Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag delar helt klart era känslor inför allt det här, @Sofie_B & @FeatherCloud
Känner någon konstig press också, tror det beror på alla förväntningar andra har och att jag fått höra ”du kommer bli en jättebra mamma”

Är som rädd att man kommer vara missnöjd med det nya livet eller hur man ska säga. Samtidigt längtar jag ju när jag ser alla gulliga kläder osv :love: ...men var väl heller aldrig riktigt inställd på att det här skulle hända redan!

Åh! Där sa du nåt @YaHilweh
Vanliga kläder :love: jag längtar så mycket till det. Kommer nog också köra en ordentlig rensning i garderoben senare och unna mig nytt.

Så säger folk till mig också och jag blir väldigt konfunderad inför det. Jag förstår ju att dom säger det av välvilja, men hur mycket har folk funderat över hur jag kommer bli som mamma egentligen? Och tänk om jag inte lever upp till det?

Jag delar helt klart era känslor inför allt det här, @Sofie_B & @FeatherCloud
Känner någon konstig press också, tror det beror på alla förväntningar andra har och att jag fått höra ”du kommer bli en jättebra mamma”

Är som rädd att man kommer vara missnöjd med det nya livet eller hur man ska säga. Samtidigt längtar jag ju när jag ser alla gulliga kläder osv :love: ...men var väl heller aldrig riktigt inställd på att det här skulle hända redan!

Åh! Där sa du nåt @YaHilweh
Vanliga kläder :love: jag längtar så mycket till det. Kommer nog också köra en ordentlig rensning i garderoben senare och unna mig nytt.
Det är ingen som sagt till mig att jag kommer bli en bra mamma :angel: så jag slipper åtminstone den pressen. :D Min egen mamma (som själv erkänt sen jag blev vuxen att hon tyckte småbarnsåren var riktigt trista) blev förvånad när bi berättade eftersom hon inte trodde jag gillade barn. (Och ja, det gör jag ju inte heller, gillar barn generellt alltså)

Min sambo har alltid varit säker på att han vill ha barn medan jag behövde ganska många år för att bli säker, och kom tillslut till en punkt där jag kände att jag iallafall ville ha barn mer än jag inte ville det :p

Jag ser ju fram emot det, men kan precis som du bli tveksam just inför att det finns så mycket förväntningar på hur det "ska vara".

Så säger folk till mig också och jag blir väldigt konfunderad inför det. Jag förstår ju att dom säger det av välvilja, men hur mycket har folk funderat över hur jag kommer bli som mamma egentligen? Och tänk om jag inte lever upp till det?

Exakt! Och varför säger man ens så?! Kan man inte vänta och säga det senare istället då när man faktiskt är mamma, borde ju kännas bättre att höra då iaf. Då känns det ju mer sant.

@FeatherCloud Vi får nog bara försöka släppa det där med ”hur det ska vara” och ta det som de kommer. Verkar ju inte vara ovanligt med de här känslorna ändå :p

Å så återgår vi till tema kroppen lite...
Tror verkligen inte det är nåt egentligen, men man vill ju ändå hoppas :angel:

Ett jäkla huggande och tryckande neråt senaste timmen. Känner det i ljumskarna också. Samma känsla ska man väl få när bebis fixerar sig, så vet inte om den bara bökar eller pressar sig mer neråt kanske. Var ju fixerad vid förra bm besöket

Å så återgår vi till tema kroppen lite...
Tror verkligen inte det är nåt egentligen, men man vill ju ändå hoppas :angel:

Ett jäkla huggande och tryckande neråt senaste timmen. Känner det i ljumskarna också. Samma känsla ska man väl få när bebis fixerar sig, så vet inte om den bara bökar eller pressar sig mer neråt kanske. Var ju fixerad vid förra bm besöket

Nej, precis så var det när det satte igång för mig! Och då sa jag det till läkaren, att jag bara trodde att det skulle kännas så när bebisen fixerade sig och att jag trodde att han redan var det. Då sa hon att han är absolut fixerad, men såhär känns det ofta när man öppnar sig och bebis tränger ner lite längre. Så vi hoppas verkligen att det kickat igång för dig nu!

Alltså jag har sånt tryck i ryggen nu att det känns lite som att jag ska sprängas. Det har hållt i sig i över en timme och är verkligen konstant. Nästan så att jag får lite domningsskänsla i benen. :o

Nej, precis så var det när det satte igång för mig! Och då sa jag det till läkaren, att jag bara trodde att det skulle kännas så när bebisen fixerade sig och att jag trodde att han redan var det. Då sa hon att han är absolut fixerad, men såhär känns det ofta när man öppnar sig och bebis tränger ner lite längre. Så vi hoppas verkligen att det kickat igång för dig nu!

:eek::rofl: ...hoppas!! Kommer nog inte våga hoppas för mycket förrän jag känner nåt mer mensvärk liknande eller nåt ändå, haha

@Cattaflajna @Sofie_B
Intressant ändå att vi är flera som känner "fixeringshugg" nu. :) Min bebis var ju fixerad senast jag var hos Bm den 12e men kände likadant igår som ni, och litegrann idag också.
Kanske är jag som missat det helt innan, men har inte läst något om att det kan kännas så när förlossningen drar igång innan.

Åh, känslan när man mitt i en värk ska försöka ta sig ur soffan och råkar sätta sig lite på hunden så att hon skriker till (hon blev nog mest rädd, kändes inte som att jag satte mig så mycket på henne) och hon sen vägrar vara nära mig. :cry:

Vi har redan en skör relation, av någon anledning så har hon stött bort mig nu på slutet av graviditeten och vill bara vara med resten av familjen. Det gör SÅ ont i mattehjärtat, hon som egentligen är en sån mammagris. Hon har dock haft det här beteendet innan också, om man är riktigt, riktigt sjuk. Antar att det i hennes värld handlar om att stöta bort dom svaga och ty sig till dom starka eller något sånt, men det är inte så jäkla kul. :(

@FeatherCloud
Ja, spännande att det händer grejer i tråden :D och kroppen! Jag kan inte heller minnas att jag läst eller hört nåt om att det ska kännas som ”fixeringshugg” när det börjar, men känns ju logiskt ändå. Att kroppen öppnar sig och barnet rör sig mer neråt liksom.

@Sofie_B
Nä, va tråkigt med vovven.. kan helt förstå känslan. Har en kompis vars hund blev elak mot henne när hon var gravid, försvann sen när ungen kommit ut. Så förhoppningsvis får ni tillbaka eran relation snart :)

Min vovve är väldigt mattekär i vanliga fall men nu tycker jag nästan hon är löjlig som kan bli orolig och börja gnälla/leta efter mig om jag t.ex är i ett annat rum. Hon sover i sängen med och senaste nätterna har hon varit väldigt otymplig och ska vara så himla nära.... inte helt ovanligt men brukar aldrig hålla hela nätterna, till slut lägger hon sig lite mer för sig själv liksom men inte nu... hoppas på att det kanske också är nåt tecken, att hon känner av att snart händer det :grin:

@Sofie_B
Nä, va tråkigt med vovven.. kan helt förstå känslan. Har en kompis vars hund blev elak mot henne när hon var gravid, försvann sen när ungen kommit ut. Så förhoppningsvis får ni tillbaka eran relation snart :)

Min vovve är väldigt mattekär i vanliga fall men nu tycker jag nästan hon är löjlig som kan bli orolig och börja gnälla/leta efter mig om jag t.ex är i ett annat rum. Hon sover i sängen med och senaste nätterna har hon varit väldigt otymplig och ska vara så himla nära.... inte helt ovanligt men brukar aldrig hålla hela nätterna, till slut lägger hon sig lite mer för sig själv liksom men inte nu... hoppas på att det kanske också är nåt tecken, att hon känner av att snart händer det :grin:

Jag tror också att dom verkligen känner av att det börjar närma sig, men din hunds reaktion låter mysigare. :angel:

Känner mig för övrigt som ett känslomässigt vrak. Sitter här i pyjamas med tuttar som läcker och börjar gråta för allt. Gråter för hunden, gråter för att mannens barn ska åka till sin mamma ikväll istället för imorgon bitti om det drar igång ikväll/inatt.. är bara alldeles för skör nu, nu får bebis gärna komma ut så att jag får lite stabilare hormonnivåer igen. :p

Vår hund är knäpp nu under senare delen av graviditeten, även honkatten. Piper (hunden) hon går knappt att släppa ut på morgonen om jag inte är med och sedan håller hon sig där jag är resten av dygnet. Ska helst sova/vila på min mage. Hon var likadan med Havanna.
Dagny (katten) hon är heltossig, har aldrig sovit i sängen men jag har vaknat flera gånger av att hon ligger på min mage nu.
Glenn (den andra katten) han orkar knappt vara inne längre och är han inne så gömmer han sig någonstans. Igår var han i Havannas garderob ungefär 80% av dagen.

Vår hund är knäpp nu under senare delen av graviditeten, även honkatten. Piper (hunden) hon går knappt att släppa ut på morgonen om jag inte är med och sedan håller hon sig där jag är resten av dygnet. Ska helst sova/vila på min mage. Hon var likadan med Havanna.
Dagny (katten) hon är heltossig, har aldrig sovit i sängen men jag har vaknat flera gånger av att hon ligger på min mage nu.
Glenn (den andra katten) han orkar knappt vara inne längre och är han inne så gömmer han sig någonstans. Igår var han i Havannas garderob ungefär 80% av dagen.

Intressant hur bra dom känner av att något är på gång ändå!

Åh, jag förstår vad du känner. Nu har jag iofs bara varit hemma idag men känner ju att jag skulle kunna jobba.. men jag tycker i vilket fall inte att du ska vara så hård på dig själv, precis som du säger hade du ju inte kunnat veta att det inte skulle ha dragit igång än och jag tycker dessutom att det låter som att du får massor gjort när du är hemma! Det här med att längta efter bebis tror jag är svårt när det är första barnet. Jag når i alla fall inte några sådana känslor utan är helt ärligt rätt rädd att jag inte ska tycka att det är så fantastiskt utan känna att det istället tar fokus från det jag älskar i livet. :o Känner mig som världens sämsta människa som bär på dom funderingarna men försöker att bara acceptera mina känslor och rädslor och ta det som det kommer.

Hög igenkänningsfaktor! Inga känslor eller längtan so far och lite rädd för förändringen.

Hade ni någon liten blödning någon gång i slutet av graviditeten? Efter samlag eller bara spontant? Hade lite blodig flytning nyss, alls inga mängder utan mer rosa. Googlat och står att man alltid ska ringa MVC om det händer men känns bara onödigt. Fanns något som hette teckenblödning men det kan det knappast vara med 4 veckor kvar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka