Vi använder Ica Basic, vet inte om de är samma som Eldorado, men de är de mjukaste vi hittat.Vad använder du för tvättlapp?
Jag försöker leta mjuka, än så länge ligger Eldorado i toppen. Annars använder vi skumlappar, sådana där gula fluffiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi använder Ica Basic, vet inte om de är samma som Eldorado, men de är de mjukaste vi hittat.Vad använder du för tvättlapp?
Jag försöker leta mjuka, än så länge ligger Eldorado i toppen. Annars använder vi skumlappar, sådana där gula fluffiga.
Jag blir också rastlös men drar mig lite för att åka iväg på grejer. Lilla fröken har nämligen bestämt sig för att overallen och framförallt babyskyddet är djävulens påfund. Hon skriker för full hals och försöker ta sig ur babyskyddet genom att gå upp i brygga. Hon slutar inte förrän man bär runt på henne. Vissa dagar är det hopplöst att försöka få något gjort i stallet när hon är med för hon vill att jag bär henne eller kör runt med vagnen.Jag blir rastlös av att gå hemma... Räknar iof med att det blir bättre när han blir äldre och livet inte bara går ut på att sova och äta, men ska se till att boka in mer att göra nu framöver.
Vad använder du för tvättlapp?
Jag är en sån som alltid har många bollar i luften så jag har ett otal projekt att ta tag i när unge Herrn sover och jag själv inte tänkt vila. Det får vara sånt som man lätt lägger ifrån sig, just nu syr jag en sovorm, några mössor och en filt. Och projekterar ett husbyggeJag blir rastlös av att gå hemma... Räknar iof med att det blir bättre när han blir äldre och livet inte bara går ut på att sova och äta, men ska se till att boka in mer att göra nu framöver.
Jag är en sån som alltid har många bollar i luften så jag har ett otal projekt att ta tag i när unge Herrn sover och jag själv inte tänkt vila. Det får vara sånt som man lätt lägger ifrån sig, just nu syr jag en sovorm, några mössor och en filt. Och projekterar ett husbygge
Annars gillar jag att ta reda på mer eller mindre viktig fakta om allt möjligt. Och det finns massor att läsa om bebisar och deras utveckling
Sen tar häst och hund sin tid.
De senaste två veckorna har det hänt jättemycket och nu är han väldigt mycket mer med!
Jag vet ju inte om det stämmer, men enligt kursen vi gick och böckerna jag läste så upplevs allt som mycket värre om man blir rädd. Det kan vara att man blir rädd för smärtan, för att något är fel eller känslan av att man förlorar kontrollen.Skönt att du är nöjd! Jag blev nyfiken, vad sägs vara det avgörande? Jag är/var ju inte alls nöjd utan upplevde förlossningen som rätt hemsk.
Jag är en sån som alltid har många bollar i luften så jag har ett otal projekt att ta tag i när unge Herrn sover och jag själv inte tänkt vila. Det får vara sånt som man lätt lägger ifrån sig, just nu syr jag en sovorm, några mössor och en filt. Och projekterar ett husbygge
Annars gillar jag att ta reda på mer eller mindre viktig fakta om allt möjligt. Och det finns massor att läsa om bebisar och deras utveckling
Sen tar häst och hund sin tid.
De senaste två veckorna har det hänt jättemycket och nu är han väldigt mycket mer med!
Det är jag med! Får jag inte vilat/sovit lite extra på morgonen efter att sambon gått till jobbet blir det sällan av alls.Är annars ruskigt dålig på just att vila under dagarna... Sämre än i vanliga fall.
Jag vet ju inte om det stämmer, men enligt kursen vi gick och böckerna jag läste så upplevs allt som mycket värre om man blir rädd. Det kan vara att man blir rädd för smärtan, för att något är fel eller känslan av att man förlorar kontrollen.
Jag blev aldrig särskilt rädd. Jag fick bra hjälp och stöttning av både min mamma och sambo som jag hade med mig, och av personalen. När det väl blev lite kris och katastrof så kände jag att läkaren var väldigt kompetent och barnmorskan var rak och tydlig med hur jag skulle agera. Det var fullt av annan personal också, men jag hade ögonen stängda de sista timmarna så jag märkte inte av dem. Det var jag och de som pratade med mig som fanns i min bubbla.
Min sambo tyckte att det var en mardrömsförlossning. Han kände sig helt hjälplös på slutet och var inte säker på att jag skulle överleva. Så han var den som blev räddast. Min mamma tyckte att allt var bra ända tills barnmorskan talade om för mig att det var viktigt att jag lyssnade, för nu var det mitt eget liv det gällde. Då först insåg hon allvaret och även hon har haft lite ångest efteråt. Men jag kände mig som sagt trygg. Och jag slapp uppleva det som jag verkligen inte ville, vilket var att spricka mycket eller behöva genomgå ett akut kejsarsnitt.
Intressant, det var väl just rädd jag blev. I samband med värkarna/smärtan, hade ju inga allvarliga komplikationer.
Är ju säkerligen individuellt men i mitt fall stämmer det nog.
Kör också Eldorado, mjukaste jag hittat och tycker de funkar bra.
Ica basic var bra när de är blöta men hårda torra.
Min sambo tyckte att det var en mardrömsförlossning. Han kände sig helt hjälplös på slutet och var inte säker på att jag skulle överleva. Så han var den som blev räddast.
Det har jag också läst och hört, att det är just rädslan och att förlora kontrollen som människor blir mest missöjda med. Även de som vill ha all smärtlindring som finns och tror att det skall ta bort smärtan helt brukar bli missnöjda enligt Bm på Mvc. Jäkla tur att jag inte tänkt ta någon direkt smärtlindring för det hanns ju inte med Även om min förlossning inte direkt blev som jag tänkt är jag ändå mycket nöjd i det stora hela. Kan absolut göra om det igen, men räknar då med att det inte går lika lätt. Fast iofs sade Bm som var med vid förlossningen att vi skulle åka in vid första värken om det blir någon mer gång eftersom det gick så fort.Jag vet ju inte om det stämmer, men enligt kursen vi gick och böckerna jag läste så upplevs allt som mycket värre om man blir rädd. Det kan vara att man blir rädd för smärtan, för att något är fel eller känslan av att man förlorar kontrollen.
Jag blev aldrig särskilt rädd. Jag fick bra hjälp och stöttning av både min mamma och sambo som jag hade med mig, och av personalen. När det väl blev lite kris och katastrof så kände jag att läkaren var väldigt kompetent och barnmorskan var rak och tydlig med hur jag skulle agera. Det var fullt av annan personal också, men jag hade ögonen stängda de sista timmarna så jag märkte inte av dem. Det var jag och de som pratade med mig som fanns i min bubbla.
Min sambo tyckte att det var en mardrömsförlossning. Han kände sig helt hjälplös på slutet och var inte säker på att jag skulle överleva. Så han var den som blev räddast. Min mamma tyckte att allt var bra ända tills barnmorskan talade om för mig att det var viktigt att jag lyssnade, för nu var det mitt eget liv det gällde. Då först insåg hon allvaret och även hon har haft lite ångest efteråt. Men jag kände mig som sagt trygg. Och jag slapp uppleva det som jag verkligen inte ville, vilket var att spricka mycket eller behöva genomgå ett akut kejsarsnitt.