Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lilltess
Ja mina sammandragningar gör inte heller ont, men magen drar ihop sig ordentligt och blir som en stenhård basketboll och väldigt ivägen. Kan inte använda magmusklerna alls när jag har dom. Sa det till sambon å de va inte förrän då han tyckte de lät jobbigt. :p "Men då kan man ju knappt göra nåt ju? Man använder ju magen till allt!" Haha, nähä!? :p

Kl
Ikväll ska jag på julbord med jobbet. En timmes resväg minst. Kommer bli stressigt. Har precis duschat och försökt göra mig hyfsat fin. Men hur i hela världen ska man kunna klä sig fint med den här bulan!? Man får välja det som är minst dåligt typ.

Kroppen är inte överlycklig över (alltför rask) promenad i onsdags, hundmässa idag och lite jobb däremellan...
Har anat att bebisen ligger rätt och framförallt still (samma ställning) senaste tiden men nu är sparkarna plötsligt på helt annat ställe än vanligt :p

Min mage blir typ fyrkantig när jag får de värsta sammandragningarna haha. Vi brukar skratta åt magen då :p

Min blir också typ fyrkantig! :p verkligen stenhård uppe på!

Kl
Hemma från julbord. Kände mig hyfsat ivägen och ganska så utstirrad. Kände mig plötsligt riktigt höggravid när man skulle stå i kö och gå mellan fullsatta bord och akta magen. :o Visste liksom inte om jag skulle gå på sidan eller rakt fram för att ta minst plats. :o Har dessutom haft ovanligt mycket sammandragningar från att jag satte mig i bilen och hela kvällen. Kändes som jag gick med en hårt pumpad basketboll hela tiden. :meh:

Har känt av foglossning eller något idag, värker ända ner i låren, värst när jag har suttit eller legat. Annars har jag haft två hyfsat bra kvällar men nätterna är hemska för jag sover typ inget så jag får ta igen allt på dagen vilket medför att jag vänder på dygnet. Men man får väl ta och vänja sig vid att inte sova ;)

Har känt av foglossning eller något idag, värker ända ner i låren, värst när jag har suttit eller legat. Annars har jag haft två hyfsat bra kvällar men nätterna är hemska för jag sover typ inget så jag får ta igen allt på dagen vilket medför att jag vänder på dygnet. Men man får väl ta och vänja sig vid att inte sova ;)
Här är en till som vänt på dygnet... Eller ja, ingen sömn på natten pga ont, sen upp tidigt och sen sova när man kommer hem på em.

Vad jobbigt för er som inte får sova! Jag måste nästan alltid kliva upp en gång per natt, ibland två, och kissa. Också vaknar jag av att jag måste vända på mig... Men annars sover jag bra! Har aldrig haft problem med att somna om. Det lär jag väl få äta upp sen. :p

Kl
Imorse när jag hade släppt ut hästarna och hade lagt mig igen fick jag "mensvärk" igen. Lite värre än sist, men fortfarande inte så jag ville ha alvedon. Sen sprattlade liten till också släppte det en stund. Kom tillbaka igen när jag vände på mig men sen har det varit lugnt. Spännande detta! :D

Jag har inte haft några direkta problem med att sova hittills. Det börjar bli lite otympligt att vända sig, men det gör inte ont, och att gå upp och kissa mitt i natten har jag bara behövt någon gång. Men - jag är väldigt lättstörd, nu mer än nånsin. Inatt var jag tvungen att gå och lägga mig i soffan för sambon lät för mycket när han sov :cautious:

Jag har väl mer eller mindre konstaterat att min kropp inte är särskilt bra på att vara gravid :mad: eller så är det jag som vill göra för mycket "normala" saker. Jag kan väl kryssa i de flesta rutor på symptom/biverkningar av att vara gravid vid det här laget:angel:

Det senaste är att mina händer är totalt bortdomnade när jag vaknar och fingerlederna är så stela och onda att jag inte kan röra på dem till att börja med, får liksom skaka liv i dem först och sen kommer rörlighetheten sakta men säkert tillbaka. Sen fortsätter de vara ömma resten av dagen. Ska ändå ringa vårdcentralen imorgon och tänkte samtidigt be om att få komma till arbetsterapeut för att få såna där skenor.

Nattsömnen går det upp och ner med, hade en period för några veckor sedan när jag vaknade vid 02-snåret och var klarvaken och inte kunde somna om. Det har gett sig så nu är det mest att jag vaknar till när jag vänder mig för att det gör lite ont i fogarna och sen upp och kissa vid 04. Men känner att behovet av vila/sömn dagtid ökar så jag försöker att göra kroppen till lags.

Mensvärken kommer också oftare och oftare för mig och ofta i samband med sammandragningar (som också tilltar i styrka). Är jag ute och går så kommer också ilningar långt, långt ner. Antar att det är bebis huvud som kommer åt någon nerv. Det är ganska obehagligt så då kommer jag på mig själv med att hålla andan och spänna bäckenet, typ som att kroppen vill hålla emot. Så det är ett ypperligt tillfälle att öva på att andas och slappna av:up:

Måste säga att jag älskar Tens-apparaten jag fick låna:love: vill aldrig lämna tillbaka den! Den hjälper mig med både fogar och rygg:)

Jag insåg ganska fort Hur dålig jag är på att vara gravid. Hoppas jag är bättre som mamma. Havanna verkar trivas ganska bra. Hon gör inget annat än äter och sover just nu.
Är helt förvånadöver satt hon har så otroligt mycket hår.
Tog PKU idag och känns snittet okej så får vi åka hem i morgon. Hoppas på det då det rä otroligt trist att ligga här hela tiden.

Idag knöt jag upp henne i sjal och gick/åkte ned till cafeterian för att se något annat än BB.Jag åkte mest rullstol. Men gud så mysigt att ha henne så nnära.

Testade även att amma liggande i natt. Jag på sida och hon på sida. Sedan knölsomnade både hon och jag ganska fort. Rör mig inte 1 mm när hon är i sängen när jag sover.

Sedan är det ganska coolt Hur kroppen reagerar. När hon vaknar då vaknar jag. Hon behöver inte ge ett ljud ifrån sig. Så häftigt att man synar så.

Havanna och sambon låg och mös igår kväll. Hon på hans bröst. Hon börjar skrika för att hon är hungrig och han vaknar inte av det. Snacka om att han är som e levande död i bland

Jag insåg ganska fort Hur dålig jag är på att vara gravid. Hoppas jag är bättre som mamma. Havanna verkar trivas ganska bra. Hon gör inget annat än äter och sover just nu.
Är helt förvånadöver satt hon har så otroligt mycket hår.
Tog PKU idag och känns snittet okej så får vi åka hem i morgon. Hoppas på det då det rä otroligt trist att ligga här hela tiden.

Idag knöt jag upp henne i sjal och gick/åkte ned till cafeterian för att se något annat än BB.Jag åkte mest rullstol. Men gud så mysigt att ha henne så nnära.

Testade även att amma liggande i natt. Jag på sida och hon på sida. Sedan knölsomnade både hon och jag ganska fort. Rör mig inte 1 mm när hon är i sängen när jag sover.

Sedan är det ganska coolt Hur kroppen reagerar. När hon vaknar då vaknar jag. Hon behöver inte ge ett ljud ifrån sig. Så häftigt att man synar så.

Havanna och sambon låg och mös igår kväll. Hon på hans bröst. Hon börjar skrika för att hon är hungrig och han vaknar inte av det. Snacka om att han är som e levande död i bland
Det låter som att tillvaron för er är rätt härlig trots sjukhusvistelse och tristessen som kommer med den :)
Så som du beskriver det så är det ju inte som att man längtar mindre tills karatekid är på utsidan;)

Och det är väl klart att du blir en jättebra mamma till Havanna!

@YaHilweh
Håller med @Positron, man längtar ju inte alls när du skriver sådär. :love: Låter så himla mysigt!

Gnällvarning!
Ang att man inte är bra på att vara gravid så börjar jag bli less nu. Inte på själva magen och jag har ju klarat mig himla bra från diverse åkommor. Men jag börjar bli tjock. Åt alla håll. Jag är inte van att se antydan till valkar, inte komma i byxor eller se hur armarna liksom fläskar ut vid ärmarna. Jag har alltid varit smal och det mesta av graviditeten är det ju magen som vuxit bara. Men nu har jag verkligen börjat samla på mig vätska så det skriker om det och plötsligt känner jag mig riktigt fet. Bhn sitter åt så det blir märken och syns väl utanpå kläderna. Linnena är extremt tighta. Ett par gravidjeans som tidigare suttit kanon är som ett extra skinn. Några tröjor som varit stora som nattlinnen sitter plötsligt åt... Well. Jag trivs inte alls i den här kroppen. Verkligen inte. Magen är jättemysig och det är så härligt att känna hur det sprattlar runt där inne. Men i övrigt - nej. Blir ju alldeles deppig när jag ser bilder från i början... Hoppas hoppas att det går bra att bli av med allt extra...

Idag får jag och den här lilla mat-/bajsmaskinen åka hem :heart

Åh vad härligt!! :)

@Lilltess
Åh vad det känns långt bort men ändå nära när du skriver så! 20 dagar till bf för mig. :love: Bli mamma, ojojoj! :love:

Kl
Lyckades skrämma mig själv igår kväll. När jag gick på toa var det en liten röd prick i trosorna. Jag såg typ ut såhär: :eek: :nailbiting: tills jag insåg att det var en liten liten bit av en filt som på nåt sätt tagit sig från soffan och ner i mina trosor. O_o :laugh:

Åh vad härligt!! :)

@Lilltess
Åh vad det känns långt bort men ändå nära när du skriver så! 20 dagar till bf för mig. :love: Bli mamma, ojojoj! :love:

Kl
Lyckades skrämma mig själv igår kväll. När jag gick på toa var det en liten röd prick i trosorna. Jag såg typ ut såhär: :eek: :nailbiting: tills jag insåg att det var en liten liten bit av en filt som på nåt sätt tagit sig från soffan och ner i mina trosor. O_o :laugh:

Hahaha en bit filt! Du gjorde min dag nu!! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?