Vinterföräldrar -17/18 del 2

Såna bebisar har jag beställt på båda gångerna :cautious: De var nog slut i lager... :D

Haha om jag ser till vad vi avlat på kommer vi inte få en sån :D Just nu tror jag att det är en liten mini Monifa som bakas där inne. Och det innebär temperament :p och styrka. Mina föräldrar berättar ofta om läkarens förvåning när han skulle göra nån hälsokoll på mig efter fl och jag höll huvudet mer eller mindre själv (om än ostadigt) "detta ska inte vara möjligt" :angel:

Men om den middagen kommer om 2 månader eller 2 år spelar inte så stor roll. Jag vill kunna njuta av maten och det kan jag inte nu.

@Heulwen tack :)

Konstiga kroppsliga grejer, sambo reagerade nyss på att jag var svullen om läpparna och blev orolig för att jag fått en allergisk reaktion på något

Har även haft onda händer och fingrar som knappt går att vika när jag vaknar

Är de normalt och sånt som kan vänta till bm på torsdag?

Angående sammandragningar. Jag har fått som två stycken när magen blivit hård och då fått ganska ont, båda gångerna i samband med att jag rest mig från sängen. Läst att de inte ska göra direkt ont utan att bara magen ska kännas spänd men det gör ont ganska långt ned. Det kanske snarare är sträckningar i ligamenten, vad tror ni? Sedan har jag upplevt att magen/livmodern bara spänt sig utan någon smärta.

Tror rent logiskt jag kommer gå över tiden då det dels är första barnet och min mamma gick 1 vecka över tiden med min bror (förstfödd). Men jag någon sort känsla att hon kan komma 1-2 veckor tidigare, vet inte varför ...

Min mamma födde min bror på 4 h trots att han var först och jag kom på 30 min (andra barnet), får se om det går i arv. :nailbiting:
Har funderat på om sånt där kan gå i arv, men vill nog inte ha någon av mammas förlossningar.. :nailbiting: Min bror är född med akut snitt i v37 eftersom han (om jag fattat/minns rätt) låg i säte med navelsträngen hårt runt halsen vilket upptäcktes när hon sökte för minskade fosterrörelser. Jag är född tre veckor över tiden efter en lång och utdragen förlossning. Hon vägrade igångsättning eftersom hon ville uppleva en naturlig förlossning den gången.

Jag har hela tiden tänkt att bebis nog kommer någon hel/halv vecka tidigt, men nu börjar jag tro mer på att dra över, kanske för att det inte känns som om kroppen börjat förbereda sig så mycket :p

Har funderat på om sånt där kan gå i arv, men vill nog inte ha någon av mammas förlossningar.. :nailbiting: Min bror är född med akut snitt i v37 eftersom han (om jag fattat/minns rätt) låg i säte med navelsträngen hårt runt halsen vilket upptäcktes när hon sökte för minskade fosterrörelser. Jag är född tre veckor över tiden efter en lång och utdragen förlossning. Hon vägrade igångsättning eftersom hon ville uppleva en naturlig förlossning den gången.

Jag har hela tiden tänkt att bebis nog kommer någon hel/halv vecka tidigt, men nu börjar jag tro mer på att dra över, kanske för att det inte känns som om kroppen börjat förbereda sig så mycket :p

Vet inte om det finns några direkt vetenskapliga belägg för att det går i arv, har läst lite vagt i böcker att det "kan" gå i arv. Håller tummarna att du slipper den ärftliga faktorn!

Jag väntar gärna på den tiden :D Det är jag fullt införstådd i. Om man inte har tur och får en snäll bebis som man kan ta med som sover sig igenom besöket :angel:

En sagan bebis hade jag gärna haft. Här har det vart fullt liv från dag 1. Men det var absolut lättare att gå på restaurang med en 2 månaders än med en 2 åring med spring i benen..
Nu får vi ibland muta 2 åringen på restaurang med mobilen. Men det är bara de gånger det är extra jobbigt. Kanske 2/10 gånger. För verken vi eller andra gäster tycker om när ett barn med alldeles för mycket spring i benen stör :p

En sagan bebis hade jag gärna haft. Här har det vart fullt liv från dag 1. Men det var absolut lättare att gå på restaurang med en 2 månaders än med en 2 åring med spring i benen..
Nu får vi ibland muta 2 åringen på restaurang med mobilen. Men det är bara de gånger det är extra jobbigt. Kanske 2/10 gånger. För verken vi eller andra gäster tycker om när ett barn med alldeles för mycket spring i benen stör :p

Ja en 2 månaders kommer ju ingenstans själv (däremot kan den ju göra mindre önskvärda ljud :angel:). Haha nä störande barn är ingen höjdare. Jag blir väldigt stressad av sånt också (vet när grabben hemma kanske inte vart sitt mest samarbetsvilliga "jag" så har jag blivit svinstrrssad. Inte för att jag tror att jag blir dömd eller nått utan mer för att det stör). Tur hämtmat finns :p

Konstiga kroppsliga grejer, sambo reagerade nyss på att jag var svullen om läpparna och blev orolig för att jag fått en allergisk reaktion på något

Har även haft onda händer och fingrar som knappt går att vika när jag vaknar

Är de normalt och sånt som kan vänta till bm på torsdag?
Om du inte har några andra symptom t.ex huvudvärk, ont högt upp på magen eller ser suddigt och du inte svullnar kopiöst mycket kan det nog vänta. Det kan ju vara en hod idé att ta med sig en burk morgonurin till besöket på torsdag så slipper du det mecket om det finns behov av att kolla extra.

Börjar du domna/får väldigt ont i händer kan du ringa arbetsterapeut för att få ortoser om det beror på karpaltunnelsyndrom.

Ja en 2 månaders kommer ju ingenstans själv (däremot kan den ju göra mindre önskvärda ljud :angel:). Haha nä störande barn är ingen höjdare. Jag blir väldigt stressad av sånt också (vet när grabben hemma kanske inte vart sitt mest samarbetsvilliga "jag" så har jag blivit svinstrrssad. Inte för att jag tror att jag blir dömd eller nått utan mer för att det stör). Tur hämtmat finns :p
Bebisljuden är ingenting jämfört med de illvrål en tvååring kan få till:angel:

Bebisljuden är ingenting jämfört med de illvrål en tvååring kan få till:angel:

Ja dom ljuden är spännande :rofl:

@Monifa Det mest spännande den första tiden är att inget är som man faktiskt föreställde sig från början :p Men man hittar sin roll i det hela, hur konstigt det än känns. Och ljuden på en 2 månaders är lite mer som musik än om man jämför när du kommer upp i 2 års åldern och får egen vilja :banghead:
Men lite så här med, jag vill inte störa de andra som äter för mycket. Därför tar jag till "muta" om så skulle behöva.

@FeatherCloud min mamma hade långa utdragna förlossningar där iaf en avslutades med tång, jag hade snabba (hennes 26 resp 18 timmar inne på fl mot mina 4 resp 1,5). Jag har inte alls samma kroppsbyggnad som min mamma utan brås mer på pappas sida och har väl fått de "fl-generna" (om det nu finns sådana :p). Min syrra är en kopia av mamma och väntar sitt första barn nu så det blir "intressant" att se om hon får en liknande fl som mamma haft. Fast det har jag såklart inte sagt högt till henne :angel:

Jag gjorde en fläskfilegryta nu med ädelost och vitlök. Tänkte mig inte riktigt för. Men om jag googlat rätt ska kvibilles trekanter vara ok samt att det är uppvärmt. (läst hos trygg hansa, så det känns som en ganska seriös källa)

Någon som har koll?

Kom sedan fram till att bebis är i stort sett färdigbakad. Någon vecka till. Så jag känner mig lugn. Gott var det i vart fall och det var första gången dottern ätit kött, pasta och sås innan hon klämt i sig en skål broccoli.

Ja dom ljuden är spännande :rofl:

@Monifa Det mest spännande den första tiden är att inget är som man faktiskt föreställde sig från början :p Men man hittar sin roll i det hela, hur konstigt det än känns. Och ljuden på en 2 månaders är lite mer som musik än om man jämför när du kommer upp i 2 års åldern och får egen vilja :banghead:
Men lite så här med, jag vill inte störa de andra som äter för mycket. Därför tar jag till "muta" om så skulle behöva.

Jag lever ihop med en grabb som nu nått upp till sen aktningsvärda ålder:6 år. Så det där med ljud på "äldre" barn har jag full koll på :p Men jag tycker ändå bebisvrål är hemska. De kan man ju inte säga till utan det är ju skriket ett uttryck av behov.

Jag lever ihop med en grabb som nu nått upp till sen aktningsvärda ålder:6 år. Så det där med ljud på "äldre" barn har jag full koll på :p Men jag tycker ändå bebisvrål är hemska. De kan man ju inte säga till utan det är ju skriket ett uttryck av behov.

Får jag rätta. Andra bebisar vrål. Ens egna bebis är faktiskt inte alls lika farligt. Där lär man sig vad de olika skriken betyder :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 623
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 485
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9