Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag haft värkar i åtta timmar och de tilltar hela tiden. Snart borde det vara rätt antal och längd på dem. Går dock fint att andas och ev duscha sig genom. Det har känts som mensvärk hela tiden, senaste timmarna är det som kraftig mensvärk, smärta i ryggslutet och ljumskar. När det kommer en är det omöjligt att missa för mig @Maja_Kandi

och med vetekudde i soffan är buke högprioriterat :angel:

Åh så spännande det låter! Heja heja! Klart att buke måste vara hög prio. ;)

Tack för beskrivning, låter ju som att man faktiskt kommer fatta vad det är. :p Hinner det bli helt lugnt och smärtfritt mellan värkarna?

Nu var du snabbare än mig :p
Usch jag ser inte fram emot att få kraftig mensvärk, inte den typen jag haft i mina år iaf där jag spytt, fått yrsel och nästan svimmat av smärta. Och nu kan man inte ens ta starka smärtstillande för det :nailbiting:

Fast det är väl just det man kan? ;)

Åh så spännande det låter! Heja heja! Klart att buke måste vara hög prio. ;)

Tack för beskrivning, låter ju som att man faktiskt kommer fatta vad det är. :p Hinner det bli helt lugnt och smärtfritt mellan värkarna?
Jadå, du ska hinna bli i princip smärtfri emellan. Det är iaf det normala. Sedan var smärtan känns är olika, mage, rygg, ljumskar. Jag hade mycket i ryggen och sen då sammandragningar i magen på det. You wont miss it.

Ja när man väl är där förstås! :D Men jag tänkte på tiden man går hemma och väntar på att det ska bli värre och tätare. Har ju ingen lust att gå runt och spy och tuppa av här hemma :p Och på vägen till sjukhuset :eek:

Men visst får man väl ta alvedon och/eller citodon hemma? Det hade jag för mig iaf... :o

Tack för alla gratulationer. Vi mår bra, Havanna kommer bli en liten tjockis om hennes matvanor fortsätter som dom är nu. Man förstår inte riktigt att hon är vår, hon är söt och så och jag tycker otroligt mycket om henne. Men jag förstår inte riktigt att hon faktiskt är av mitt egna kött och blod.

Jag känner mig mest överkörd. Igår promenerade vi en sväng i korridoren. 50m fram och tillbaka tog ungefär 40min. Lite som att någon sätter kniv i snittet och snurrar runt.
Så lär bli kvar här några dagar till för som det är nu kommer jag aldrig ta mig upp för trappan hemma.

Skriver lite mer ingående om förlossningen när jag inte sitter med mobilen för viss text blir så konstig med den.

Maten är ingen höjdare, men ska jag vara ärlig så äter man allt mest för att orka med amning och allt.

Sambon Är Världens Bästa Både vid blöjbyten och allt. Har stöttaroch gör allt han kan hela tiden . Hade jag inte haft honom under de 36h värkarbete hade jag aldrig klarat det. Jag är så impedans över att folk gör det här både tre och fyra gånger.

Jag är lite besviken på mig själv att jag inte orkade hela vägen. Men det var ändå en fantastisk upplevelse.

Vad kul att fler förlossningar verkar på gång ♡

Imorse strax före nio klämde jag ut vår son. Pappan var ett oumbärligt stöd i en process som inte gick riktigt som jag planerat.. Nu ska det tas prover på honom pga immuniseringen sedan hoppas vi kunna åka hem!

Grattis!!! :banana: Misstänkte att det var på gång när du försvann. ;)

Grattis @Bluefish !!

Men visst får man väl ta alvedon och/eller citodon hemma? Det hade jag för mig iaf... :o

Av någon anledning så fungerar inte citodon på min mensvärk :cautious: Men jag kanske hade för klen dos. För att få bort toppen av värken så har jag tidigare tagit alvedon+naproxen, tror diklofenak har fungerat hyfsat med, bara alvedon gör ingen skillnad alls. Tror inte man får ta ibuprofen övht som gravid?

Ja när man väl är där förstås! :D Men jag tänkte på tiden man går hemma och väntar på att det ska bli värre och tätare. Har ju ingen lust att gå runt och spy och tuppa av här hemma :p Och på vägen till sjukhuset :eek:

Har du en besvärlig latensfas bör förlossningen kunna hjälpa dig med smärtlindring. Du ska inte behöva bli helt utsliten hemma.

Grattis @Bluefish !!

Av någon anledning så fungerar inte citodon på min mensvärk :cautious: Men jag kanske hade för klen dos. För att få bort toppen av värken så har jag tidigare tagit alvedon+naproxen, tror diklofenak har fungerat hyfsat med, bara alvedon gör ingen skillnad alls. Tror inte man får ta ibuprofen övht som gravid?

Ja jag brukar ta ipren eller naproxen när jag har mycket mensvärk, men som du säger så är väl ibuprofen big nono hela graviditeten. Har tagit alvedon ett par gånger när jag haft huvudvärk men försöker undvika det så gott det går. Men när det blir värkar så kommer jag nog ge vika för alvedon när det börjar kännas mer innan man ska in. Men som @Sedna skriver så ska man ju åka in tidigare om man inte klarar smärtan hemma så man inte hinner bli helt slut för tidigt.

Det är så fränt att känna när liten tränar andningen! :love: Har känt det några gånger, andningsrörelser under huden där ryggen är. Så coolt! I övrigt är min lilla väldigt snäll och verkar vakna samtidigt med mig och vara lugn när jag sover, iaf så är det inget jag märker av ifråga om störd sömn. :)

Alltså nu under eftermiddagen har jag haft jätteont långt ner i livmodern, emellanåt gör det så ont att jag skriker rätt ut. Jag tycker att det kommer mer i samband med att bebis rör sig men kan över värka när bebis är stilla..

Någon som har upplevt liknande?

Alltså nu under eftermiddagen har jag haft jätteont långt ner i livmodern, emellanåt gör det så ont att jag skriker rätt ut. Jag tycker att det kommer mer i samband med att bebis rör sig men kan över värka när bebis är stilla..

Någon som har upplevt liknande?

Jag brukar kunna få ordentliga sammandragningar när bebis sprattlar mycket men inte direkt ont... Det känns ju såklart när den vrider sig och ibland trycker det på rätt mycket neråt både mot urinblåsan och mera bakåt liksom. Men inte ont... Lät skumt!

Jag brukar kunna få ordentliga sammandragningar när bebis sprattlar mycket men inte direkt ont... Det känns ju såklart när den vrider sig och ibland trycker det på rätt mycket neråt både mot urinblåsan och mera bakåt liksom. Men inte ont... Lät skumt!

Som jag förstått det kan bebis huvud stöta i musklerna i bäckenet och det ska då ila men detta gör ju ont. Mina sammandragningar är rätt lugna, magen typ bara spänner sig, inget som gör alls ont.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!