Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag var hos bm igår. Sa att det kändes som att han var ruckbar nu. Så skulle hon känna efter och lyckas trycka upp honom :rage: så från att rumpan låg fri från mina revben låg han emot och tryckte. Så inatt vaknade jag ju av att han låg o försökte perforera mina revben med sin bakdel :meh: Han som låg så bra!

Fick även ett "manuellt ultraljud" då hon ville känna efter med säkerhet att det var huvudet som låg nedåt. Inte skönt när tappen sitter i höjd med naveln ungefär O_o Hon hade ju inte direkt längre fingrar än jag själv har och jag har inte lyckats nå tappen :wtf:

Jag har sovit lite längre i natt i svart fall. Strax frukost.

Dagens planer..
* 10.30 ctg och koll hos bm på spec MVC.
* Möte i föreningslokalen för att installera internet och planera resan till riksstämman i maj
* Handla (gjorde dock en fulhandling igår, så jag ska bara hämta maten på Ica)
*Lindex har halva reapriset
* Gekås

Resten av kvällen/dagen i morgon. Dö på soffan!

Hmm, inatt drömde jag att jag vaknade upp efter förlossningen. Allt kändes så himla bra, mådde prima och rullade runt i sjukhuskorridorerna med rullstol, träffade bekanta som gratulerade mig, planerade vad jag skulle göra under föräldraledigheten etc.

Tillslut började jag inse att det inte kunde vara på riktigt för då hade jag haft en bebis där också, och vaknade med ett ryck - superbesviken! På tal om att hjärnan har svårt att greppa att det ska komma en liten, liksom :D

Allt fortsatt lugnt här, hade molvärk igår kväll men allt försvinner under natten. Siktar in mig på bm-besöket 10:30 :)

Jag drömmer också väldigt mycket om förlossningen! Antar att kroppen känner att det är något på gång och att man förbereder sig. Inatt drömde jag dock att dom vid dagens undersökning kunde konstatera att det inte alls hade gått framåt utan snarare bakåt. Hoppas verkligen inte att det var en sanndröm! :p

Lycka till hos bm!

Jag var hos bm igår. Sa att det kändes som att han var ruckbar nu. Så skulle hon känna efter och lyckas trycka upp honom :rage: så från att rumpan låg fri från mina revben låg han emot och tryckte. Så inatt vaknade jag ju av att han låg o försökte perforera mina revben med sin bakdel :meh: Han som låg så bra!

Fick även ett "manuellt ultraljud" då hon ville känna efter med säkerhet att det var huvudet som låg nedåt. Inte skönt när tappen sitter i höjd med naveln ungefär O_o Hon hade ju inte direkt längre fingrar än jag själv har och jag har inte lyckats nå tappen :wtf:

Åh vad tråkigt! Men han låg i vart fall med huvudet ner?

Jag har sovit lite längre i natt i svart fall. Strax frukost.

Dagens planer..
* 10.30 ctg och koll hos bm på spec MVC.
* Möte i föreningslokalen för att installera internet och planera resan till riksstämman i maj
* Handla (gjorde dock en fulhandling igår, så jag ska bara hämta maten på Ica)
*Lindex har halva reapriset
* Gekås

Resten av kvällen/dagen i morgon. Dö på soffan!

Låter som en intensiv dag! Lycka till och hoppas att allt ser bra ut på ctg:t!

Vaknade inatt av vad jag trodde/tror var en värk, men inget mer sedan dess :confused:

Det var när jag skulle vända mig lite, högg till i ena ljumsken och började sedan i båda för att bli liknande kraftig menssmärta på båda sidorna av magen samtidigt som det blev alldeles hård. Varade ca 30-60 sekunder med tydlig topp och avklingning. Men som sagt, inget mer efter det. Så nu vet jag ingenting :( Det kanske var något annat? Men det liknade i alla fall inget jag känt tidigare.

Vaknade inatt av vad jag trodde/tror var en värk, men inget mer sedan dess :confused:

Det var när jag skulle vända mig lite, högg till i ena ljumsken och började sedan i båda för att bli liknande kraftig menssmärta på båda sidorna av magen samtidigt som det blev alldeles hård. Varade ca 30-60 sekunder med tydlig topp och avklingning. Men som sagt, inget mer efter det. Så nu vet jag ingenting :( Det kanske var något annat? Men det liknade i alla fall inget jag känt tidigare.
Det kan säkert vara en värk. Det är så olika för alla hur det upplevs och känns och hur ofta de kommer i början!

Låter som en intensiv dag! Lycka till och hoppas att allt ser bra ut på ctg:t!

Sambon har som uppgift när jag är iväg nu att leta rätt på mig fogbälte, för jag hittar verkligen inte det.

Dom säger ju att det ska komma igång lättare med lite aktivitet. Så vi klämmer in allt samma dag :ängel:

Känner mig kluven, överväger att be min pappa ta hundarna i helgen om de skulle starta men är ju ändå egentligen rätt långt till bf som ju är den 10:e

Har fortfarande endel mensvärkskänsla och mina höfter och svanskota verkar bestämt sig för att inte vilja samarbeta och vaknat några gånger och tänkt att nu kanske men känns överdrivet att be han ta dom nu om de inte händer något på flera veckor

Jag är bara trött och nere känns det som. Men verkar ändå som att jag kan få mitt snitt redan nästa vecka ändå. Och det känns i mitt tycke ganska bra.

Sitter med ctg nu, men än så länge har protein i urinen och ett undertryck på 88 kommit fram. Inte legat på ett undertryck över 75 under hela graviditeten. Så ska ta ett nytt när ctg är klart.

Rapport från Bm: alla prover fortsatt bra, sf-måttet ligger på 36 idag i 41+0.
Sen kände hon på livmodertappen och uppskattade den till kanske 0,5 cm och att jag var knappt 2 cm öppen :) så då kunde hon göra en hinnsvepning också. Kändes en del såklart men absolut inte jobbigt.

Nu avvaktar jag, om det kommer igång lite smått under dagen fick jag rekommendationen att ta en rask promenad på ca 15 minuter för att ev. kunna "knuffa över kanten". Håll tummarna :D

Känner mig kluven, överväger att be min pappa ta hundarna i helgen om de skulle starta men är ju ändå egentligen rätt långt till bf som ju är den 10:e

Har fortfarande endel mensvärkskänsla och mina höfter och svanskota verkar bestämt sig för att inte vilja samarbeta och vaknat några gånger och tänkt att nu kanske men känns överdrivet att be han ta dom nu om de inte händer något på flera veckor

Det är ju så himla svårt det där! Vi lämnar bort vår hund idag, men just nu känns det som att ser aldrig kommer bli en bebis här. :banghead:

Jag är bara trött och nere känns det som. Men verkar ändå som att jag kan få mitt snitt redan nästa vecka ändå. Och det känns i mitt tycke ganska bra.

Sitter med ctg nu, men än så länge har protein i urinen och ett undertryck på 88 kommit fram. Inte legat på ett undertryck över 75 under hela graviditeten. Så ska ta ett nytt när ctg är klart.

Vad tråkigt! Men skönt med bebis så snart! :love:

Rapport från Bm: alla prover fortsatt bra, sf-måttet ligger på 36 idag i 41+0.
Sen kände hon på livmodertappen och uppskattade den till kanske 0,5 cm och att jag var knappt 2 cm öppen :) så då kunde hon göra en hinnsvepning också. Kändes en del såklart men absolut inte jobbigt.

Nu avvaktar jag, om det kommer igång lite smått under dagen fick jag rekommendationen att ta en rask promenad på ca 15 minuter för att ev. kunna "knuffa över kanten". Håll tummarna :D

Åh vad spännande, då kan det ju verkligen dra igång när som helst! Heja heja! Kör promenad, trappor, semlor, färdknäpp.. kör allt! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka