Vinterföräldrar -17/18 del 2

Vi har gjort fotavtryck idag. Hennes fötter har vuxit rätt mycket på kort tid, men är ändå pyttesmå.

Vi har det lite jobbigt psykiskt pga en del omständigheter. Men njurvärdena går ner och hon har fått komma ur kuvösen och in i värmesäng istället. Lungorna behöver dock mer stöd nu, men det ska förhoppningsvis funka bra snart igen.

Många kramar! :heart

Vi har gjort fotavtryck idag. Hennes fötter har vuxit rätt mycket på kort tid, men är ändå pyttesmå.

Vi har det lite jobbigt psykiskt pga en del omständigheter. Men njurvärdena går ner och hon har fått komma ur kuvösen och in i värmesäng istället. Lungorna behöver dock mer stöd nu, men det ska förhoppningsvis funka bra snart igen.

Mysigt, och härligt att det går åt rätt håll!

Det är väldigt olika tror jag. Varken jag eller mina barn var vdrabbade av separationsångest. Redan från början var jag ifrån dom 1-2 nätter i veckan eftersom jag och pappan var separerade. Oftast så sov han över i min lägenhet och jag flydde fältet. De flesta verkar dock inte funka så utan har som de själva ofta uttrycker det inget behov av att vara ifrån sina barn, jag ville att barnen och pappan skulle umgås och jag ville inte umgås med pappan.

Min bror gifte sig när mina döttrar var 3 månader, jag tog inte med dom utomlands (han gifte sig i ett annat land), de spenderade en natt hos mina vänner (eftersom pappan var upptagen av nånting) och vi hade tränat in dom innan under lång tid.

Härligt att höra att det kan fungera! Jag hoppas ju att bebisen ska vara nöjd med att vara med sin pappa, även om det blir en hel helg, skulle kännas lite sorgligt annars.. Men jag håller inte för helt osannolikt att jag inte kommer bli en sån där mamma som inte klarar av att vara ifrån bebisen. :angel:

Ni som har barn sedan tidigare, hur tidigt har ni känt att ni kan vara ifrån dom för en helg? Min bästa vän gifter sig i oktober och jag vet att hon skulle älska om vi åkte till Irland för en helg på möhippan, men vet inte om jag kommer känna mig redo att lämna bebis så tidigt (bebisen är då ca 8 månader)?

Vår dotter sov borta första gången runt 5 månaders ålder. Hos farmor och farfar. De har en mycket bra kontakt. Det viktiga för oss var att vi först gången var i närheten och kunde komma om det var något.
Sedan gäller det att våga. Att man som mamma vågar lita på att barnvakten kan ta hand om bebis. Hos oss har vi att hos oss är det våra regler hos farmor är det farmors regler.
Men testa några gånger innan. Sedan tänker även jag att, pappa är minst lika kapabel att ta hand om sitt barn som mamma är.

1 vecka kvar......
Så mycket känslor av olika slag.
Förväntningar, oro, glädje, längtan, ovisshet är bara några.

Sovande är jobbigt nu.
Ibland känns det som att tösen ska bryta sig ut mellan revbenen ala splatterfilmsvarinten.

Jag vet hur du har det, hade det precis likadant fram tills för en vecka sen. Många känslor och ont på diverse ställen. Skönt att ha bebis på utsidan istället, även om man har andra krämpor och många känslor och sömnbrist :p

Ni som har barn sedan tidigare, hur tidigt har ni känt att ni kan vara ifrån dom för en helg? Min bästa vän gifter sig i oktober och jag vet att hon skulle älska om vi åkte till Irland för en helg på möhippan, men vet inte om jag kommer känna mig redo att lämna bebis så tidigt (bebisen är då ca 8 månader)?

Första gången jag var iväg från sonen var när jag låg på BB med lillasyster :p
Barnvakt har vi bara haft en kväll, men det är mest för att vi inte har någon släkt eller annan naturlig barnvakt i närheten... min släkt bor minst 30 mil bort och sambons i England, så blir inte så ofta de ses. Hade varit underbart om barnen kunnat få en närmre kontakt med släkten, och lite avlastning för oss.

@Evenstar hur funkar det med storebror nu?
Det är ju min största noja:p

I början var han arg, han slog till och med efter henne, speciellt när pappa försökte hålla henne. Han tyckte nog det var lite konstigt att jag satt och höll i en bebis, men när pappa skulle ta henne, där gick gränsen...
Under veckan har han blivit mer och mer nyfiken på henne dock. Vi försöker att han får hjälpa till så mycket det går så att han ska känna sig delaktig. Hämta en handduk eller hjälpa till att ta på henne strumpan. Han visar också att han vill hjälpa till. Försöker ge henne hans napp eller ta av henne mössan när vi kommer in osv. Busar genom att killa henne på foten och så :p Sen får man vara med precis hela tiden för särskilt försiktig är han ju inte...

Det är skönt att sambon är hemma månaden ut, fasar fortfarande lite över att ta hand om båda själv :angel:

På tal om att sy, fick hem ulltyget till overallen jag ska sy. Ska samla mycket tålamod innan jag hugger tag i den godingen :angel:

Fy farao vad trött jag varit idag, varenda kilogram på denna gravida kropp har känts som hundra kg. Förlovningsringen hänger nu även kring halsen för märker att händerna svullnat lite och ikväll brinner fötterna trots stödstrumpor :grin: Nu börjar jag märka att kroppen inte är så satans elegant längre. Tur det bara är 8 veckor kvar :laugh:

På fredag ska jag och gubben checka in på hotell och bara äta god mat, bubbla pool och slappa. Ska bli så skönt! Kanske han får tummen ur att föreslå ett datum vi kan viga oss på också, hoppas för hans skull att det datumet är innan bebis föds annars kommer nog denna hormonsprudlande hjärna tolka det som att jag ska dö ogift :meh:

Vi hade min bror med fru och bebis på besök i helgen och fick visa upp vår bebisgarderob. Dom tyckte att vi hade alldeles för lite i minsta storleken (vi köpte mycket i USA och där har dom 0-3 mån, 3-6 mån och 6-9 mån). Visade sig att det jag helst vill ha med till BB är 6-9 mån. :angel: Så nu ska jag köpa på mig lite mer. Men hur mycket är lagom tills man vet hur stor bebisen är?

1 pyjamas, 2 set med body+byxor och en "mysoverall" i strl 50 och motsvarande i 56?

Jag skulle tycka att det var jättetråkigt att ha köpt på mig massor i strl 50 som han sen inte kan ha. :down: Tänker att det går snabbt att beställa hem från nätet så man kan ju komplettera redan på BB när man har sett den lilla knodden. :D
Eller så blir de som min bebis och vägrar kläder överhuvudtaget :angel: Enda gången han har kläder är när vi går ut, hemma är det bara blöja (är väldigt varm av sig). Stl 50 var i minsta laget redan vid födseln och 56 börjat bli litet nu efter två veckor...
Jag köpte ett antal plagg i 50-56 på blocket mest för att ha lite hemma, en kommer också långt med lite olika filtar :up:

:rofl::rofl::rofl:

Det får bli trosor av det!

Vad hände? ;)

Allt som kan gå fel tror jag! :rage:
Först tänker jag två gånger när jag klipper ut tyget, det blir rätt.. Tills jag inser att jag har klippt ett benjävel i strl 92 och ett i 98 :rage: dock var det som tur var ganska lätt att lösa.
Sedan ska jag sy ihop skiten, självklart lyckas jag då sy ihop framsida med framsida och baksida med baksida... Alltså blir grenen lätt efterbliven, då ena sidan är en framgren och den andra sidan självklart då en baksida... :banghead:

Jag tjurar ihop och klipper ut ett nytt mönster. Där blir verkligen allt rätt (dom blev klara med). Men du tror väl inte att tvillingnålsatan som jag köpte idag gick sönder med ca 10cm kvar... :cool:
Så nu är sömmarna lite olika :p
Men jag tror dessa blev riktigt bra. Ska testa dom i morgon..

(sedan att ena benet blev 1cm längre än det andra, det tänker jag låtsas om att jag inte ser!)

Men av de andra två skitbyxorna kommer det bli trosor och mössor!

På tal om att sy, fick hem ulltyget till overallen jag ska sy. Ska samla mycket tålamod innan jag hugger tag i den godingen :angel:

Fy farao vad trött jag varit idag, varenda kilogram på denna gravida kropp har känts som hundra kg. Förlovningsringen hänger nu även kring halsen för märker att händerna svullnat lite och ikväll brinner fötterna trots stödstrumpor :grin: Nu börjar jag märka att kroppen inte är så satans elegant längre. Tur det bara är 8 veckor kvar :laugh:

På fredag ska jag och gubben checka in på hotell och bara äta god mat, bubbla pool och slappa. Ska bli så skönt! Kanske han får tummen ur att föreslå ett datum vi kan viga oss på också, hoppas för hans skull att det datumet är innan bebis föds annars kommer nog denna hormonsprudlande hjärna tolka det som att jag ska dö ogift :meh:

Bröllop :love:

Allt som kan gå fel tror jag! :rage:
Först tänker jag två gånger när jag klipper ut tyget, det blir rätt.. Tills jag inser att jag har klippt ett benjävel i strl 92 och ett i 98 :rage: dock var det som tur var ganska lätt att lösa.
Sedan ska jag sy ihop skiten, självklart lyckas jag då sy ihop framsida med framsida och baksida med baksida... Alltså blir grenen lätt efterbliven, då ena sidan är en framgren och den andra sidan självklart då en baksida... :banghead:

Jag tjurar ihop och klipper ut ett nytt mönster. Där blir verkligen allt rätt (dom blev klara med). Men du tror väl inte att tvillingnålsatan som jag köpte idag gick sönder med ca 10cm kvar... :cool:
Så nu är sömmarna lite olika :p
Men jag tror dessa blev riktigt bra. Ska testa dom i morgon..

(sedan att ena benet blev 1cm längre än det andra, det tänker jag låtsas om att jag inte ser!)

Men av de andra två skitbyxorna kommer det bli trosor och mössor!

Haha nä låter ju som att det flöt på sådär bra. Men förhoppningsvis gör du inte om det:angel: Appropå nålar, alltid minst en reserv hemma :D

Ja, det kan nog bli lite stressande.. tror inte att hon skulle uppskatta tanken heller om det sen visade sig att jag inte kunde åka med. :crazy:

Nej, det vore ju ett tråkigt antiklimax! Sedan håller jag förstås med om att bebisen har en pappa också, svårigheten ligger väl i att förutse perioder av mammighet/pappighet och andra utvecklingssprång, runt 9 månader brukar det vara ett rätt märkbart (mina barn har sovit uselt då :meh:).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 031
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 586
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar