Vinterföräldrar -17/18 del 3

Ingen bebis här.. så nu är vi på väg in till Danderyd och hoppas att dom bestämmer sig för att spräcka hinnan. Dom sa ju det i fredags, men vi är mentalt inställda på att behöva kämpa för att inte bli hemskickade för att vänta på TUL på torsdag.

Ingen bebis här.. så nu är vi på väg in till Danderyd och hoppas att dom bestämmer sig för att spräcka hinnan. Dom sa ju det i fredags, men vi är mentalt inställda på att behöva kämpa för att inte bli hemskickade för att vänta på TUL på torsdag.

Hoppas de står vid sitt ord och att du snart har bebisen på utsidan!

Nu ringde såklart förlossningen och fint talar om för mig att vi inte alls kan göra ctg och TUL i morgon. Någon som var mycket viktigare fick den tiden. Så du får komma på onsdag.
GLÖM DET!
Sambon kan inte ta ledigt för det hur som, han har redan fått ändra sin ledighet från onsdag till tisdag för att DOM bytte dag från start.
Läkaren sa även till mig sist att hon ville göra ett Tul så fort som möjligt då bebis var stor sist. Så nu blir jag plötsligt helt bortprioriterad.
Men jag går väl vidare här med mitt höga blodtryck, en för stor bebis och är allmänt urdålig med huvudvärk och svullna fötter.
I morgon skulle de diskutera om det blev snitt i morgon eller ej...

Förlåt, är bara arg och besviken just nu..

Nu ringde såklart förlossningen och fint talar om för mig att vi inte alls kan göra ctg och TUL i morgon. Någon som var mycket viktigare fick den tiden. Så du får komma på onsdag.
GLÖM DET!
Sambon kan inte ta ledigt för det hur som, han har redan fått ändra sin ledighet från onsdag till tisdag för att DOM bytte dag från start.
Läkaren sa även till mig sist att hon ville göra ett Tul så fort som möjligt då bebis var stor sist. Så nu blir jag plötsligt helt bortprioriterad.
Men jag går väl vidare här med mitt höga blodtryck, en för stor bebis och är allmänt urdålig med huvudvärk och svullna fötter.
I morgon skulle de diskutera om det blev snitt i morgon eller ej...

Förlåt, är bara arg och besviken just nu..

Åh, stackare! :cry: Vad sa dom när du sa att ni inte kan byta? Klart att din sambo vill vara med och speciellt om det kanske blir snitt samma dag ju!!

Åh, stackare! :cry: Vad sa dom när du sa att ni inte kan byta? Klart att din sambo vill vara med och speciellt om det kanske blir snitt samma dag ju!!

Han kommer inte kunna vara med hur som, utan han måste passa Havanna.
Jag frågade om dom i så fall vaktade min 2åring under tiden och det kunde dom minsann inte göra.
Men hon ringde precis tillbaka så hon flyttade på någon annan, så nu har vi en tid vid 15.00 istället för 8.15 i morgon.

Men det har vart en produktiv morgon här. Havanna tyckte att 4-4.30 var en bra tid att vakna. Fick henne att somna om till 5.

Nu har vi ätit pannkaksfrukost, gjort ett storkok köttfärssås till lasangen ikväll (som ska bli massa matlådor) och precis ätit stekt potatis med zucchini/kikärtsbiffsr till. Tog ungefär 3min att brottas med den övertrötta 2 åringen i sängen för vila. Nu ska jag oxå frösöka sova en stund!

Nej, på dom bara!

Vi laddar mentalt nu, har suttit med ctg och väntar nu på att få träffa läkaren som ska avgöra hur vi går vidare. Verkar vara ett stort tryck här idag så det talar väl till vår nackdel men vi ska stå på oss!

Stå på er!
Det kommer gå bra, är det samma läkare som sist? Den ni tyckte om.

Det var en jättebra läkare som vi fick träffa så det var bra. Hon var jätteförstående och på vår sida så det var positivt. Det negativa var att dom har fullt på förlossningen och då kan dom inte sätta igång något (för sätter dom igång måste dom lägga in en), och dom får inte andra förlossningar att ta igångsättningar, bara akutfall. :(

Kroppen hade gått framåt ytterligare så det var dom glada för och dom hoppas att det kommer igång av sig själv idag/inatt (det har man ju hört förut vid det här laget :grin:) men då får vi vara beredda på att åka till annan förlossning. Annars så är vi inbokade för igångsättning imorgon.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix