Vinterföräldrar -17/18 del 2

Ca en månad. Om du har appen The Wonder Weeks så är det det sista utvecklingssprånget, nr 10 Systems :) Man kan ju så klart inte planera sitt liv kring utvecklingssprång som man inte vet exakt när de kommer infalla, men om möjligheten att anpassa fanns så skulle jag undvika inskolning mellan 17-19 mån ålder.

Man kan också ha appen, studera den noga och inse att inget stämmer för fem öre :D

Här kommer en väldigt sen uppdatering! I måndags fm 10.55 kom vår efterlängtade Luna ut :love: 4150g och 52cm lång. Från det att vi kom in för igångsättning till att hon var ute var nästan 27h så jag var heeelt slut! Har sedan dess helt varit inne i bebisbubblan och en vardag som inte längre finns.

Här kommer en väldigt sen uppdatering! I måndags fm 10.55 kom vår efterlängtade Luna ut :love: 4150g och 52cm lång. Från det att vi kom in för igångsättning till att hon var ute var nästan 27h så jag var heeelt slut! Har sedan dess helt varit inne i bebisbubblan och en vardag som inte längre finns.
Grattis! :)

Grattis! :banana:

Här är senaste listan tror jag, så det saknas några uppdateringar!

November
14 - cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

25 - Emrox, första barnet, flicka
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Stort grattis! 27 h låter utmattande, hoppas du fått ta igen dig lite sedan dess trots omställningen!

Stort grattis! 27 h låter utmattande, hoppas du fått ta igen dig lite sedan dess trots omställningen!
Inte jättemycket tid till återhämtning då det bara är mamma som duger för det mesta ;) men så fort hon är nöjd hos pappa så skyndar jag mig att sova eller typ duscha!

November

December

20 - Rugge, Första barnet

Januari
1 Emrox, första barnet. Flicka 4150g, 52cm bf 25 dec

Februari
20 - soom, första barnet

November

December

20 - Rugge, Första barnet. Född 11 december kl 0839. Flicka, 53 cm, 3375 kg

Januari
1 Emrox, första barnet. Flicka 4150g, 52cm bf 25 dec

Februari
20 - soom, första barnet

Fixade lite, hoppas ni tycker det är ok! :)

(Rimligt när man nyss skrev att man inte har tid att scrolla fram en lista? :p nja, men nu nattas sonen och jag sitter fast i en bebis.)

Januari

Februari
20 - soom, första barnet

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g (BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)

Man kan också ha appen, studera den noga och inse att inget stämmer för fem öre :D
Så kan det säkert vara. För oss har det stämt väldigt bra. Sen känner jag att det intressantaste är att se vad barnen lär sig vid varje språng och teorin kring det, inte att kartlägga när i kalendern det händer.

Vad är det för app? Är den bra att ha när barnet är fött?
Jag tycker att den är bra men samma information finns också gratis på nätet. I alla fall, det man kommit fram till är att bebisars utveckling sker i språng och att dessa sker vid ungefär samma ålder för alla bebisar (obs ålder räknat från BF, inte faktiskt födelsedatum). När dessa språng inträffar blir barnen gnälliga, äter sämre, sover sämre och vill ha mer närhet. Som förstagångsförälder kan det vara tröstande - och intressant - att läsa vad det här beror på och hur länge det kommer pågå.

Jag tycker att den är bra men samma information finns också gratis på nätet. I alla fall, det man kommit fram till är att bebisars utveckling sker i språng och att dessa sker vid ungefär samma ålder för alla bebisar (obs ålder räknat från BF, inte faktiskt födelsedatum). När dessa språng inträffar blir barnen gnälliga, äter sämre, sover sämre och vill ha mer närhet. Som förstagångsförälder kan det vara tröstande - och intressant - att läsa vad det här beror på och hur länge det kommer pågå.

Låter väldigt bra att ha så man orkar ta sig igenom de perioderna lättare! Även om det såklart går att googla.

Så kan det säkert vara. För oss har det stämt väldigt bra. Sen känner jag att det intressantaste är att se vad barnen lär sig vid varje språng och teorin kring det, inte att kartlägga när i kalendern det händer.
För oss stämde stegen nästan på dagen. Körde dock genom preglife, efter FL då den går över till barnläge.

Trenden hittills i gruppen verkar vara att föda innan BF :angel: Hoppas det fortsätter vara en trend för majoriteten (och att jag hör till den :cautious:)
Jag instämmer i kören! Jag tror att vi får bebis inom 1-2v men det ska bli spännande att se om det blir så.
Kan vara så att endel av känningarna jag har försvinner efter antibiotikakuren jag ska gå nu.
Men jag hade gärna åkt in redan ikväll..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 623
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 485
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar