Du kan få komma hit och putsa mina fönster annars (det är typ det tråkigaste jag vet)Då kanske jag ska ta tag i att måla lite mer i köket, och ta en promenad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan få komma hit och putsa mina fönster annars (det är typ det tråkigaste jag vet)Då kanske jag ska ta tag i att måla lite mer i köket, och ta en promenad
Tyvärr, även jag är en fönsterputshatare av rangDu kan få komma hit och putsa mina fönster annars (det är typ det tråkigaste jag vet)
Tyvärr, även jag är en fönsterputshatare av rang
Lägenheten vi flyttade ifrån i höstas fick putsade fönster en gång (utöver flyttstädningen som vi lät en firma göra) en gång på tre år... (Och då var det sambon som ledsnade på att inte se ut genom söderfönstret när solen låg på )Jag brukar torka av där hunden slickar på fönstret samt altandörren när det är för mycket yoghurthänder där. Annars har vi inte putsat dom många gånger under dessa 2 åren..
Han kom med bästa förklaringen till att vi inte kunde ha namnet Samantha med... Han hade tydligen en flickvän när han var 11år. Hon hette Samantha och han glömde hela tiden bort det
Jag känner lite skräckblandad förtjusning. Men mest peppad, är redo att sätta igång och få uppleva den och att äntligen få träffa bebisHaft så sjukt mycket förvärkar nu i två dagar - såå spännande! Tänk att bebis rent teoretiskt skulle kunna komma när som helst. Nu tror jag inte att han gör det än på några veckor, men det är i alla fall spännande. Har läst ut ”Föda utan rädsla” och håller nu på med ”Att föda”. Den senare än bättre tycker jag. Känner mig SÅ redo och peppad på förlossningen, har bara positiva känslor inför det. Börjar överväga att föda utan epidural och bara köra lustgas, men jag tänker att jag inte ska bestämma mig åt något håll utan bara ta det som det kommer med ett öppet sinne. Hur känner ni andra inför det som stundar? Pepp? Rädsla? Oro? Förväntan?
Haft så sjukt mycket förvärkar nu i två dagar - såå spännande! Tänk att bebis rent teoretiskt skulle kunna komma när som helst. Nu tror jag inte att han gör det än på några veckor, men det är i alla fall spännande. Har läst ut ”Föda utan rädsla” och håller nu på med ”Att föda”. Den senare än bättre tycker jag. Känner mig SÅ redo och peppad på förlossningen, har bara positiva känslor inför det. Börjar överväga att föda utan epidural och bara köra lustgas, men jag tänker att jag inte ska bestämma mig åt något håll utan bara ta det som det kommer med ett öppet sinne. Hur känner ni andra inför det som stundar? Pepp? Rädsla? Oro? Förväntan?
Ja, ett sådant vattentätt argument går ju bara inte att säga emot
Haft så sjukt mycket förvärkar nu i två dagar - såå spännande! Tänk att bebis rent teoretiskt skulle kunna komma när som helst. Nu tror jag inte att han gör det än på några veckor, men det är i alla fall spännande. Har läst ut ”Föda utan rädsla” och håller nu på med ”Att föda”. Den senare än bättre tycker jag. Känner mig SÅ redo och peppad på förlossningen, har bara positiva känslor inför det. Börjar överväga att föda utan epidural och bara köra lustgas, men jag tänker att jag inte ska bestämma mig åt något håll utan bara ta det som det kommer med ett öppet sinne. Hur känner ni andra inför det som stundar? Pepp? Rädsla? Oro? Förväntan?
Har förberett mig med hypnobirthing samt en kort kurs i föda utan rädsla. Vill inte ha eda (pga biverkningarna jag hört om) och hoppas att jag kommer att ligga med mina lurar och andas och lyssna på mina avslappningsövningar till krystvärkarna börjar :-D Hade en kompis som födde första barnet mha hypnobirthing och beskrev känslan "som kraftig mensvärk" - vill hemskt gärna kunna ha en liknande upplevelse. Andra vänner som jag berättar det för ser ut såhär och tycker att jag är lite dum i huvudet som inte vill ha eda.
Ja, börjar också tveka lite.. tänker att det mentala kommer göra en enorm skillnad och jag känner mig verkligen stark och väl förberedd mentalt så jag vill nog ge det ett försök med ”bara” det, men samtidigt känner jag ingen som helst prestige i att ändra mig och vilja ha ryggmärgsbedövning om det blir så längs med resans gång!
Jag har gått igenom två förlossningar. Första gången hade jag inställningen att jag provar utan eda och ser hur det går och tar det som det kommer. Valde till slut Eda precis i slutet och ångrade direkt när den börjar verka att jag inte hade tagit det tidigare.
Inför andra gången kom jag ju ihåg hur jag tänkt under första förlossningen men näää... jag tänkte att jag ska nog prova utan igen ändå. Öppnade mig helt utan Eda men valde sen av olika anledningar att ta den. Ångrade direkt att jag inte tagit den tidigare
Inför en ev trea så tänker jag att näää... jag skulle nog prova utan så länge som möjligt ändå! Man är knäpp
Fast jag ska tillägga att båda gångerna jag tagit Eda är det i samband med värkstimulerande dropp. Hade inte behövt Eda om det inte varit för den. Och jag tycker verlkligen att "prova och se hur det går och ta det som det kommer" är en bra inställning