Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jag har gissat på 27 januari, sambon sa att han trodde 28 igår, två har gissat på 2/2 men man får väl se, känner väl egentligen inga direkta tecken på att det skulle vara jättenära egentligen men är ju alltid kul att gissa :D

Jag tror också att vi får vår bebis i slutet av januari. Får jag önska skulle 27/1 vara peeeeerfekt, men det lär jag ju såklart inte få. :cool::p

Här är det 5,5 evighetslånga veckor till BF :p. Var på femårskontroll med mellanbarnet idag och BVC-sköterskan vågade inte fråga om jag var gravid (visade det sig när jag berättade att så var fallet), sambon skrattade rätt gott åt det för det syns definitivt :rofl:

6 veckor kvar, räknar varje dag!

I måndags fick hon börja äta igen efter 10 dagars fasta. Idag har hon börjat få en liten del av maten i flaska, istället för enbart genom sond. Totalt är det 8 ml mat som kommer ner i magen per timme, och så får hon fortfarande dropp intravenöst utöver det. Bara att hålla tummarna för att magen klarar av det den här gången. Än så länge har hon haft en del ont i magen, men inte blivit så svullen som tidigare, och när hon försöker ta i så bubblar det upp andra vägen istället :down:. Förhoppningsvis beror det bara på att systemet stått tomt så länge och nu ska sätta igång igen.
1820 gram hamnade vågen på idag, så hon går uppåt i alla fall.

img_5716.jpg
Så söt liten :heart
Hur får hon näring när man inte ger mat? Är det dropp då eller?
Hoppas verkligen det går bra med maten nu. Vilken liten kämpe hon är!

Håller tu
I måndags fick hon börja äta igen efter 10 dagars fasta. Idag har hon börjat få en liten del av maten i flaska, istället för enbart genom sond. Totalt är det 8 ml mat som kommer ner i magen per timme, och så får hon fortfarande dropp intravenöst utöver det. Bara att hålla tummarna för att magen klarar av det den här gången. Än så länge har hon haft en del ont i magen, men inte blivit så svullen som tidigare, och när hon försöker ta i så bubblar det upp andra vägen istället :down:. Förhoppningsvis beror det bara på att systemet stått tomt så länge och nu ska sätta igång igen.
1820 gram hamnade vågen på idag, så hon går uppåt i alla fall.

img_5716.jpg

Håller tummarna för att magen ska fixa det - kul att se henne, det syns att hon vuxit på sig! :)

BF + 10 idag :banghead:
Känner igen de där känslorna nu som jag läst om "bebisen kommer inte", "allt var bara ett påhitt" osv. Så, har "gett upp" och fokar på igångsättningen 17/1. Känns väldigt trist dock, vi har förberett oss massor med hypnobirthing och jag skulle vilja ha en så naturlig förlossning som möjligt och det blir det ju inte med igångsättning. Vill inte ha EDA heller så lär väl krevera av smärta utan eda + alla hormoner man får. Samtidigt har jag läst så mycket om riskerna med överburenhet så det vågar jag inte heller riskera.

Bm-besök: check!
Hjärtslag på 130 ca, sf-mått 35 och huvudet fortsatt nedåt! :up: Bm tyckte det kändes som att han var fixerad också, men varnade som vanligt för att "bebisar kan allt!" :D

Efter besöket gjorde jag något jag skjutit upp läääänge, nämligen att klippa mig! Senast var i februari :o och sen dess har min haklånga page hunnit växa ut till något oidentifierbart och väldigt slitet... Misstänker att jag inte kommer ha tid när bebis väl är född, så det var lite nu eller aldrig. Så skönt! Och fördelen med att bo i ett mindre samhälle - det går att knalla in till frisören och få en tid direkt :D

Känner igen de där känslorna nu som jag läst om "bebisen kommer inte", "allt var bara ett påhitt" osv. Så, har "gett upp" och fokar på igångsättningen 17/1. Känns väldigt trist dock, vi har förberett oss massor med hypnobirthing och jag skulle vilja ha en så naturlig förlossning som möjligt och det blir det ju inte med igångsättning. Vill inte ha EDA heller så lär väl krevera av smärta utan eda + alla hormoner man får. Samtidigt har jag läst så mycket om riskerna med överburenhet så det vågar jag inte heller riskera.
Vad tråkigt att det dröjer! Måste vara en jobbig känsla att det aldrig drar igång...
Jag är själv lite "rädd" för att gå över tiden, både för ev risker (även om jag är lite dåligt insatt) och de rent mentala aspekterna... Hoppas bebis sätter fart snart!

Heja heja! Min kom på bf+12 och jag trodde aldrig han skulle komma ut. Gick hem från jobbet som vanligt dagen innan (fredag) och sent lör em gick vattnet och tre timmar senare var han ute! Hade bestämt tid för ev igångsättning tre dagar senare så vi skrämde väl ut honom :p

Åh jag vet hur det är. Stackare! Blev igångsatt med första, han kom på bf+16... Längsta dagarna i mitt liv. Hoppas det startar av sig självt innan, det finns ju fortfarande en chans! :)

Mina kollegor/vänner hör redan av sig ungefär varannan dag för att fråga om det kommit någon bebis än :cool:.

Är det orimligt att störa sig på det? Dels är det ju fortfarande en vecka till bf, dels lär dom garanterat få höra det när han är här. (dels har jag lovat höra av mig till jobbet, och dels följer de mig på sociala medier där jag antagligen kommer lägga ut något när det finns något att lägga ut...) Visst är det fint på ett sätt att dom tänker på mig, såklart. Men ändå. :cautious:

@FeatherCloud inte alls orimligt. Det är oerhört irriterande och fastän jag själv är nyfiken när det är dags för andra så lägger jag band på mig.
Jag tänker som du. Har nog desdutom aldrig "vågat" tränga mig på inför att någon ska ha bebis, det känns för mig som en ganska privat tid som jag tänkt att folk vill ha i lugn och ro. Dessutom vet man ju faktiskt aldrig ifall det går helt klockrent och att då ge sig på att fråga istället för att vänta tycker åtminstone jag känns lite vanskligt...

Men ja, alla resonerar garanterat inte helt lika där. Jag tar mig iallafall friheten att ignorera frågorna funderar på om jag kanske ska försöka logga ut från Messenger för att slippa :devil:

@FeatherCloud jag hade en handfull som hörde av sig när det började närma sig årsskiftet, det kändes som att de tyckte att det var ännu mer spännande med när bebis skulle komma än vad vi själva gjorde.
Väldigt jobbigt tyckte jag och det sa jag till dem som hörde av sig mer än en gång.
Lite samma som när folk spekulerar i ifall man är gravid eller inte. Tids nog kommer det ju att visa sig:grin:

@FeatherCloud jag hade en handfull som hörde av sig när det började närma sig årsskiftet, det kändes som att de tyckte att det var ännu mer spännande med när bebis skulle komma än vad vi själva gjorde.
Väldigt jobbigt tyckte jag och det sa jag till dem som hörde av sig mer än en gång.
Lite samma som när folk spekulerar i ifall man är gravid eller inte. Tids nog kommer det ju att visa sig:grin:
Eller hur. Vad ska jag svara liksom? "Jajjemän, han kom för en månads sen! Men vi höll det lite hemligt.." nä, knappast troligt.

Är vi tysta kan man väl anta en av tre saker, tänker jag:
1) ingen bebis än
2) bebis på g, i vilket fall jag tänker att man har annat att göra än att svara på frågor
3) att något gått på tok, i vilket fall man väl absolut inte orkar att folk tjatar.

Jag svarade snällt första gången (och la dessutom till att jag inte hade känt några tecken, så att bebis sannolikt inte skulle bli tidig), tänker ignorera nu, och fortsätter tjatet säger jag nog ifrån...

Mina kollegor/vänner hör redan av sig ungefär varannan dag för att fråga om det kommit någon bebis än :cool:.

Är det orimligt att störa sig på det? Dels är det ju fortfarande en vecka till bf, dels lär dom garanterat få höra det när han är här. (dels har jag lovat höra av mig till jobbet, och dels följer de mig på sociala medier där jag antagligen kommer lägga ut något när det finns något att lägga ut...) Visst är det fint på ett sätt att dom tänker på mig, såklart. Men ändå. :cautious:
Helt rimligt om du frågar mig. Jag har inte fått frågor än, men befarar att de kommer. Svärmor ville att vi skulle lova att smsa när det börjat, hon fick svaret ”vi får se hur vi känner”. Jag vet inte alls hur det kommer kännas när det väl är dags, men ofta kan jag ha en ganska stark integritet när det gäller sådant här och vill därför inte känna några ”krav” på att redovisa något för någon annan. Men jag tänker att det måste vara ok att få säga ifrån. Man kan på ett trevligt men bestämt sätt avböja frågor om de börjar bli jobbiga.

Besök på mvc även idag. Första ctg kurvan gjord. Allt såg bra ut, bortsett från lite högt blodtryck.

Men nu när antibiotikakuren är slut känner jag plötsligt förvärkar på ett helt annat sätt. Nu är dom inte konstanta utan kommer och går. Frågan är vad som är bäst..

Men jag blir andfådd av att gå mellan köket och vardagsrummet.. Trött, tröttare, tröttast. Mannen ligger och sover för att ge sig av till jobbet ikväll. Så han är borta 18.45 ikväll och kommer hem ca 03.30 lördag natt/söndag morgon.
Det är nästan så jag hoppas att det hela kommer igång i helgen så jag får ringa hem honom. Det lär dock inte hända. Men det skulle kännas så mycket bättre om det kom igång på helgen, för då är svärmor hemma och kan ta hund och barn.

Vi diskuterade namn igen.
Vi är fortfarande lite oense om vår lista, men sambon fick i uppdrag att själv göra en lista med 10 namn varav minst 4 måste vara namn som inte redan står med. Han gjorde det bra, även om det i mitt tycke var tråkiga namn om man ska matcha det med Havanna :p

Jag har gärna ett enkelt, men ändå ovanligare namn. Han är inte på gamla namn (vilket jag hela tiden har vart men han har sagt nej till). Så det här ska bli spännande.

Men vi är överens om att ifall det mot förmodan skulle bli en pojk, då blir det en Maximilian.

Jobbigt, hoppas att bebisen bestämmer sig för att det är läge att komma ut snart!

Varit ute på en skön långpromenad och hämtat storebror från förskolan. Ca 3 km enkel väg med en del kuperad terräng. Och så syskonvagnen på det :D Skönt att kunna röra sig igen. L blir 7 veckor på måndag och jag har inte känt av snittet de senaste 4 ungefär. :up:

*inteavis, inteavis, inteavis, inteavis... ok väldigt avis :p* Så härligt det låter! :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 624
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar