Vinterföräldrar -17/18 del 2

En fråga till er som har fött tidigare - i facebookgruppen jag är med i så nämner väldigt många att dom dagarna/veckorna innan förlossning har haft ett ökat behov av att gå på toa och göra nr 2. Är det något ni känner igen?

Kan ju hoppas, bajsar väl mellan 4-7 ggr per dygn :rofl: Tur det inte är särskilt fast annars hade mina kottar (alltså :o) varit synnerligen upprörda.

Idag tog gubben initiativ till tapetsering så nu är jag glad igen :D Nu är det bara lite glider, ovanför dörr o fönster och sånt pilliga kvar innan all renoveringstapet är uppsatt. Ska måla dörr och dörrkarm imorgon :up:

Vi har bara åkt vagn ett par gånger och där har hon legat på rygg när den är i rörelse. Men hon verkar lite mer svårflörtad med vagnåkandet än vad brorsan var så jag har fått plocka upp henne efter en stund och bära.

På nätterna sover hon på sidan vänd mot mig och verkar sova bäst när vi ligger med ansiktena i samma höjd. Dagtid sover hon i nestet på sidan lite halvt på tvären så att det blir trångt och gosigt. Tog typ tre dagar innan jag fattade att jag var tvungen att lägga henne på sidan i nestet för att hon skulle sova vidare :p

Då sover hon i alla fall i nestet, det gör inte min :p
Men vagnen går bra så länge den rör sig, bilen och bärselen, annars är det famnen.
Och på nätterna ligger hon gärna och luktar på tuttarna :p
Hon verkar gilla vagnen, så skönt! Storebror var inte alls något vagn-barn.

Då sover hon i alla fall i nestet, det gör inte min :p
Men vagnen går bra så länge den rör sig, bilen och bärselen, annars är det famnen.
Och på nätterna ligger hon gärna och luktar på tuttarna :p
Hon verkar gilla vagnen, så skönt! Storebror var inte alls något vagn-barn.
Jag hade faktiskt gett upp nestet lite innan jag kom på knepet!

Hämtade ut nya sjalen idag och den fick tummen upp från henne! Ingenting jag vill använda på några promenader men den fungerar för att såsa omkring med hemma (baby k'tan). Hon får gå upp nåt halvkilo till så kommer det nog kännas bra med selen också.
Jag tänker att det kanske blir annat med en vagn med mer gung, nu har hon legat i "stadsvagnen". Vi har fortfarande inte fått tummen ur och skaffat en syskonvagn...

Jag är så fascinerad över hur olika barnen kan vara från dag ett! De är verkligen egna små personer:heart

BM idag, följer kurvan fint fortfarande, hade lite snabbare hjärtljud än tidigare men verkade inte som det var något barnmorskan ens reflekterade över så får lita på att det är inom det normala, och hon var rätt säker på att huvudet var neråt men han är fortfarande rörlig.

Igår var det exakt en månad till BF, helt galet va fort tiden gått :o

Och jag är glad att vi kunde hämta ut våran bil som varit på tvätt och lackförsegling för lånebilen vi fick ha medan dom jobbade med våran var inte godkänd av junior :angel:

@JeayL
Bra att allt var fint! Vad låg hjärtslagen på idag, och var brukar de ligga? :)

Här är det idag en vecka :nailbiting: till bf! Bebis har haft disco/rugbymatch i magen i 3 dagar nu, börjar fundera på om man kan få blåmärken inifrån? :p Annars mår jag ganska bra, tycker mig dock märka att fogarna känns mer "uppluckrade", det knäpper i framförallt framfogen om jag vänder mig i sängen eller kniper ihop benen. Det sistnämnda får också bebis att sparka till, vilket får mig att fundera på om jag typ klämmer hans huvud i bäckenet :o
Ska till Bm imorgon, så blir spännande att se vad hon säger om fixering etc.

BM idag, följer kurvan fint fortfarande, hade lite snabbare hjärtljud än tidigare men verkade inte som det var något barnmorskan ens reflekterade över så får lita på att det är inom det normala, och hon var rätt säker på att huvudet var neråt men han är fortfarande rörlig.

Igår var det exakt en månad till BF, helt galet va fort tiden gått :o

Och jag är glad att vi kunde hämta ut våran bil som varit på tvätt och lackförsegling för lånebilen vi fick ha medan dom jobbade med våran var inte godkänd av junior :angel:

Härligt! Idag har jag exakt en månad kvar till bf, men jag tror att vår lillgroda kommer ut tidigare.

Har tidigare legat kring 140-144, idag tror jag hon sa 150 kanske, får fråga sambon om han minns mer exakt men reagerade på att det var högre än det varit tidigare och barnmorskan skojade om att han kanske hade ett joggingpass där inne

Härligt! Idag har jag exakt en månad kvar till bf, men jag tror att vår lillgroda kommer ut tidigare.

Jag har gissat på 27 januari, sambon sa att han trodde 28 igår, två har gissat på 2/2 men man får väl se, känner väl egentligen inga direkta tecken på att det skulle vara jättenära egentligen men är ju alltid kul att gissa :D

Har tidigare legat kring 140-144, idag tror jag hon sa 150 kanske, får fråga sambon om han minns mer exakt men reagerade på att det var högre än det varit tidigare och barnmorskan skojade om att han kanske hade ett joggingpass där inne

Jag har gissat på 27 januari, sambon sa att han trodde 28 igår, två har gissat på 2/2 men man får väl se, känner väl egentligen inga direkta tecken på att det skulle vara jättenära egentligen men är ju alltid kul att gissa :D

Här har jag hela tiden gissat någon gång nästa vecka. (bf 8/2, planerat snitt 6/2).

Jag ska in på första ctg kurvan i morgon, det är så nedrans tråkigt att sitta där dryga timmen 2 gånger/vecka.
Men ja, det är bra att dom har koll och allt.

Idag och det kom redan smygande igår, har jag märkt av ett tydligt minskat insulinbehov. Ska ta det med bm i morgon tänkte jag. Man ska vara uppmärksam om man har ett minskat behov på 10-20% för det kan betyda att FL är på gång.
Det kan även betyda att moderkakan börjar bli trött och inte orkar ge ordentligt med näring till bebis (vilket är svårt att kolla upp). Så vi får se vad de säger.

Den molande mensliknande smärtan har återkommit under dagen. Men den har jag haft till och från ganska länge. Typiska förvärkar.

Här är det 5,5 evighetslånga veckor till BF :p. Var på femårskontroll med mellanbarnet idag och BVC-sköterskan vågade inte fråga om jag var gravid (visade det sig när jag berättade att så var fallet), sambon skrattade rätt gott åt det för det syns definitivt :rofl:

@JeayL

Här är det idag en vecka :nailbiting: till bf! Bebis har haft disco/rugbymatch i magen i 3 dagar nu, börjar fundera på om man kan få blåmärken inifrån? :p Annars mår jag ganska bra, tycker mig dock märka att fogarna känns mer "uppluckrade", det knäpper i framförallt framfogen om jag vänder mig i sängen eller kniper ihop benen. Det sistnämnda får också bebis att sparka till, vilket får mig att fundera på om jag typ klämmer hans huvud i bäckenet :o
Ska till Bm imorgon, så blir spännande att se vad hon säger om fixering etc.

Tjoho, nu närmar det sig verkligen! :bump: (Märks det att jag är sugen på fler bebisar i tråden? ;))

Så liten variation låter helt normalt (som allt annat du vet..:angel:) tycker jag :) Kotten har växlat mellan runt 130 och 150 på våra kontroller, och jag har fattat det som att det är just variation som är positivt :)

Jag ska in på första ctg kurvan i morgon, det är så nedrans tråkigt att sitta där dryga timmen 2 gånger/vecka.
Men ja, det är bra att dom har koll och allt.

Idag och det kom redan smygande igår, har jag märkt av ett tydligt minskat insulinbehov. Ska ta det med bm i morgon tänkte jag. Man ska vara uppmärksam om man har ett minskat behov på 10-20% för det kan betyda att FL är på gång.
Det kan även betyda att moderkakan börjar bli trött och inte orkar ge ordentligt med näring till bebis (vilket är svårt att kolla upp). Så vi får se vad de säger.

Den molande mensliknande smärtan har återkommit under dagen. Men den har jag haft till och från ganska länge. Typiska förvärkar.
Jag har ju gjort två ctg pga min noja när jag tyckt rörelserna minskat. Har närapå somnat båda gångerna :angel:

Har btw också mensvärk till och från, mest på nätterna. Jag både vill och inte vill att det ska dra igång snart, är lätt uttråkad, men också (fortfarande) livrädd för förändringen det innebär... :o

Jag har ju gjort två ctg pga min noja när jag tyckt rörelserna minskat. Har närapå somnat båda gångerna :angel:

Gjorde en när vi var inne och kollade sist, pga blödning. Men då gjordes dom ändå pga min oro. Nu har jag inget val, samt att 2 åringen var väldigt bra på att röra sig lite för mycket och sparkade så dopplarna (eller vad dom heter) tappade kontakten hela tiden.

Gjorde en när vi var inne och kollade sist, pga blödning. Men då gjordes dom ändå pga min oro. Nu har jag inget val, samt att 2 åringen var väldigt bra på att röra sig lite för mycket och sparkade så dopplarna (eller vad dom heter) tappade kontakten hela tiden.
Din första och min kotte låter lite som varandras motsatser :D

På första ctg:t och en gång hos vanliga Bm har dom för övrigt haft svårt att få in bebisens hjärtljud och istället bara hittat min puls, då blir man skapligt nojig kan jag meddela :cool:

Din första och min kotte låter lite som varandras motsatser :D

På första ctg:t och en gång hos vanliga Bm har dom för övrigt haft svårt att få in bebisens hjärtljud och istället bara hittat min puls, då blir man skapligt nojig kan jag meddela :cool:
Där har vi inte haft problem, även om hon lyckas vifta bort dopplern där med. Och börjar leva som ja, tänk headbangande rockartist med elgitarr i fixerat läge :rofl:

Och så fort hon börjar vifta så höjs såklart hennes puls med. Det är de längsta a minuterna någonsin :rofl:

I måndags fick hon börja äta igen efter 10 dagars fasta. Idag har hon börjat få en liten del av maten i flaska, istället för enbart genom sond. Totalt är det 8 ml mat som kommer ner i magen per timme, och så får hon fortfarande dropp intravenöst utöver det. Bara att hålla tummarna för att magen klarar av det den här gången. Än så länge har hon haft en del ont i magen, men inte blivit så svullen som tidigare, och när hon försöker ta i så bubblar det upp andra vägen istället :down:. Förhoppningsvis beror det bara på att systemet stått tomt så länge och nu ska sätta igång igen.
1820 gram hamnade vågen på idag, så hon går uppåt i alla fall.

img_5716.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 624
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar