Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jo egentligen är det väl sunt att de inte bara beviljar det huxflux men man blir lite fundersam när det verkar vara så olika beroende på var man bor.

Skönt ändå att du får känna att du får någon bra dag då och då:)

Tydligen ska dock Halland vara ett av de lättaste länen att få snitt i. Men det är då inget jag märker av just nu :p
Vi kvinnor är ändå gjorda för att producera bebisar, även att föda. Sedan har absolut inte alla de förutsättningarna, men kroppen är en häftig grej som faktiskt löser en sådan sak.
. Jag förstår även rädslor, jag har mina pga förra förlossningen. Har även fått medhåll av både sköterskor och andra, att min rädsla är befogad. Så det känns ä då "bra".

Ja man får ta vara på de bra dagarna. Idag är nog en extra bra dag, dottern vaknade inte fören 8 i morse (5.30 är vanligt annars). Så nu ska vi snart steka pannkakor.

BM idag, 31+5, och magen är fortfarande prick på kurvan. Bebis ligger med huvudet nedåt, vore skönt om hon fortsatte så och fixerade sig tidigt så att man slipper noja för fellägen.

Fick även väga mig igen, för första gången sedan inskrivningen i vecka 12. Vägde mig ju själv hemma härom veckan och hade inte gått upp nämnvärt sedan dess, så ligger fortfarande plus ca 9-10 kg sedan innan jag blev gravid.

Jag fick lite ågren sist jag var på mvc och vägde mig. Alla andra vikter är inskrivna efter att jag vägt mig hemma. Visade sig att vågen hemma och den på mvc har ca 2kg skillnad.

Var också hos BM idag och hade också SF-mått prick på kurvan :). Ligger dock några veckor efter, 28+6 idag.

Det är lite fascinerande det där, att magen växer så jämnt!

Jag fick lite ågren sist jag var på mvc och vägde mig. Alla andra vikter är inskrivna efter att jag vägt mig hemma. Visade sig att vågen hemma och den på mvc har ca 2kg skillnad.

Jag är glad att jag inte behövt väga mig så mycket, för det känns mest ångestframkallande. Sen är det ju precis som du säger, att vågar ofta diffar. Idag vägde jag mig med rejält med gröt i magen, och dessutom kissnödig, det påverkar ju också!

Det är lite fascinerande det där, att magen växer så jämnt!

Min gör inte det.. Min håller på att spränga kurvan! :o:D Tror ju dock att bebis är två veckor äldre än bf och då stämmer mina mått bra. Så vi får väl se när han behagar att titta ut!

Inser dock att vår planerade Åreresa isf blir i vecka 38. Living on the edge så att säga. :angel:

Min gör inte det.. Min håller på att spränga kurvan! :o:D Tror ju dock att bebis är två veckor äldre än bf och då stämmer mina mått bra. Så vi får väl se när han behagar att titta ut!

:D
Men förhoppningsvis följer han sin kurva? Det är ju inget självändamål att träffa just medelkurvan :)

Dagens gnäll och suck: förkylning nr 2 på tre veckor! :meh: Har iofs (såklart) som generell princip att när en är sjuk ska en vara hemma, men nu går jag hem med lite dåligt samvete iom allt jag behöver göra klart och lämna över till kollegor innan jag går hem på FL i jul. Samtidigt som motivationen är noll för allt detta, pga kort tid kvar och trött och sliten sen innan.

Fick själv ta över ett projekt jobbet efter sommaren, av en kollega som gick hem på FL och följaktligen struntade ganska totalt i lösa trådar och ifall det blev bra eller inte. Kändes sådär kul och jag vill helst inte att mina kollegor ska känna likadant i vår...

1 vecka kvar......
Så mycket känslor av olika slag.
Förväntningar, oro, glädje, längtan, ovisshet är bara några.

Sovande är jobbigt nu.
Ibland känns det som att tösen ska bryta sig ut mellan revbenen ala splatterfilmsvarinten.

Dagens gnäll och suck: förkylning nr 2 på tre veckor! :meh: Har iofs (såklart) som generell princip att när en är sjuk ska en vara hemma, men nu går jag hem med lite dåligt samvete iom allt jag behöver göra klart och lämna över till kollegor innan jag går hem på FL i jul. Samtidigt som motivationen är noll för allt detta, pga kort tid kvar och trött och sliten sen innan.

Fick själv ta över ett projekt jobbet efter sommaren, av en kollega som gick hem på FL och följaktligen struntade ganska totalt i lösa trådar och ifall det blev bra eller inte. Kändes sådär kul och jag vill helst inte att mina kollegor ska känna likadant i vår...

Usch vad segt! Förstår precis känslan. :(

1 vecka kvar......

Sovande är jobbigt nu.
Ibland känns det som att tösen ska bryta sig ut mellan revbenen ala splatterfilmsvarinten.

åååh, det är så spännande att det är så kort tid kvar! :love: Förstår att det måste göra ont. Jag tycker att min lillgrabb verkligen har blivit "bättre" på att trycka på revbenen bara den senaste veckan, nu kan det göra riktigt ont emellanåt, vill då inte ens tänka på hur det ska kännas när han är ännu lite större. :crazy:

Ni som har barn sedan tidigare, hur tidigt har ni känt att ni kan vara ifrån dom för en helg? Min bästa vän gifter sig i oktober och jag vet att hon skulle älska om vi åkte till Irland för en helg på möhippan, men vet inte om jag kommer känna mig redo att lämna bebis så tidigt (bebisen är då ca 8 månader)?

@Sofie_B Det där är npg väldigt olika från person till person och svårt att sia om innan.
Jag var helt tvärsäker på att jag skulle pumpa, lämna bort till andra osv. Men så kom det en individ till oss som behövde väldigt mycket trygghet och det är nu efter sommaren (han blir 2 i januari) som vi använt barnvakt förutom för max halvdagar (och de halvdagarna kom efter ett års ålder).
Jag var ifrån honom mer än för någon timme första gången när han var 6 månader och det var på en möhippa, då var han med sin pappa.
De två gånger vi haft barnvakt över natten har det fungerat bra men man märker av det dygnen efter (främst på nätterna) att han blir oroligare.

Å andra sidan har jag en kompis som åkte iväg över en helg när deras första barn var 3 månader och lämnade bebisen hos morföräldrarna (hon ammade inte).

@Sofie_B Det där är npg väldigt olika från person till person och svårt att sia om innan.
Jag var helt tvärsäker på att jag skulle pumpa, lämna bort till andra osv. Men så kom det en individ till oss som behövde väldigt mycket trygghet och det är nu efter sommaren (han blir 2 i januari) som vi använt barnvakt förutom för max halvdagar (och de halvdagarna kom efter ett års ålder).
Jag var ifrån honom mer än för någon timme första gången när han var 6 månader och det var på en möhippa, då var han med sin pappa.
De två gånger vi haft barnvakt över natten har det fungerat bra men man märker av det dygnen efter (främst på nätterna) att han blir oroligare.

Å andra sidan har jag en kompis som åkte iväg över en helg när deras första barn var 3 månader och lämnade bebisen hos morföräldrarna (hon ammade inte).

Ja, förstår det. Min brors barn kan inte ens vara utan sin mamma en dag och då är hon 8 månader. Dom har inte lämnat henne med barnvakt en sekund utan hon är alltid med någon av föräldrarna. Så det är nog svårt att sia om.. kanske dumt att planera för något så stort, om inte man med bebis följer med iofs och att han har honom under "aktiviteterna" men att vi bor och sover ihop.. Fast det kanske dom andra tycker är tråkigt på en möhippa. :angel:

Fy, krya på dig!

1 vecka kvar......

Sovande är jobbigt nu.

Wow, nu är det verkligen nedräkning!

Ni som har barn sedan tidigare, hur tidigt har ni känt att ni kan vara ifrån dom för en helg? Min bästa vän gifter sig i oktober och jag vet att hon skulle älska om vi åkte till Irland för en helg på möhippan, men vet inte om jag kommer känna mig redo att lämna bebis så tidigt (bebisen är då ca 8 månader)?

Min dotter sov över hos sina farföräldrar första gången när hon var runt fyra månader. Vi är där väldigt mycket och svärmor ville prova. Vi bor tio minuter därifrån så skulle det ha gått åt fanders hade det inte varit någon ko på isen. Två nätter borta sov hon kanske vid ett års ålder, minns inte riktigt (jag har aldrig haft svårt för såna saker så jag lägger det inte på minnet).

(Dottern sover ofta hos svärföräldrarna, inte för att vi behöver barnvakt så ofta utan dels för att ungen vill inte alltid med hem :p och dels svärföräldrarna älskar att ha barnbarnen där. :) )

Vi har gjort fotavtryck idag. Hennes fötter har vuxit rätt mycket på kort tid, men är ändå pyttesmå.

Vi har det lite jobbigt psykiskt pga en del omständigheter. Men njurvärdena går ner och hon har fått komma ur kuvösen och in i värmesäng istället. Lungorna behöver dock mer stöd nu, men det ska förhoppningsvis funka bra snart igen.

Säger som @Positron , det är jättesvårt att veta innan! Jag hade mest känt mig pressad av att ha en sådan sak inplanerad, men vet ju att det fungerar för andra.

Det är väldigt olika tror jag. Varken jag eller mina barn var vdrabbade av separationsångest. Redan från början var jag ifrån dom 1-2 nätter i veckan eftersom jag och pappan var separerade. Oftast så sov han över i min lägenhet och jag flydde fältet. De flesta verkar dock inte funka så utan har som de själva ofta uttrycker det inget behov av att vara ifrån sina barn, jag ville att barnen och pappan skulle umgås och jag ville inte umgås med pappan.

Min bror gifte sig när mina döttrar var 3 månader, jag tog inte med dom utomlands (han gifte sig i ett annat land), de spenderade en natt hos mina vänner (eftersom pappan var upptagen av nånting) och vi hade tränat in dom innan under lång tid.

Vi har gjort fotavtryck idag. Hennes fötter har vuxit rätt mycket på kort tid, men är ändå pyttesmå.

Vi har det lite jobbigt psykiskt pga en del omständigheter. Men njurvärdena går ner och hon har fått komma ur kuvösen och in i värmesäng istället. Lungorna behöver dock mer stöd nu, men det ska förhoppningsvis funka bra snart igen.

Det låter som att det knallar på för lilltösen, men jag hoppas verkligen att du/ni också får rätt/bra stöd snart! :heart Tänk, imorgon är det väl treveckorsdagen?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 031
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 586
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar