Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad obehagligt med nätterna för dig! :( Jag tror min lilla sover på nätterna för jag känner inte av den mer än nån liten grej när jag varit uppe på toa. Däremot är det fullt ös på fm, em och kvällen. ;) Kan göra riktigt ont när det sparkas på samma fläck länge...

Jag har också problem att ta mig upp/lägga mig/ändra läge, men mest för att fogarna gör ont när jag ska flytta benen. Och när jag ska vända mig får jag liksom ta med mig magen, annars känns det som att den ska bli kvar och gör ont en stund innan det känns som att den hamnat "på plats" igen. :p Ligger väldigt stilla när jag sover i vanliga fall men nu vaknar jag och behöver vända på mig ett par gånger per natt. Brukar alltid sova på höger sida men har vaknat av att höften är typ alldeles bortdomnad så då är det bara att lägga sig på andra sidan. :p

Inatt var bebis lugn som en filbunke, undrar om det har med att göra att det blev lite mys innan sovdags :angel: Av någon anledning blir bebis alltid stilla efter det haha. Så jag fick sova lite vilket var väldigt behövligt.
Men ja det är jobbigt annars. Kan dock inte vara så trevligt för dig heller som får stå ut med det resten av dygnet. Men men, inte så långt kvar nu!

Ah, undrar om foglossning kan sätta sig i revbenen :p När jag var hos en läkare för ett tag sedan som klämde lite så kommenterade hon just att jag har smärta mellan revbenen, men inget om varför jag har det..
Men nej troligtvis inte. Antar att alla dessa smärtor försvinner när bebis kommer ut dock så det är väl bara att stå ut.

Vi har inte heller något inplanerat utan kommer ta saker och ting när de kommer och när vi känner för det.
Just nu känner jag bara att jag vill ha lugn och ro ett tag framöver när bebis kommit ut (även om jag inser att bebis inte är en dans på rosor :p), då vi senaste tiden har haft väldigt mycket att göra, mycket tider att passa osv. Men vi betar fortfarande av en sak i taget och börjar närma oss att bli klara här hemma med inköp av bebisgrejer och renovering och allt.

Igår var jag hos BM och mitt järnvärde har gått upp! Äntligen! Men jag skulle fortfarande ta tabletterna, jag är dock skeptisk till att det är tabletterna som gjort verkan utan snarare kroppen själv som kommit ikapp, men är väl bäst jag fortsätter ta dem.
Kurvan vid mätning av magen hade inte ökat utan måttet var detsamma som sist men BM sa att det kunde bero på att magen sjunkit eller att det är olika personer som mäter, har nu fått byta BM då den jag tidigare haft bytt arbetsplats tillfälligt.
Bebis hjärtslag lät jättebra som vanligt.
Nytt besök nästa vecka.

Och så lite gnäll...
Nätterna är en plåga :rage::arghh::cry: Känns som jag kommer vara totalt söndersparkad innan bebis bestämmer sig för att komma ut. Varje natt nu senaste tiden har det sparkats ordentligt och hårt som tusan i ca 2-2,5 timmar i sträck och jag har bara känns för att skrika ut att jag inte orkar med detta mer.. Sen gör det även extremt ont när jag byter position när jag ligger ner eller när jag reser mig upp från liggande, kan knappt andas :eek: Tar någon minut innan det försvinner och får antingen försöka hålla andan tills det går över eller kippa efter luft i små små andetag. Är det att det är så trångt nu och det gör ont när saker och ting flyttar på sig därinne eller vad beror det på? Någon annan som upplever något liknande? Är i hela bröstkorgs/bröstryggs-området det gör ont.

Åhhh det där hade kunnat vara jag som sagt det på pricken. Har karatekid där inne i magen som mer än gärna ställer till med en hel cirkus speciellt om nätterna. Plus ont i svanken när jag böjer mig framåt eller byter ställning/ försöker sätta mig upp. Har ingenting att rekommendera. Inatt började jag gråta i ren frustration för att jag inte kunde sova, det gjorde ont och allt var allmänt pina. :(

Åhhh det där hade kunnat vara jag som sagt det på pricken. Har karatekid där inne i magen som mer än gärna ställer till med en hel cirkus speciellt om nätterna. Plus ont i svanken när jag böjer mig framåt eller byter ställning/ försöker sätta mig upp. Har ingenting att rekommendera. Inatt började jag gråta i ren frustration för att jag inte kunde sova, det gjorde ont och allt var allmänt pina. :(

Men usch :( Jag lider med dig, bokstavligt talat!
Synd man inte kan operera in en rustning inför graviditet, då kan bebis leva rövare så mycket den vill :p
Jag har bara ett enda knep som fungerar så länge bebis sparkar från sidan på revbenskanten, och det är att pressa in sidan av handen längs revbenen så bebis sparkar på handen istället. Men funkar ju inte om det sparkas mer inifrån/under. Sedan ibland har bebis blivit still av att maken lägger handen på magen och pratar. Han har även hotat med livstids utegångsförbud :laugh: På skämt såklart.

Men usch :( Jag lider med dig, bokstavligt talat!
Synd man inte kan operera in en rustning inför graviditet, då kan bebis leva rövare så mycket den vill :p
Jag har bara ett enda knep som fungerar så länge bebis sparkar från sidan på revbenskanten, och det är att pressa in sidan av handen längs revbenen så bebis sparkar på handen istället. Men funkar ju inte om det sparkas mer inifrån/under. Sedan ibland har bebis blivit still av att maken lägger handen på magen och pratar. Han har även hotat med livstids utegångsförbud :laugh: På skämt såklart.

Min blir också tvärlugn när sambon lägger handen på magen! Lite svårt för honom att känna på sparkar när det alltid blir lugnt när han kommer nära. :p Han får hålla en lång stund för att det ska komma igång igen så han får känna.
Det där med att kila in handen funkar här också! Alltid fötterna på vänster sida men det sparkar mer på mitten av sidan numera istället för mot revbenen. Kanske den blivit för stor för att kunna krypa ihop upp mot revbenen? :p

Vad konstigt. Bebis blir väldigt lugn när min man lägger handen på min mage med. Jag hoppas att han har kvar den effekten på bebis när han/hon kommer ut! :D

Sällar mig till grattiskören, skönt att hon är ute @YaHilweh!

Har precis ringt förlossningen, mina värkar kommer ju och går hela tiden men jag beslöt att ta tid mellan dem och det är inte mer än 10 minuter, vissa 5. Nu kommer det mycket slem och lite blod också. När de blev tätare och starkare skulle vi komma in men det kan ju dröja. Känns så overkligt när jag faktiskt pratar med dem och de säger att det borde komma igång inatt med den där utvecklingen. Nu jinxar jag väl det men hoppas kan man ju!

Har precis ringt förlossningen, mina värkar kommer ju och går hela tiden men jag beslöt att ta tid mellan dem och det är inte mer än 10 minuter, vissa 5. Nu kommer det mycket slem och lite blod också. När de blev tätare och starkare skulle vi komma in men det kan ju dröja. Känns så overkligt när jag faktiskt pratar med dem och de säger att det borde komma igång inatt med den där utvecklingen. Nu jinxar jag väl det men hoppas kan man ju!

Gillagillagilla. Hoppas det sätter igång och att du får en härlig (eller något.. :p ) förlossning :)

Spännande! :bump:

Får jag fråga bara, hur vet/visste ni att det är/var värkar? Är det sammandragningar man räknar eller är det som mensvärk eller nåt annat? :o

Tråkigt svar, men det märker du. Det känns som en rejäl mensvärkskramp som kommer och går.

Haha, det är sådär alla säger, "det märker du". :p Men jag vill ju veta vad man ska vänta sig liksom. :p Men det är alltså som kraftig mensvärk, det hade jag ju kunnat lista ut...

Kommer svara bättre sedan. Men efter 36h med värkar orkade inte jag längre utan efter ett akut snitt den 10/12, 23.40 kom Havanna till världen.

Så nu ska jag precis äta frukost innan jag äntligen får sova lite. Ingen mat alls sedan 04.30 igår morse och jag har inte sovit på dygn.

Havanna somnade gott i sin plastiga efter amningen som än så låne verkar funka.
Grattis till Havanna och dig!

Trist att det slutade i kejsarsnitt, men skönt att ni verkar må bra!

Spännande med alla bebisar som tittar ut och är på g! :bump:

Själv var jag hos bm idag och allt såg fint ut. Magen är fortfarande större än den "ska" vara i v33, men följer sin egen kurva i alla fall :D
Har köpt hem lite blöjor och annat smått och gott, så nu är det inte så mycket kvar att fixa. I jul ska vi sätta ihop sängen och skötbordet som ligger i kartongen fortfarande. Några apoteksgrejer kvar jag tänkt köpa men sen är vi nog redo! Längtar efter att få träffa min knodd med nu ju :love: Känns fortfarande overkligt, trots sparkar, stor mage och alla förberedelser, men nu börjar det kännas lite närmre när vinterbebisarna börjar komma :p

Alltså bara för att jag skrev att min lilla inte sparkat mig i revbenen på ett tag så har den nu ägnat minst en timme åt just det. :p Riktig karateträning! Sambon fick känna några rejäla sparkar och han skrattade och sa spontant "åh, vad roligt det ska bli". :love: Det var så grymt skönt att höra det från honom! :heart

Jag har fastnat lite i tanken att det SKA bli i januari, är lite rädd att jag ska reagera negativt om det blir tidigare. :o Såklart är den ju välkommen när den nu vill titta ut, men januari är ju klart önskat. :p

Nu har jag haft värkar i åtta timmar och de tilltar hela tiden. Snart borde det vara rätt antal och längd på dem. Går dock fint att andas och ev duscha sig genom. Det har känts som mensvärk hela tiden, senaste timmarna är det som kraftig mensvärk, smärta i ryggslutet och ljumskar. När det kommer en är det omöjligt att missa för mig @Maja_Kandi

och med vetekudde i soffan är buke högprioriterat :angel:

Min blir också tvärlugn när sambon lägger handen på magen! Lite svårt för honom att känna på sparkar när det alltid blir lugnt när han kommer nära. :p Han får hålla en lång stund för att det ska komma igång igen så han får känna.
Det där med att kila in handen funkar här också! Alltid fötterna på vänster sida men det sparkar mer på mitten av sidan numera istället för mot revbenen. Kanske den blivit för stor för att kunna krypa ihop upp mot revbenen? :p

Jag förstår inte hur bebisar kan känna av vem det är som lägger handen på magen! Och ja samma här så har maken haft svårt att känna rörelser och sparkar, dock har han ju fått se så han vet ju att det rör sig ordentligt ändå.

Nu är ju jag lite nyfiken, hur har det gått? Blivit något tätare och starkare värkar?

Alltså bara för att jag skrev att min lilla inte sparkat mig i revbenen på ett tag så har den nu ägnat minst en timme åt just det. :p Riktig karateträning! Sambon fick känna några rejäla sparkar och han skrattade och sa spontant "åh, vad roligt det ska bli". :love: Det var så grymt skönt att höra det från honom! :heart

Jag har fastnat lite i tanken att det SKA bli i januari, är lite rädd att jag ska reagera negativt om det blir tidigare. :o Såklart är den ju välkommen när den nu vill titta ut, men januari är ju klart önskat. :p

Haha ja man ska passa sig för att säga sådant.
Åh, härligt med längtansfull sambo! :D

Jag är också fast beslutsam att det ska bli i januari, även om jag pga all smärta hade önskat att det helst var igår. Men kan ju ske närsomhelst nu egentligen!

Nu har jag haft värkar i åtta timmar och de tilltar hela tiden. Snart borde det vara rätt antal och längd på dem. Går dock fint att andas och ev duscha sig genom. Det har känts som mensvärk hela tiden, senaste timmarna är det som kraftig mensvärk, smärta i ryggslutet och ljumskar. När det kommer en är det omöjligt att missa för mig @Maja_Kandi

och med vetekudde i soffan är buke högprioriterat :angel:

Nu var du snabbare än mig :p
Usch jag ser inte fram emot att få kraftig mensvärk, inte den typen jag haft i mina år iaf där jag spytt, fått yrsel och nästan svimmat av smärta. Och nu kan man inte ens ta starka smärtstillande för det :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset