Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern sover inte om nätterna, hon vaknar omkrin 02 och håller låda fram till 07 ungefär. På dagarna sover hon som en tonårig vampyr, hon vaknar inte ens av blöjbyte på kallt skötbord. :confused: Finns det någon som har tips och råd på hur man gör för att försöka vända lite på dygnsrytmen?

Vi har samma problem! Sover genom allt på dagarna, men vaknar hungrig runt 2-3 tiden på natten och håller låda fram till 6-7 på morgonen. Sedan sover hons om en klubbad säl till nu ungefär (vilket vi oxå gör), äter och sedan får du väcka henne var gång det är dags för mat :p Då jag fortfarande har sjukt ont i magen efter snittet så får sambon göra det mest ansträngda som att promenera runt med henne tills hon slutar skrika, byta blöjor medan jag sköter hennes mat. Lever fortfarande på värktabletter och kan gå korta stunder, men behöver ha byxorna i knävecket, för högt eller för lågt funkar inte. Själva snittet gör inte ont, då jag inte har någon känsel på huden/själva magen. Men de har ju även skurit i magmusklerna och det känns. Det är nu man inser att man behöver magmuskler till ALLT!
Vi hade väldigt gärna försökt vända på det vi med.

Hon oss kommer Bvc ut på fredag, så vi slipper åka dit första gången. De tar våg och allt med sig och sedan efter det blir det besök på Bvc, men första gången gör de tydligen alltid hembesök.

@Eina det där låter inte kul. Värkstimulerande dropp verkar kunna bli lite vad som. Ang dygnrytm har jag inga tips mer än att- om det går- låta bli att vara alltför underhållande på natten. Dvs mata, byt bara om det behövs och lägg sedan igen. Lättare sagt än gjort, men det funkade för oss fram till magen började krångla.

Bara amning sedan ett par veckor tillbaka.

Hade du problem med att han hade svårt att ta amningen ordentligt i början? Menar när han (eller var det en hon?) fått ersättning?
Vi kände första tiden att hon aldrig blev riktigt nöjd med bröstmjölken, eller vi känner väl lite så fortfarande. Men mängden och hennes sugförmåga är det inga som helst fel på. Bm sa att vi bara skulle hålla ut, fortsätta att amma när hon säger till, men inte med mer än 4h mellan än så länge. 8 gånger/dag typ.

Den här lilla mat och bajsmaskinen är otroligt söt och jag hoppas att hon alltid förblir såhär liten. Mitt hjärta blöder så fort hon är ledsen vilket hon ofta är vid blöjbyte. Trode aldrig att jag skulle få så starka Mammakänslor så fort.

Känner så igen mig! Det där PKU-provet höll på ta kål på mig. De fick sticka om och har dessutom tagit mer blod för andra prov. Fasar inför vaccinationer, tänk om han tror att det är jag som sticks :(

Fick ni betygsätta upplevelsen @Eina? Det gjorde vi, samt erbjöds samtal om förlossningen om vi upplevt den tuff. Tycker inte så synd om mig när jag läser hur du hade det, okej att förloppet kan vara svårpåverkat men personalen ska ju lotsa dig på bästa sätt. Du födde naturligt ändå till slut? Fy efter den pärsen.

Är väldigt glad över kroppen, den känns lite degig och öm men funkar kanon! Har en babyidyll här hemma, 2 timmar ganska exakt mellan varje mattillfälle sedan sover han. Jag har varit ute ensam idag, gick en kort sväng med hunden, ströade i lösdriften, fyllde fågelmat och lite sådant vardagspyssel. Kommer in till en sovande gosse på pappas bröst. Matning sedan tog sambon ut honom i vagnen på en promenad. Han verkar gilla både bil och vagn, helt tyst och lugn. Under tiden städade jag hela huset så nu känns allt tipptopp. Hann tom laga en snabb lunch åt oss trots att pappan är i lagårn när liten sov :up: Såhär får det gärna fortsätta, men det vänder väl snart :D Första två dygnen gnällde han i stort sett hela nätterna och jag fick sova 20 min åt gången om något alls, men nu verkar maten runnit till för denna gång.

Hade du problem med att han hade svårt att ta amningen ordentligt i början? Menar när han (eller var det en hon?) fått ersättning?
Vi kände första tiden att hon aldrig blev riktigt nöjd med bröstmjölken, eller vi känner väl lite så fortfarande. Men mängden och hennes sugförmåga är det inga som helst fel på. Bm sa att vi bara skulle hålla ut, fortsätta att amma när hon säger till, men inte med mer än 4h mellan än så länge. 8 gånger/dag typ.
Vi gav inte ersättning mer än några få dagar. Jag pumpade och gav utpumpad bröstmjölk. Problemet var "bara" att hon inte orkade suga tillräckligt men det har löst sig. Hon är större och starkare och får bättre tag nu. Fram till att hon började få problem med magen har hon varit nöjd med bara bröstet.

Eh. Här sa de plötsligt plopp. Låg i soffan å tittade på tv. Sen kände jag verkligen hur nånting gick sönder i magen samtidigt som det sa väldigt tydligt "plopp"! Å fem sekunder senare började de sippra vatten å en duktig mensvärk kom igång. :o Så mycket för å vänta till januari. :p

Jag skyndade mig in i duschen å sa typ "eh du, vattnet gick..." Jag har aldrig sett min sambo så snabb och stressad nån gång! :D Han typ sprang omkring å hämtade babyskydd å väska å rev ur halva garderoben för å hitta inneskor. :p Å nu e vi påväg in för kontroll. Jag hann bli riktigt skakis först, nästan chockskakis. Men nu e ja rätt lugn. Har haft lite onda sammandragningar nu sen vi satte oss i bilen men inte så farligt. Känns mest som jag vill sätta mig på toa å göra nummer två. :o Lite ondare bak i svanken än jag brukar ha vid vanlig mensvärk.

Hunden blev himla brydd när han stressade runt. Slängde in hästarna, fixade utsläpp å hundvakt. Sen återstår det ju att se om vi blir kvar eller inte men jaja. Nu är allt klart för omutifallat vi blir kvar.

:nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Eh. Här sa de plötsligt plopp. Låg i soffan å tittade på tv. Sen kände jag verkligen hur nånting gick sönder i magen samtidigt som det sa väldigt tydligt "plopp"! Å fem sekunder senare började de sippra vatten å en duktig mensvärk kom igång. :o Så mycket för å vänta till januari. :p

Jag skyndade mig in i duschen å sa typ "eh du, vattnet gick..." Jag har aldrig sett min sambo så snabb och stressad nån gång! :D Han typ sprang omkring å hämtade babyskydd å väska å rev ur halva garderoben för å hitta inneskor. :p Å nu e vi påväg in för kontroll. Jag hann bli riktigt skakis först, nästan chockskakis. Men nu e ja rätt lugn. Har haft lite onda sammandragningar nu sen vi satte oss i bilen men inte så farligt. Känns mest som jag vill sätta mig på toa å göra nummer två. :o Lite ondare bak i svanken än jag brukar ha vid vanlig mensvärk.

Hunden blev himla brydd när han stressade runt. Slängde in hästarna, fixade utsläpp å hundvakt. Sen återstår det ju att se om vi blir kvar eller inte men jaja. Nu är allt klart för omutifallat vi blir kvar.

Amen nej så avis jag är!! Jag önskar inget annat än att det ska sätta igång nu :( Lycka till så håller jag tummarna för er! :love:

Spännande! :nailbiting: :laugh:

Jag känner mig så jäkla less idag. Stor och tjock och klumpig. Ont i kroppen och orkar och kan inte göra någonting typ. :yuck: Det känns fel att klaga, för jag har haft en otroligt smidig graviditet hittills, och nu är det inte långt kvar. Men jag börjar känna mig rätt trött på det här nu... :wtf:

Ja du @Maja_Kandi, 7 dagar sen vi hade denna diskussion så det stämde ju på dagen för dig med :D
Lycka till nu :)

Haha, det stämmer ju! :D Hade jag nästan glömt. :p

Vi har varit på kontroll och gjort ctg, såg bra ut allting. De tyckte vi bodde lite långt bort så vi fick ett hotellrum i stan! Värsta lyxen! Så nu ligger vi å vilar å kikar på tv.

Slemproppen kommer med mera vatten mest hela tiden. Galet mysko känsla! När jag klev ur bilen sa de splosch. :p Nu ska vi vänta här tills det kommer igång mera eller jag får för ont. Fick med mig starka alvedon som jag tänkte vänta med så länge som möjligt. Värkarna blir starkare hela tiden, hittade nån app där man kan räkna ut längd och tid mellan. Än så länge kan jag andas igenom det (även fast jag just då önskade att jag redan tagit alvedon ;)). Helt smärtfri mellan iaf, skönt det.

@Maja_Kandi spännande, lycka till!
Många som kommer innan bf i den här tråden. Vi i slutet, ska vi följa strömmen eller jämna ut statistiken? ;)

Jag kommer gå över tiden tillräckligt länge för att jämna ut för alla ;)

Idag är det 8 dagar kvar till julafton vilket innebär..... 8 dagar kvar till BF!! Jag känner inte något alls som skulle vara ett tecken på att det skulle sätta igång snart, börjar bli less på det nu faktiskt!

Jag kommer gå över tiden tillräckligt länge för att jämna ut för alla ;)

Idag är det 8 dagar kvar till julafton vilket innebär..... 8 dagar kvar till BF!! Jag känner inte något alls som skulle vara ett tecken på att det skulle sätta igång snart, börjar bli less på det nu faktiskt!

De kände inte jag heller. ;) Har bara sovit hela dagen. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar