Vinterföräldrar -17/18 del 2

Så söt liten :heart
Hur får hon näring när man inte ger mat? Är det dropp då eller?
Hoppas verkligen det går bra med maten nu. Vilken liten kämpe hon är!
Dropp stämmer bra. Nån gulvit sörja som specialbeställs, och skickas in genom specialinfarten som inte ens kan läggas på det sjukhus vi befinner oss nu. Varför göra det enkelt, liksom ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Vi diskuterade namn igen.
Vi är fortfarande lite oense om vår lista, men sambon fick i uppdrag att själv göra en lista med 10 namn varav minst 4 måste vara namn som inte redan står med. Han gjorde det bra, även om det i mitt tycke var tråkiga namn om man ska matcha det med Havanna :p

Jag har gärna ett enkelt, men ändå ovanligare namn. Han är inte på gamla namn (vilket jag hela tiden har vart men han har sagt nej till). Så det här ska bli spännande.

Men vi är överens om att ifall det mot förmodan skulle bli en pojk, då blir det en Maximilian.

Jag tcker att Verona skulle matcha Havanna bra.

Jag tyckte lite på skämt Mariana (se detta som ett dåligt skämt, då namnet är fint). Men Havanna är Cubas huvudstad och dom har mycket problem med Mariana. :p

Jag och sambon gjorde ett ryck med namnlistan igår. 20 namn bantades ner till 9, varav 3-4 är tilltalsnamnskandidater och resten mellannamn. Känns mer realistiskt än innan :D

Vet en kvinna som heter Mariana :)
Det andra stavas ju marijuana så då är det ju lugnt och en ganska rolig grej ändå :idea:

Jag tycker namnet i sig är väldigt fint. Men det är mest själva grejen Havanna-Mariana :p sambon gick dock inte med på det. Inte tyckte han att Aina var okej heller, men det är mest yrkesrelaterat.

Han kom med bästa förklaringen till att vi inte kunde ha namnet Samantha med... Han hade tydligen en flickvän när han var 11år. Hon hette Samantha och han glömde hela tiden bort det :rofl:

Mina kompisar hörde av sig för några veckor sedan och ville styra ihop en middag för mig (de vet att jag får andningssvårigheter av babyshowers, fine om nån annan vill ha det men det är inte min grej). Litet, intimt och bara mina absolut närmast sörjande. Så igår var det dags.

Plankstek till huvudrätt och tusen olika smaker av pannacotas till efterrätt. Lite lekar (ja, jag fick smaka bajs och gissa smaker på fruktpure :p Men det var lite kul). Och så trevligt det var, kände lite sorg när de åkte hem. Men känner att energin är laddad nu och mina 21 kvarvarande dagar till BF kan få gå fort :rofl:

:love:

Känner mig grinig å less idag, sambo och hans anställde kom överens om att jobba idag och jag vill ha han hemma men jag vet att det är totalt orimligt att be om det bara för jag vill speciellt när det ju faktiskt är bra ju mer måsten han får bort innan bebis kommer, samtidigt så vill jag oxå att han ska vara borta så jag kan sitta i min ensamhet och se dåliga filmer och hockey utan att han klagar :grin:

Jag ska snart lägga dottern (idag har jag vart en väldigt dålig mamma och det har blivit mycket tv tittande :()
Men jag hade lite föreningsarbete jag var tvungen att ta i och de jag pratat med hör till 2 generationer upp som gärna pratar i telefon i timtal. Men nu är det löst.

Så fort hon somnat ska jag försöka mig på att möblera om i köket lite. Jag har en tanke där, så jag hoppas det blir bra :D

(jag rensar och storstädar inte alls med en mindre förhoppning att det hela ska starta så jag slipper vara gravid) :angel:

Är det så man ska göra? :D fast isåfall kanske storstädning ska vänta nån vecka iallafall :angel:

Det är säkert bara en myt, men det sätter igång lite förvärkar om inte annat. När dottern kom så var det dagen efter ett besök på jul på Liseberg med massa promenerande = massa förvärkar.

Sedan vill jag kunna släppa in svärmor här mitt i natten utan dåligt samvete :D

Det är säkert bara en myt, men det sätter igång lite förvärkar om inte annat. När dottern kom så var det dagen efter ett besök på jul på Liseberg med massa promenerande = massa förvärkar.

Sedan vill jag kunna släppa in svärmor här mitt i natten utan dåligt samvete :D
Då kanske jag ska ta tag i att måla lite mer i köket, och ta en promenad :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 625
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar