppas också det kan hända lite mer nu men har ställt in mig på att min kropp är seeeg för att inte bli besvikenYey! Hoppas att det är startskottet!
För en del verkar det ju gå sjukt fort efter att slemproppen släppt, för mig verkade det inte göra så mycket till eller från.
Hoppas också det kan hända lite mer nu men har ställt in mig på att min kropp är seeeg för att inte bli besviken
Har du känt något mer?